تاريخ انتشار: 24 آبان 1399 ساعت 21:16:09
خانه امن ایران هراسی

✍️سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی چهارشنبه ۲۱ آبان از جامعه بین المللی خواست موضع‌گیری قاطعی در قبال تلاش‌ ایران جهت توسعه برنامه هسته‌ای ، موشکی‌ و مداخله در امور داخلی همسایگان اتخاذ کند.
✍️هشدار به ضرورت اتخاذ موضع گیری قاطع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران قبل ها توسط نخست وزیران اسرائیل مطرح می شد که بدلایلی امروز از طرف برخی کشورهای همسایه مطرح می شود.
✍️اعتراض به خطر آفرینی ایران که از آنسوی خلیج فارس ما و خلیج عربی آنها و خلیج بی تفاوتی جهانی شنیده می شود مشابه اروند رودی که حتی پس از مرگ صدام و تشکیل حکومت های متکی به شخصیت های علاقمندان و حتی وابستگان به ایران همچنان بر شط العرب بودنش اصرار داشته و تا این لحظه حتی حاضر به لایروبی رودخانه نیستند.
✍️حمله همزمان دو قایق انتحاری به پایانه نفتی عربستان در دریای سرخ ، انفجار در محل برگزاری مراسم یادبود جنگ جهانی اول با حضور دیپلماتهای اروپایی و ادعای سرنگونی پنج فروند پهباد حوثی ها را در فضای جنجالی گاه و بیگاه فی مابین مطبوعات مانند تیتر امروز خبرگزاری فارس ، مقامات و نظامیان ایران و عربستان را باید بسیار جدی گرفت تا ناچار نباشیم برای خلاصی از تبعات سنگی که به فرمایش امام راحل در جنگ ایران و عراق دیوانه به چاه انداخت ناچار از تحمل میلیون ها شهید و جانباز نباشیم و سال ها بعد به حفظ شرایط امروز افتخار نکنیم.
✍️احمدی نژاد رئیس جمهور جوان و جهادی منتخب اصولگرایی در سفر نشست سران کنفرانس اسلامی جده با استقبال بسیار صمیمانه و خاص مرحوم ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان همراهی شدند . ملک عبدالله از احمدی نژاد پرسیدند چرا رهبران ایران و شخص شما مدام در مجامع عمومی به من توهین کرده و فحش می دهید در حالیکه من حتی یک بار به رهبر و مقامات شما توهین نکرده ام ، احمدی نژاد در برابر ملک عبدالله راهی جز سرافکندگی و سکوت  نداشتند.
✍️اوایل دهه هفتاد مدیران مسئول روزنامه های حکومتی جمهوری (مهاجری) ، کیهان (شریعتمداری) ، اطلاعات (دعایی ، جلالی) و رسالت (انبارلویی) به دعوت ویژه ملک عبدالله برای حج عمره عازم و پس از انجام اعمال مفرده و خاتمه سفر به صرف عصرانه در کاخ خانوادگی ملک عبداالله دعوت بودند . ملک عبدالله پس از پذیرایی و رعایت آداب مهمانداری و عذرخواهی توضیح دادند که عربستان آمریکا را دشمن خود و جهان اسلام ندانسته و سوالی پرسیدند.
✍️ملک عبدالله پرسیدند چرا هر از گاه که عربستان به دلایلی موضع ضد آمریکایی اتخاذ می کند ، چهار روزنامه مذکور در ایران علیه عربستان تیتر سازی و به من توهین می کنند ، هر چهار نفر ابتدا منکر چنین وضعیتی بوده و پس از ارائه آرشیوی از مطالب مندرج در چهار روزنامه ناچار از سکوت بودند.
✍️اینکه عربستان اقدامات خود را داشته و آمریکا ، روسیه و ... قطعا می توانند در روابط خارجی این کشور موثر باشند حرفی نیست اما باید پرسید مسئول اعمال سیاست ضد عربستان در ایران کیست؟ و چه کسی باید به دلیل تخریب روابط دو همسایه بزرگ ، مهم و موثر منطقه و جهان اسلام مواخذه گردد؟
✍️چرا مطبوعات امروز کشورمان علیه پادشاه این کشور از الفاظ و تصاویر توهین آمیز استفاده کردند . اگر آنها هم متقابلا چنین کنند تکلیف چیست؟ چرا تلویزیون در آستانه انتخابات آمریکا سریال خانه امن را علیه بایدن و به نفع ترامپ و با ادبیات جنگ افروزی با عربستان یا با تاکید بر قتل متهم فراری در خارج از کشور تولید و روی آنتن پخش دارد؟ چرا مدیر عالی تلویزیون مواخذه نمی شود؟
✍️آیا با تخریب روابط رو به بهبود دو کشور و ایجاد زمینه و شرایطی که به ایران هراسی در عربستان منجر شده و امروز پادشاه عربستان به جای نتانیاهو جامعه جهانی را برای مقابله با تهدید ایران فرا می خواند از عوامل مهم نزدیکی و همسویی عربستان و سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس به اسرائیل نیست؟ آیا ایرانی که مدعی مدیریت موثر روابط جهانی قدرت است چون چهار دهه گذشته باید در برابر بهبود روابط با همسایگان مسلمان مستأصل باشد؟
✍️چرا مراکزی مانند شورای روابط خارجی که سال ها است تاسیس و از سوی مقام معظم رهبری به ریاست دکتر خرازی سپرده شده است علی رغم مسئولیت محوله فاقد کمترین اثرگذاری در راستای راهبرد سازی برای بهبود و ساماندهی روابط ایران و حوزه کلیدی پیرامونی است؟ ۲۳آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 3482
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87692
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.