تاريخ انتشار: 23 دي 1399 ساعت 21:58:56
تشکیلات خودگردان فلسطین صدور تولیدات شهرک نشینان به امارات را محکوم کرد

وزارت اقتصاد دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، بازاریابی تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی در امارات به مثابه قانونی شمردن شهرک‌ها و دور زدن حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، وزارت اقتصاد ملی تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای به ورود اولین محموله تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن کرانه باختری اشغالی به امارات واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در بیانیه خود از شرکت‌های اماراتی خواست از این اقدام غیرقانونی صرف نظر کنند زیرا این امر باعث تقویت فعالیت شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی می‌شود.

وزارت اقتصاد ملی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از اتحادیه عرب خواست تا اقدامات لازم را برای ممنوعیت محصولات شهرک‌نشینان صهیونیستی در بازارهای عربی و اسلامی بر اساس تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران کشورهای عربی اتخاذ کند.

پیشتر، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز آغاز صادرات محصولات شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی به امارات را محکوم کرد.

وی تصریح کرد، اقدام شرکت‌های اماراتی در واردات محصولات اسرائیلی به کرانه باختری پافشاری بر اشتباه امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

حازم قاسم همچنین افزود، این داد و ستدهای تجاری با شهرک نشینان، به مثابه تشویق به شهرک سازی در اراضی فلسطین در کرانه باختری و در نتیجه اجرای سیاسی مهاجرت و آوارگی است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است.

امارات و رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر توافق عادی‌سازی روابط را با نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اولین محموله تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن کرانه باختری اشغالی که شامل روغن زیتون، عسل و مشروبات الکلی است، وارد امارات شد.

  تعداد بازديدها: 984
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88351
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.