تاريخ انتشار: 27 آبان 1399 ساعت 01:02:54
بهتر است جای رابطه با اسرائیل جبهه واحدی در حمایت از فلسطین داشته باشیم

وزیر خارجه قطر گفته عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل به تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین لطمه می‌زند. «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، در نشست آنلاین «همایش امنیت جهانی» گفت: «فکر می‌کنم بهتر است یک جبهه متحد [عربی] داشته باشیم و منافع فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغالگری را در اولویت قرار دهیم.»

وزیر امور خارجه قطر گفته کشورهای عربی به جای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بهتر است جبهه واحدی در حمایت از فلسطین داشته باشند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه قطر گفته عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل به تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین لطمه می‌زند.

امارات متحده عربی، امارات و بحرین در ماه‌های گذشته روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند. این توافقات به میانجی‌گری دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» حاصل شد.

مقام‌های فلسطینی از کشورهای عربی به دلیل خیانت انتقاد کرده‌اند، در حالی که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی مدعی شده‌اند کشورهای عربی بیشتری روابطشان با رژیم صهیونیستی را عادی اعلام خواهند کرد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، در نشست آنلاین «همایش امنیت جهانی» گفت: «فکر می‌کنم بهتر است یک جبهه متحد [عربی] داشته باشیم و منافع فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغالگری را در اولویت قرار دهیم.»

وزیر خارجه قطر گفت تفرقه به نفع تلاش‌های مشترک کشورهای عربی جهت مجاب کردن اسرائیلی به مذاکره با فلسطینی‌ها و حل و فصل تنش‌ها میان دو طرف نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر، با وجود این خاطرنشان کرد که این کشورها حق داشته‌اند تصمیمی که مدنظرشان بوده را بگیرند. او گفت: «در پایان، اینکه این کشورها چه تصمیمی بگیرند به عهده خودشان است.»

اقدام امارات، بحرین و سودان در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نقض سیاست چندین دهه‌ای کشورهای عربی به شمار می‌رود که برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی را به دست کشیدن از اشغال اراضی فلسطینی منوط کرده بودند.

تا قبل از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، مصر و اردن تنها کشورهای عربی بودند که با رژیم صهیونیستی رابطه داشتند.

قطر پیش از این اعلام کرده از راهکار دو دولتی با قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین حمایت می‌کند.

  تعداد بازديدها: 1100
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87721
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.