تاريخ انتشار: 20 اسفند 1399 ساعت 21:53:30
قم هم می‌تواند

بسم‌الله الرحمن الرحیم
برخلاف آنچه بعضی افراد می‌خواهند القاء کنند، دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف و اهمیت دادن به اخبار مربوط به آن نه‌تنها نوعی تقابل با جمهوری اسلامی و تضعیف آن نیست بلکه این رویداد تاریخی و بسیار مهم دقیقاً در جهت تقویت تشیع، اسلام، نظام جمهوری اسلامی، روحانیت و مرجعیت است. رفتار آیت‌الله سیستانی در این دیدار و خانه محقر و سلوک صادقانه و بی‌آلایش او و مطالب مهمی که در دفاع از حقوق بشر، عدالت، مقابله با ظلم و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به زبان آورد، همگی دقیقاً منطبق بر اصول و آرمان‌های مطرح‌شده توسط امام خمینی و نظام جمهوری اسلامیِ موردنظر آن عبد صالح خدا بود. در اینکه پیروزی عراق بر داعش و تروریسم تکفیری محصول فتوای آیت‌الله سیستانی و فداکاری‌های دو ملت عراق و ایران و حمایت نظام جمهوری اسلامی و فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی است نیز تردیدی وجود ندارد. پس آیت‌الله سیستانی را نمی‌توان از ایران و نظام اسلامی جدا دانست.
استقبال کم‌نظیر مردم در سراسر جهان از دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی و آنچه در این زمینه منتشر شده به خوبی گویای این واقعیت است که این مرجع بزرگ متعلق به خودش نیست و عظمت او به معنای عظمت اسلام، مسلمانان، عراق، ایران و تمام ارزش‌ها و آرمان‌هائی است که 1400 سال است علمای اسلام برای تثبیت آنها تلاش می‌کنند.
امیل رحمه نماینده مارونی سابق مجلس لبنان درباره دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی گفت: «من با دیدن صحنه این دیدار، بیشتر از تمام شیعیان مجذوب آیت‌الله سیستانی شده‌ام». فقط در دو روز اول بعد از دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی، یک میلیارد کاربر فضای مجازی این دیدار را دنبال کردند. اینها نشان می‌دهند عموم مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان در کشورهای مختلف نسبت به این رویداد تاریخی علاقه نشان داده‌اند. این، به معنای تشنگی انسان معاصر نسبت به آرامش، ارزش‌ها، صلح و صفا و برادری میان عموم ملت‌هاست و اگر افکار عمومی جهان مجذوب آیت‌الله سیستانی است، به این دلیل است که ایشان را در حال جستجوی این آرمان‌ها و این گمشده‌های بشریت امروز یافته است.
این تشنگی نشان داد مردم از متولیان دین چه انتظاراتی دارند. اگر خانه ساده آیت‌الله سیستانی، افکار عمومی را مجذوب خود ساخته، حکمرانان مسلمان باید این واقعیت را درک کنند که جاذبه‌ را نباید در کاخ‌ها و تشریفات و ریخت‌و‌پاش‌ها جستجو کرد. امام خمینی این درس را به صورت عملی به همه داد هرچند متولیان حرم ایشان از این مسیر منحرف شده‌اند و مقبره امام را تشریفاتی کرده‌اند در حالی که مردم حومه تهران که یک کیلومتر آن ‌طرف‌تر زندگی می‌کنند، از امکانات اولیه زندگی محرومند.
واقعه نجف نشان داد حکومت بر قلب‌ها بدون برخورداری از مظاهر مادی قدرت از قبیل دولت، ارتش، دستگاه‌های تبلیغاتی عریض و طویل میسر است. اگر آیت‌الله سیستانی رهبر یک میلیارد کاتولیک جهان را به خانه کوچک خود در نجف جذب و چشم‌های جهانیان را به این رویداد خیره کرد، این نشان‌دهنده عظمت معنویتی است که باید اصل و اساس روحانیت را تشکیل دهد. اگر نجف، پاپ را در برابر خود خاضع کرده، این به معنای اینست که قم هم می‌تواند همین کار را بکند، تمام مراجع بالقوه دارای چنین زمینه‌ای هستند کمااینکه امام خمینی 42 سال قبل در سراسر جهان و در میان پیروان تمام ادیان و اعضاء تمام اقوام، بسیار بیشتر از این جاذبه پیدا کرد و هنوز هم این جاذبه وجود دارد.
علیرغم تلاش شیطنت‌آمیزی که دشمنان برای القاء نوعی تقابل میان این دیدار با نظام جمهوری اسلامی به عمل آوردند، رسانه ملی ما می‌توانست با جهت دادن به خبر این دیدار، نتایج مثبت آن برای اسلام، عراق، ایران و آرمان‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی را برجسته کند و توطئه‌ها را خنثی نماید. هرچند رسانه ملی از این فرصت استفاده نکرد، ولی هنوز هم امکان بهره‌برداری مناسب وجود دارد و می‌تواند از طریق تهیه گزارش و مستندسازی به‌ویژه با بهره‌برداری از پیامدهای مهم این رویداد، اقدام به جبران مافات کند و راه سوء‌استفاده فرصت‌طلبان را سد نماید.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 2732
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88957
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.