تاريخ انتشار: 12 آبان 1399 ساعت 23:52:14
طرح مقابله یا مکانیسم ماشه

✍️تصویب یک فوریت قانونی تحت عنوان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریمها که جز فرار از پذیرش مسئولیت هزاران درد بی درمان ملتی زیر خط فقر و نداری و مبتلا به بالاترین ضریب جهانی هدفی ندارد شاید تا این لحظه بالاترین مصداق [خطا] در سیاست گذاری خارجی کشور هم باشد.
✍️اینکه بیش از نیمی از حاضرین همین مجلس در روزگار امضای برجام میان وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه جهان پشت همین تریبونها [فریاد می زدند] که صنعت هسته ای با برجام نابود شد حالا تصویب می کنند باید ظرف دو الی چهار ماه حجم و میزان غنی سازی نسبت به قبل از برجام عملیاتی گردد ، یعنی تمام [فریادها] آنروز در مجلس و کشور روی دیگر سکه دروغ پردازی علیه منافع و مصالح مردم ایران نبود ، یعنی هیچ چیز نابود نشد که امروز ظرف ۲ ماه قابلیت افزایش کمیت و کیفیت غنی سازی چند برابری را دارد.
✍️پس از بازگرداندن پرونده ایران به لیست سیاه FATF که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام عملیاتی شد آیا تصویب یک فوریت طرح مذکور چیزی جز تصویب بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و احیای هفت قطعنامه فصل هفتم دوران جلیلی - احمدی نژاد نیست ، طرحی که جز همراهی و همکاری مجلس یازدهم با تیم شکست خورده ترامپ در بازگشت پرونده هسته ای به شورای امنیت نیست.
✍️مجلس یازدهم با تصویب کلیات طرح مذکور بر این نکته تاکید می کند که مسئله ایران در موضوع اتمی قطعا تلاش برای تامین سوخت نیروگاه بند انگشتی بوشهر نیست و غنی سازی مورد نظر مصوبه بعنوان اهرم فشار می تواند معنی دیگری هم داشته باشد که طبیعتا از نگاه آژانس بین المللی اتمی و ۱+۴ هم دور نخواهد ماند.
✍️نمایندگان یازدهم و علی الخصوص سردار قالیباف رئیس مجلس و ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه به خوبی می دانند که خروج مجدد پرونده هسته ای ارجاعی به شورای امنیت سازمان ملل هیچ راهی جز پذیرش مذاکره مستقیم و تفاهم مجدد دو جانبه با آمریکا و البته جلب نظر مثبت سایر اعضای دائم شورای امنیت برای صدور قطعنامه جدیدی مانند ۲۲۳۱ نخواهد داشت بنابراین هر اقدامی از این دست می تواند عملا رای به مذاکره مستقیم با آمریکا هم محسوب گردد.
✍️براساس طرح مقابله برای لغو تحریمها آژانس انرژی اتمی موظف است ظرف ۴ ماه با آماده سازی قلب راکتور آب سنگین را احیاء و عملیاتی کند یعنی برخلاف دروغ پراکنی دوران برجام قلب راکتور آب سنگین اراک قابل احیاء و به روزسازی می باشد.
✍️مجلس یازدهم تصویب کرده آژانس باید ظرف ۲ ماه آبشار سانتریفیوژهای IR6 را به ظرفیت ۱۰۰۰ ماشین افزایش دهد بی آنکه  توضیح دهند اگر صنعت هسته ای در برجام نابود شده بود تحقیق و توسعه ساخت ماشینهای IR2 تا IR8 در کجا و توسط چه کسانی طراحی ، ساخت و نصب شده است که امروز الزام به ساخت ، نصب و بهره برداری فوری از ۱۰۰۰ ماشین IR6 ظرف دو ماه تصویب می شود.
✍️مجلس یازدهم با تصویب کلیات طرح مقابله برای لغو تحریمها عملا بر چند نکته کلیدی تاکید می کند. اولا دروغ پراکنی بخشی از مقامات و نمایندگان مجلس دهم مبنی بر نابودی صنعت هسته ای در برجام است. ثانیا عملا بر مذاکره مستقیم مجدد با آمریکا تاکید دارد. ثالثا مجلس یازدهم قادر به درک مسئله و ارائه یک راهکار عملی خروج از زنجیره گرفتاریهای روزمره مردم نبوده و ناچار به جنجال سازی [بیهوده] ادامه خواهد داد.
✍️پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریمهای حداکثری مقامات ۱+۴ بارها تاکید کردند که توان مقابله یا تخطی از دستورات آمریکا در مورد تحریم ایران را ندارند ، حال مجلس یازدهم که طی ۱۲۰ روز گذشته هیچ طرح و اقدامی برای کاهش درد و رنج مردم نداشته است مقابله با تحریمهای حداکثری آمریکا علیه ایران را تمکن در برابر خواست و اراده تیم ترامپ مبنی بر نابودی برجام می داند. ۱۲آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 3084
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87587
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.