تاريخ انتشار: 06 آذر 1399 ساعت 21:23:00
جیسون تا کایلی مور

✍️ شاید سوال بسیار مهم و درستی است اگر بپرسیم چرا اسرائیل طی حداقل دو سال گذشته با اعلام و پذیرش رسمی مسئولیت بمباران چند باره پایگاه نیروهای ایرانی مستقر در سوریه عملآً ایران را به آغاز سطحی از درگیری مستقیم یا جنگ فرا می خواند؟
✍️چرا کشورهای عربی خلیج فارس پس از دهها سال اعلام مخالفت با اسرائیل و حمایت از فلسطین امروز با انگیزه و شتابان به رابطه و میزبانی رسمی از اسرائیل افتخار می کنند و عملا تشکیل جبهه عبری - عربی ضد ایران را اعلام کردند؟
✍️مقامات عالی سیاسی و نظامی کشورمان باید به وضوح توضیح دهند طی چهار دهه چه اقدامات قابل قبول و موثری برای تلطیف روابط ایرانی - عربی و متقابلا تشدید شکاف عربی - عبری داشتند؟ چرا تمامی تلاش های احتمالی ایران برای تقویت جبهه ضد اسرائیلی با شکست مواجه شده و امروز به جبهه عربی - عبری رسیدیم؟
چرا حتی دولت خودگردان فلسطین از اعلام روابط عبری - عربی استقبال کرده و بر روابط با ایران ترجیح می دهد؟ نکته جالب توجه اینکه بنابر خاطرات سال ۱۳۷۶ مرحوم آیت الله هاشمی صلاح زواوی سفیر دائمی فلسطین در تهران نیز درسال ۷۶ به صراحت بر کاهش تنش آفرینی ایران در روابط دولت خودگردان و اسرائیل تاکید کرده است.
✍️پس از ۴۲ سال پرداخت هزینه بسیار بسیار سنگین ، حمایت یکجانبه و یکسویه از فلسطین و مقابله یک تنه با اسرائیلی است که بنابر ادعای ۹۹٪ مقامات عالی ایران و حتی تیتر سازی امروز روزنامه جام جم بر مقدرات ایالات متحده آمریکا حاکم است چه کسی باید مسئول ناکامی فعلی ایران معرفی گردد؟ چرا مقامات عالی کشورمان حاضر به اعلام تهاجم رسمی اسرائیل به پایگاههای ایران در سوریه و رسیدن به مرزهای کشورمان در حوزه پیرامونی نیستند؟
✍️آیا ایران از آمادگی لازم برای درگیری و جنگ همزمان با جبهه عبری - عربی مورد حمایت قطعی محور آمریکایی - اروپایی برخوردار است؟ آیا یک کارشناس و مقام عالی سیاسی و نظامی کشورمان می تواند مسئولیت توضیح صریح نیازمندیهای ورود در چنین نبرد و جنگی را توضیح دهد؟
✍️آیا کارشناسان و مقامات کشورمان که در تحلیل شرایط اجتماعی انتخاباتی ایالات متحده در حد فاجعه تحلیلی پیش رفتند و امروز که به تحویل دولت ترامپ به بایدن رسیدیم فقط ساکتند و دیگر در آنتن تلویزیون نظریه پردازی نمی کنند می توانند از صلاحیت حداقلی اعلام نظر در خصوص تشکیل جبهه رسمی عبری - عربی ضد ایرانی در حوزه پیرامونی کشورمان برخوردار باشند؟
✍️اسرائیل امروز مدعی شد محموله دلار ارسالی ایران به حزب الله لبنان را در فرودگاه دمشق مورد هدف قرار داده است و مسئولین ذی ربط کشورمان هنوز توضیح خاصی ندادند ، مقامات رژیم صهیونیستی در هفته جاری سفرهای متعددی به عربستان ، بحرین و امارات داشتند که قطعا از حیث سیاسی ، نظامی و امنیتی برای ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود ، شرایط و واقعیت بیرونی که شاید هیچ مقام کشورمان مایل به توضیحش نباشد.
✍️خانم کایلی مور گیلبرت دانش‌آموخته دانشگاه کمبریج و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن استرالیا متهم به جاسوسی اسرائیل(۱۳۹۷) با سه ایرانی (۱۳۹۰) مبادله و آزاد شد ، شاید اولین باری است که متهم به جاسوسی برای اسرائیل آزاد می شود.
✍️ایکاش مدیریت عالی تلویزیون می توانست نسبت به ساخت سریال گاندو ۲ در مورد چرایی تبادل جاسوس اسرائیلی استرالیایی با سه زندانی متهم ایرانی اقدام کند.
شاید مقایسه مبادله جیسون رضاییان با هفت ایرانی متهم به دور زدن تحریم و بازپس گیری بیش از ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده کشورمان توسط وزارت اطلاعات و وزارت خارجه با مبادله جاسوس اسرائیلی در مقابل آزادی سه زندانی ایرانی توسط سایر نهادها برای مردم کشورمان یادآوری نکات جالب توجهی باشد. ۶آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3775
   


 
06 آذر 1399   
حسن وفایی
عبدالله جان سلام
ممنونم .... امیدوارم مطالب هر گوینده و دست به قلمی تحت هر عنوان ، اسم و ادعایی به سادگی پذیرفته یا مردود ندانید حتما با پیشداوری و قضاوت نخوانید و نشنوید به خود اجازه تامل ، بررسی و مطالعه مبتنی بر کشف حقیقت بدهید حتی فهم و استناد به سخن بهترین مخلوقات خدا و بالاتر آیات الهی در گرو شناخت شرایط زمانی ، مکانی و شرایط نزول است که به علمای معظم تفسیر به شاُن نزول تعریف می فرمایند شرح و رد برخی تفاسیر و تعابیر علامه طباطبایی توسط شاگرد کم نظیرش علامه جوادی آملی که استاد یگانش را همواره تقدیس می فرماید برای هر اهل آزاد اندیشی و مسلمانی فوق العاده جذاب و عبرت آموز است عبدالله عزیز بیش از هر چیز دوست می دارم که خوانندگان و احیانا علاقمندان مطالبم به گفتگو و طرح دیدگاه تعاملی و سازنده بنشینند شاید به لطف خدا کلامی بیش از قبل بیاموزیم.

06 آذر 1399   
عبدالله

آقای وفایی دست مریزاد ، درود بر شرفت ، برقرار باشید ان شاء الله




این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87817
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.