تاريخ انتشار: 16 اسفند 1399 ساعت 21:55:05
راه حل ساده مهار گرانی

✍️مقام معظم رهبری پس از انجام مراسم نمادین درختکاری ضمن تاکید بر اهمیت حیاتی حفاظت از محیط زیست فرمودند ؛ مسئولین محترم باید مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم حل کنند. این ممکن است ، راه‌حل دارد. بنده در جلسات متعدد این را تذکر دادم و نظرات و راه‌حل هایی که مسئولین در این زمینه ، یعنی کارشناسان در این زمینه گفتند ، اینها را مطرح کردیم و بیان کردیم ، راه‌حل دارد. ان‌شاءالله که بتوانند اینها را انجام بدهند.
✍️اکنون که بنابر اعلام برخی از مسئولین ذیربط پس از خشکبار ، گوشت ، برنج ، پوشک ، اقلام بهداشتی ، تفریحات سالم شهری ، دورهمی خانوادگی و ... به خروج میوه ، روغن ، نان و حتی زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی از سبد خرید بسیاری از خانواده های ایرانی حذف شده است و حتی ارائه و تکرار راه حل عملی و کارشناسانه توسط مقام معظم رهبری خطاب به مقامات ذیربط هم کارساز نیست ، لذا با تاکید بر اینکه هیچ اولویتی بالاتر از حفظ کرامت و حقوق مردم وجود ندارد . باید رویکرد تکرار توصیه در جلسات محرمانه خصوصی مقامات به رویکرد افزایش آگاهی و مطالبات پر قدرت عمومی تغییر کند.
✍️شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم چرا مقامات برای رفع معضل گرانی و مشکل معیشت عمومی به توصیه های عملی و کارشناسانه ابلاغی چند باره مقام معظم رهبری توجه نداشته و مقید نیستند؟ چرا در صورت عدم باور به اثرگذاری و قابلیت عملی توصیه های مقام معظم رهبری صادقانه به نقد نظر معظم له در جلسات خصوصی و حتی در برابر افکار عمومی اقدام نمی کنند؟ چرا تصدیق و ابراز ارادت حضوری را پس از خروج از جلسه عملاً بی اثر دانسته و انکار می کنند؟ بهرحال مقام معظم رهبری مانند موضوع ابلاغ صریح و علنی ممنوعیت واردات واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی حتما می توانند در دیدارهای عمومی هم به چند راه حل اجرایی ساده ، مشخص و عملی مهار گرانی اشاره تا شاهد تبدیل توصیه به مطالبه عمومی از مقامات ذیربط باشیم.
✍️شاید سوال درستی است اگر بپرسیم چرا دستگاه های نظارتی خارج از دولت اعم از دفتر مقام معظم رهبری تا بازرسی کل کشور و مجلس تا مجمع تشخیص در خصوص قصور یا تقصیر عمل به توصیه های مشخص و روشن مورد تاکید مقام معظم رهبری در حل معضل گرانی و مشکل معیشت عمومی اقدامی نداشته و همه ناظر ساکتند؟
✍️چرا ابر مراکز اقتصاد عمومی غیر دولتی اعم از ستاد اجرایی ، بنیاد مستضعفان ، بخش اقتصادی بسیار گسترده آستان های مقدس و ده ها مجموعه دیگر با عمل به توصیه های کاربردی و روشن  مقام معظم رهبری در خصوص مهار گرانی و رفع مشکلات معیشتی به مقامات ناکارآمد تا یاغی ، کاری ملموس و موثر نمی کنند؟
✍️شاید مناسب است دفتر مقام معظم رهبری با انتشار راه حل های ساده عملی کارشناسانه ابلاغی به مقامات ذیربط حداقل به افزایش سطح آگاهی عمومی کمک کنند تا آحاد مردم با درک توان و ناتوانی مقامات در اجرای راهکارهای عملی ابلاغی قضاوت و حداقل در انتخابات ۱۴۰۰ بعنوان شاخص بررسی توانمندی افراد مدعی پست ریاست جمهوری مورد توجه قرار دهند.
✍️انتشار راهکارهای عملی اجرایی موثر ابلاغی مقام معظم رهبری به مقامات ذیربط در خصوص مهار گرانی و رفع مشکلات معیشتی مردم حداقل می تواند به هدایت و مدیریت مطالبات عمومی کمک کند. شاید همانطور که رهبری در خصوص ویژگی های کاندیدای اصلح فرمودند با افزایش آگاهی عمومی جهت گیری مطالبات و حتی اعتراضات عمومی به جای تاکید بر ناکارآمدی نظام سیاسی در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارای راه حل های مشخص عملی ساده علیه برخی از مدیران میانی نشانه رفته و اعتراض طبیعی عمومی به دقت در انتخاب کاندیدای اصلح و کارآمد قابل تعویض ، تغییر کند. ۱۶اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 2830
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88908
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.