تاريخ انتشار: 16 آذر 1399 ساعت 22:43:00
دبیر ... خانه

✍️رئیس جمهور ایران برای اداره کشور باید علاوه بر ریاست هیات دولت از فهم درستی نسبت به ریاست بر شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور برخوردار باشد تا از طریق شورای عالی به تنظیم و کنترل برنامه و اقدامات سه قوه و سایر ارکان اقتصادی ، فرهنگی و حتی مذهبی حکومتی اقدام کند.
✍️روسای جمهور ادوار مختلف متاسفانه بدلیل عدم درک صحیح از ظرفیت های مذکور همواره در حالتی بین استیصال و التماس سرگردان و بجای به خط کردن تمامی قوا و ارکان در حال گلایه بودند . رئیس جمهور باید با استفاده از ظرفیت عالی شورای عالی امنیت ملی ، شورای امنیت کشور و شوراهای تامین استان نسبت به ایجاد هماهنگی و همراهی با دولت اقدام کند.
✍️صدور بیانیه پر از ابهام دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی عملا با نقض و حاوی انکار بیانات صریح رئیس شورای عالی امنیت ملی در خصوص مصوبه مجلس بود . باید منتظر ماند و دید که رئیس شورای عالی امنیت ملی از انگیزه و جسارت برخورد با دبیرخانه که حتی دبیر شورا در مخدوش ساختن رئیس شورا برخوردار است ، آیا ساکت در دفترش نشسته و توهین به رییس شورای عالی امنیت ملی را حق دبیر خانه می داند؟
✍️دریابان شمخانی پس از ۳۵ سال تکیه بر مناصب عالی فرماندهی و هفت سال دبیری شورای عالی امنیت ملی بجای توضیح دقیق مصوبه ی مجلس می گوید حکم زندان ۱۲ ساله خانگی سران فتنه به او ربط ندارد . قبل از شهادت فخری زاده مدعی بود که بر تمامی مسائل امنیتی اشراف داشته و دیگر کسی نمی تواند به ترور عناصر علنی کشور اقدام کند . امروز ساکت است تا دبیر خانه تحت امرش بیانیه قابل تعبیر صادر کند.
✍️زینب فرزند سردار سلیمانی پس از انتشار گزارش ارقام لایحه بودجه که در یکی از اقلام ۸.۵ میلیارد تومان تخصیص به بنیاد شهید سلیمانی است ، بر عدم دریافت ۸.۵ میلیارد تومان تاکید و توصیه کرد تا مبالغ مذکور به رفع مشکل معیشتی نیازمندان هدایت گردد،  اما سوال جدی این است که چه کسی در این حکومت تصمیم می گیرد که بخش های بزرگی از بودجه عمومی مملکت در اختیار موسسات خاص قرار گیرد . چه کسی خود را مجاز می داند تا از بودجه عمومی تحت هر عنوان حاتم بخشی کند؟
✍️سوال مناسب دیگر این است که آیا فساد ساختاری بزرگتر از حاتم بخشی بودجه عمومی می توان سراغ گرفت؟ چرا دهها موسسه تحت ریاست افراد خاص باید سالانه صدها میلیارد تومان از پول مردم زیر خط فقر مطلق صدها محله از جنس شیلنگ آباد ، حصیر آباد و ... آنچنانکه می پسندند هزینه کنند و در تمام ۴۲ سال گذشته در قبال چپاول بیت المال پاسخگوی هیچ کس نباشند؟
✍️یکی از روزنامه های صبح متصل به مراکز قدرت که به هتاکی نیز شناخته می شود صفحه اول روز گذشته را به چاپ تصویر توهین آمیزی از بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا که با بیش از ۸۰ میلیون رای مردمی انتخاب گردید و بزودی در مسند رهبری کشورش آغاز بکار خواهد کرد اختصاص داده است . شاید سوال مناسبی است که در صورت اقدام متقابل روزنامه های آمریکایی در چاپ تصاویر توهین آمیز علیه رهبران ایران تکلیف چیست؟ چرا برخی عناصر حاکمیتی تصور می کنند دیگران حق فحاشی و توهین متقابل را ندارند؟
✍️پس از فوت حجت الاسلام شهیدی امروز طی حکمی حجت الاسلام شکری بعنوان نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید منصوب شد ، اما هنوز مشخص نیست حوزه اختیارات نمایندگانی از این دست در مراکز پر تعداد کشور مانند وزارت جهاد کشاورزی ، نهضت سواد آموزی ، هواپیمایی و ... چیست؟ و البته در قبال در اختیار داشتن امکانات و نیروی تحت امر فراوان بالاخره قرار است پاسخگوی چه اموری باشند؟ ۱۶آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3250
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87928
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.