تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 ساعت 22:11:42
چین تعطیلی و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان را تکذیب کرد

چین تعطیلی و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان در منطقه مسلمان‌نشین «سینکیانگ» را تکذیب کرد و گزارش‌های مرتبط با این موضوع را شایعه و خلاف واقع عنوان نمود.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو بین‌المللی چین، مقامات ارشد منطقه خودمختار و مسلمان‌نشین سینکیانگ (شین جیانگ) در شمال چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس مجازی با حضور خبرنگاران و رسانه‌های خارجی فعال در این کشور، شایعه‌ها مبنی بر تخریب و تعطیلی همیشگی هزاران مسجد و اماکن مذهبی در شمال غرب چین را کاملا خلاف واقع توصیف کردند.

«الیجان عنایت» سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی دولت منطقه‌ای سینکیانگ در این نشست گفت: مقامات منطقه نه تنها هیچ‌گاه مکان‌های مذهبی را تخریب نکرده‌اند، بلکه در مقابل اقداماتی را به منظور حفاظت از این مکان‌ها هم انجام داده‌اند و از مراکز مذهبی در این استان طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تعداد افرادی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی در مراکز آموزش حرفه‌ای و شغلی سینکیانگ حضور داشته‌اند، گفت: تمام کارآموزان بخش زبان‌های خارجی، دانش حقوقی، آموزش‌های حرفه‌ای و مهار کننده فقر، تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند و فرصت‌های شغلی پایدار به دست آورده‌اند و یک زندگی عادی دارند.

این مقام محلی همچنین در واکنش به این سئوال که برخی از مقامات اتحادیه اروپا به دنبال انجام تحقیقات مستقل از سینکیانگ هستند، ضمن اشاره به اینکه این منطقه یک مکان باز و آزاد است و پذیرای بیش از هزار نفر از مقامات خارجی از ۱۰۰ کشور بوده است، افزود: ما پذیرای دوستان خود از سراسر جهان از جمله مقامات اتحادیه اروپا برای بازدید از منطقه هستیم، اما با هرگونه تحقیق مبتنی بر فرضیه جرم و تقصیر و اینکه کسی با دیدی مغرضانه به سینکیانگ نگاه کند، مخالفیم.

سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی دولت منطقه‌ای سینکیانگ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مسلمانان این منطقه اجازه دارند سال آینده به مکه بروند یا خیر،  گفت: انجمن اسلامی چین از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۵۰ هزار مسلمان منطقه سینکیانگ را به مکه اعزام کرده و خدمات درمانی، ترجمه و سایر خدمات را هم در اختیار آنها قرار داده است.

او افزود: انجمن اسلامی چین در حال حاضر به دلیل همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹»، سفرهای زیارتی سال ۲۰۲۰ را به حالت تعلیق درآورده است، این انجمن درباره اینکه آیا انجام این سفرها در سال ۲۰۲۱ میلادی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر، تصمیم‌گیری می‌کند.

  تعداد بازديدها: 1111
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87752
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.