تاريخ انتشار: 27 آبان 1399 ساعت 00:58:08
واکنش نوبخت به نطق قالیباف: مردم به جای اعانه و یارانه، خواهان رفع تحریم‌ها هستند

نوبخت در واکنش به نطق قالیباف که تصمیمات در حوزۀ مسکن، بورس، ارز، طلا و را به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد مرتبط دانسته بود نه به جورجیا و آریزونا نوشت: مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می کنند. مردم ما هنوز به خاطر دارند كه با رفع تحريم مي‌شود سال‌ها شاهد تثبيت نرخ ارز، تورم يك رقمي و رشد دو رقمي بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشت: مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می کنند.

به گزارش انتخاب، متن كامل نامه رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به سخنان رئيس مجلس شوراي اسلامي از اين قرار است:

برادر گرامي جناب آقاي دكتر قاليباف

رييس محترم مجلس شوراي اسلامي

 با سلام و احترام،

چون در نطق پيش از دستور حضرتعالي در مجلس باب جديدي را مفتوح نموديد كه از يك سو با هزاران سخني كه مديران دولتي در سينه دارند و از سوي ديگر با شرايط سخت مردم زير فشارهاي اقتصادي و نيز توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب در تعارض است، لازم مي‌دانم مطالبي را عرض كنم.

در اين نطق به «بهارستان» اشاره فرموديد و اذهان عمومي، بهارستان را به «مجلس» مي‌شناسد و از آنجا كه هنوز خود را فرزند مجلس مي‌دانم، براي رفع شبهه از جايگاه رفيع مجلس و نمايندگان شريف آن، خود را در معرض كنايه شما قرار مي‌دهم و به اختصار عرض مي‌كنم: اداره دخل و خرج كشور با تقليل درآمدهاي ارزي از صد و چند ميليارد دلار به چند ميليارد دلار كه فقط در ۷ ماهه اول سال جاري بيش از ۴۸ هزار ميليارد تومان خزانه با عدم تحقق درآمدها مواجه بود، از يك سو و پرداخت به موقع همه يارانه‌ها، حقوق‌ها، اجراي امتيازات ۵۰ درصدي فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري كارمندان، همسان‌سازي حقوق بازنشستگان لشگري، كشوري و تامين اجتماعي كه كمترين خدمت به آن بزرگواران است؛ در كنار پرداخت بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان به طرح‌هاي عمراني كه آثار آن در افتتاح‌هاي پايان هرهفته قابل مشاهده است، ضمن ۳۶ هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي از سوي ديگر، جز با اتكال به خدا و تدبير دولت قابل انجام نيست و اين به بدخواهان ملت پيام و نشان مي دهد كه در سومين سال تحريم، هنوز همچنان چرخ توسعه جمهوري اسلامي ايران در گردش است.

چون شما را شخصيت دلسوز و محترمي مي‌دانم، اجازه دهيد با صراحت و شفاف عرض كنم كه:

 يك واقعيت مسلم اين است كه منافع ملي ما با رفتن و آمدن هيچ رئيس جمهوري در آمريكا و يا كشور ديگري تغيير نمي‌كند ولي واقعيت ديگري نيز قابل كتمان نيست كه تحريم فعلي و ادامه آن، ظلم بزرگي به مردم ايران است كه از سوي رئيس جمهور فعلي و شكست خورده آمريكا اعمال مي‌شود. فردي كه دستش به خون هزاران بيگناه در سراسر جهان و سردار محبوبمان شهيد حاج قاسم سليماني آغشته است و من قلباً براي بركناري او مستمراً اخبار را رصد مي‌كردم.

امروز مردم ايران به جاي اعانه و يارانه از مديران خود رفع تحريم و برداشتن زانوي زور از گلوي اقتصاد ايران را با حفظ عزت‌ملي طلب مي كنند. مردم ما هنوز به خاطر دارند كه با رفع تحريم مي‌شود سال‌ها شاهد تثبيت نرخ ارز، تورم يك رقمي و رشد دو رقمي بود. دولت خواهان هيچ مذاكره‌اي نيست. رسانه‌هاي جهان شهادت مي‌دهند كه در سفر قبلي جناب آقاي دكتر روحاني رئيس جمهور محترم به مقر سازمان ملل متحد، بارها ترامپ به انحاء گوناگون و از طريق وساطت برخي از رؤساي جمهور كشورهاي اروپايي درخواست مذاكره داشت كه قاطعانه رد شد و فقط و فقط موكول به رفع تحريم و شناخت حقوق ملت ايران گرديد .

با اعتقاد عرض مي‌كنم كه دولت همانطور كه طي سال‌هاي تحريم در مسير سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب، مقاومت نمود و خار در چشم و استخوان در گلو چيزي نگفت و كار كرد؛ امروز نيز براي رفع تحريم عزتمندانه از ملت ايران، همه رخدادها را عاقلانه رصد مي‌كند و براي كاهش آلام مردم تلاش مي‌كند تا فرصت بسازد و براي سربلندي ملت بزرگ ايران اقدام كند. اما اگر دشمن منافع و مصالح ملت ما را به رسميت نشناسد مردم ايران نشان داده‌اند كه در برابر زورگويي‌ها مقاوم و پيروزند.

  تعداد بازديدها: 1095
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87720
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.