تاريخ انتشار: 25 آبان 1399 ساعت 21:15:39
امام جمعه شوش و مذاکره

✍️حجت الاسلام احمد خاتمی که اخیرا علاوه بر امامت موقت نماز جمعه تهران و هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پست کلیدی فقیه شورای نگهبان هم منصوب و جایگزین شیخ محمد یزدی شد در خطبه خوانی جمعه این هفته به چند نکته اشاره کرد که به دلیل تکرار همزمان خطبه خوانی برخی امامان جمعه سایر استانها شاید نیازمند بازخوانی است.

✍️دولتهایی که به دین و مقدسات اهانت می کنند دشمن هستند ، دوست نیستند مثل کاری که در چند هفته گذشته در فرانسه انجام شد مثل کاریکاتور موهنی که علیه پیامبر اَعظَم (ص) منتشر شد. اما شاید تامل در این سوال هم ممکن باشد که توهین به اعتقادات حیواناتی چون عبدالوهاب ، باب ، ابوبکر بغدادی و ایمن ظواهری که در فقه شیعه همه مرتد ، مسئول خون مسلمانان و واجب القتل هستند توهین به خدا و پیامبر مومنان و مسلمانان هم محسوب می شود؟.

✍️عزیمت امام راحل از نجف اشرف به فرانسه و ادامه رهبری انقلاب اسلامی از نوفل لوشاتو لزوما به معنای باور به دوستی دولتمردان و حتی مردم فرانسه بود یا پذیرش ناخواسته همجواری با مردمی غیر مسلم و سکولار که در چارچوب روابط و اخلاق انسانی قابل احترام متقابل بودند؟ آیا پیامبر مورد اعتقاد و ادعای حضرت سیدالشهدا علیه السلام و ملعونی به نام ابن زیاد ، ابن سعد ، شمر و سایر جانیان کربلا جز اشتراک اسم به رسم هم یکسانند و به یک حکم تعریف و تکریم می شوند؟

✍️امثال امام جمعه موقت تهران مدعی شدند که استراتژی نظام در برخورد با آمریکا عدم مذاکره است! چنانکه علیزاده امام جمعه شوش هم ضمن تکرار همین جمله مدعی شد مردم زبانی را که بخواهد از مذاکره دم بزند از حلقومش خارج خواهد کرد! گویی ائمه جمعه ناچار از قرائت خطبه از یک مکتوب دریافتی هستند.

✍️بهرحال امثال احمد خاتمی و علیزاده و سایر ائمه جمعه از این دست باید بدانند.

*اولا با موافقت امام و رهبری ایران حول موضوعات مختلف بارها با آمریکا مذاکره مستقیم داشته است که به فرمایش رهبری آخرین مورد آغاز مذاکره مستقیم دوجانبه در سال ۹۰ در عمان بود.

*ثانیا مذاکره مانند تعامل یا تقابل و بسیاری شیوه های انتخابی دیگر تاکتیکی در خدمت تحقق راهبرد انتخابی است و فی نفسه نمی تواند اصالت داشته و قابل ارزش گذاری باشد.

*ثالثا امثال ائمه جمعه مذکور باید توضیح دهند حاصل چهل سال مقابله چیست؟ و ایران در کدام مذاکره واقع بینی و جدیت حکومتی داشته است ، چنانکه دور آخر مذاکره با ۱+۵ با اعلام مخالفت و محکومیت مقام معظم رهبری آغاز و ادامه یافت . حتی خاتمه مذاکرات با اعلام مجدد مخالفت رهبری مورد تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون نظارت بر برجام پذیرفته شد.

✍️امام جمعه شوش مدعی است مردم زبان مذاکره را از حلقوم گوینده خارج می کنند اما مشخص نکردند منظورشان از مردم کیست؟ اگر مردم اکثریت ۹۰درصدی جامعه هستند که هرگز نماز جمعه را تجربه نمی کنند ، یا ۸۰ درصدی که آگاهانه به آخرین انتخابات پشت کردند . پس منظور ائمه جمعه از مردم به قول قالیباف باید همان ۴٪ کلونی رانتخوار حاکم بر سرنوشت ۹۶٪ جامعه باشند.

✍️خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان با هیجان از نتایج انتخابات آمریکا مدعی است آزادگان جهان از شکستن شاخ ترامپ خوشحال شدند.

*اولا هیچ کس به اندازه بایدن از پیروزی بایدن خوشحال نیست.

*ثانیا مرتبط کردن رای بایدن به اراده الهی یادآور خاطرات تلخ و نابخردانه برخی است که قائل به هاله نور و پیامبری احمدی نژاد بودند.

*ثالثا انتخاب بیش از ۴۹٪ رای دهندگان آمریکایی ترامپ است و با تغییر ساده به اراده و خواست مردم آمریکا قابل جابجایی قطعی است همانطور که ایران مدعی است راه حل مسئله فلسطین و سرزمینهای اشغالی مراجعه به رای مردم است.

*رابعا شاید امام جمعه موقت تهران ، شوش و ... فراموش کرده اند ، ابتدا مدعی بی تفاوتی بین کاندیداها شدند که با بروز هیجان و خوشحالی مذکور سازگار نیست ، ضمن اینکه قبلا ترامپ را وسیله نزول نعمات الهی ناشی از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه مردم ایران اعلام کردند.

✍️اما شاید نمک سخنان امام جمعه موقت تهران این باشد که ضمن توهین و فحاشی علیه دکتر مصدق نخست وزیر ملی سازی نفت و خلع ید از انگلیس همچنان  آمریکا را به دلیل کودتای ۲۸مرداد علیه دولت قانونی دکتر مصدق محکوم و مستحق جبران خسارت وارده می دانند. ۲۵آبان۹۹

  تعداد بازديدها: 4115
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87705
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.