تاريخ انتشار: 13 آبان 1399 ساعت 22:36:22
صدور مجوز مذاکره با آمریکا

✍️حسین شریعتمداری [مدیر مسئول] روزنامه کیهان که به ارگان رسمی اصولگرایان انقلابی شناخته می شود بلافاصله پس از سخنان ۱۳ آبان رهبری تاکید کرد مجلس باید دولت را مکلف کند با لغو تحریم ها بازگشت آمریکا به برجام را بپذیرد.
✍️مقام معظم رهبری در چند نوبت تاکید فرمودند که مذاکره مستقیم و دو جانبه با آمریکا در دولت احمدی نژاد و به واسطه عمان آغاز و بی نتیجه ادامه و سپس بطور موقت متوقف شد ، اما برجام هم پس از پذیرش طرفین به مذاکره و تفاهم دو جانبه ایران و آمریکا در مسیر توافق جمعی ایران و ۱+۵ قرار گرفت . برجام بدون توافق آمریکا ممکن نبود چرا که تصویب قطعنامه لغو تحریم های شورای امنیت تنها با رای مثبت پنج عضو دائمی شورای امنیت ممکن بود.
✍️برجام دقیقا به معنای لغو تمامی تحریم ها اعم از شورای امنیت ،  آمریکا ، اروپا ، ژاپن و غیره بود که تماما انجام و با عهد شکنی ترامپ و خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های یک جانبه آمریکا و ناتوانی اروپا ، چین ، روسیه ، ژاپن و ... از نافرمانی در برابر آمریکا به بن بست رسید ، هر چند متقابلا ترامپ هرگز قادر به عبور از برجام و بازگرداند پرونده ایران به شورای امنیت نشد و امروز ایران جز تحریم آمریکا با هیچ تحریمی روبرو نیست.
✍️اما امروز شریعتمداری ارگان رسمی جناح اصولگرایی انقلابی عملا پذیرش بازگشت آمریکا به برجام را تنها شرط بازگشت به مذاکره رئیس جمهور پسا روحانی اعلام کرد . رئیس جمهور سیزدهم پس از روحانی که با نسخه ارگان رسمی اصولگرایی انقلابی علی الظاهر بنابر تکلیف قانونی مجلس تراز انقلاب موظف به مذاکره با آمریکای متعهد به برجام خواهد شد.
✍️اینکه ابلاغیه ارگان رسمی اصولگرایی انقلابی در مورد پذیرش مذاکره با آمریکای بازگشته به برجام چه نسبتی با فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در خصوص نفی هرگونه مذاکره مستقیم و دوجانبه دارد حتما توضیحات شنیدنی از سوی ارگان اصولگرایی انقلابی دارد . در عین اینکه اشاره شریعتمداری به مجلس تراز انقلاب برای تصویب قانونی که ادامه مذاکره دو جانبه برجامی ایران و آمریکا را ممکن می سازد گامی مهم و حتما کلیدی خواهد بود.
✍️امید که سایر جریانهای سیاسی علی الخصوص مجموعه اصلاح طلبی از مکلف سازی مجلس تراز انقلاب به تصویب قانون زمینه ساز اعطای امتیاز مذاکره دوجانبه مدل دوران احمدی نژاد - جلیلی با آمریکا به دولت پسا روحانی خشمگین نشده و از این گام مهم و کلیدی به نام هر جریان استقبال کنند. ۱۳آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 3283
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87595
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.