تاريخ انتشار: 21 اسفند 1399 ساعت 21:33:02
حاکمیت نظامی و پادگانی

✍️بحث حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری موضوع جدیدی نیست چنانچه دریادار مدنی در ۵۸ ، دریابان شمخانی در ۸۰ ، سرلشکر رضایی در  ۸۸- ۹۲ ، سرتیپ قالیباف در ۸۴ ، ۹۲ و ۹۶ کاندیدا و منتخب مردم نبودند بنابراین صرف حضور نظامیان مسئله و دغدغه این روزها نیست همانطور که آقای نماینده در تذکر آیین نامه ای خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد آقای قالیباف مجلس پادگان نیست.
✍️نظامیان در برابر اعتراض اهل سیاست و مردم نسبت به ماهیت و کار سازمانی کاندیداهای نظامی مدعی هستند که پس از استعفا از شغل نظامی به حضور در انتخابات اقدام می کنند اما واقعیت این است که تمامی نظامیان حاضر در انتخابات بلافاصله پس از انتخابات بدون هیچ منع و محدودیتی از لباس نظامی استفاده و حتی به سطوح بالاتر فرماندهی گماشته می شوند که به صراحت و روشنی به معنای فقط نمایش استعفا برای مردم است.
✍️حاج اسدالله بادامچیان از پر سابقه ترین مبارزان سیاسی و نزدیک به فدائیان اسلام و دبیر کل هیاهای موتلفه اسلامی ضمن ایجاد تردید در صداقت عناصر نظامی در اعلام استعفا و کناره گیری از ماهیت و مجموعه نظامی معتقد است مردم به نظامیان رای نمی دهند چون از پادگان شدن کشور می ترسند.
✍️مهندس بهزاد نبوی از مبارزین سیاسی و مسلح پر سابقه و عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هم ضمن تاکید بر اینکه استعفای نظامیان صوری و تشریفاتی است معتقد است نظامیان حتی اگر بطور سازماندهی شده و سازمانی وارد عرصه انتخابات نشده باشند به دلیل تربیت و ماهیت نظامی حتما در چارچوب افزایش حاکمیت نظامی بر سرنوشت کشور و مردم حرکت خواهند کرد.
✍️اینکه اسدالله بادامچیان دبیر کل هیات های موتلفه اسلامی و بهزاد نبودی مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیش از شش دهه سابقه مبارزات سیاسی و فعالیت حزبی با در اختیار داشتن مسئولیت مشابه دبیرکلی دو جریان فکری متقابل جبهه اصولگرایی و جبهه اصلاحات با تاکید بر حفظ تمام اختلاف و تضاد فکری لاینحل فی مابین که دارند در خصوص حضور عنصر نظامی در انتخابات ریاست جمهوری معتقدند  که رئیس جمهور با تربیت نظامی کشور را به سمت حاکمیت پادگانی می کشاند که قطعا بعنوان دغدغه مشترک دو جبهه متقابل بسیار حائز اهمیت و به شدت می تواند مایه نگرانی آینده مردم و کشور باشد.
✍️گروهی با تاکید بر مواضع صریح امام خمینی(س) در منع قطعی دخالت و حضور نظامیان علی الخصوص سپاه در امور سیاسی و مدیریتی کشور معتقدند باید با حضور و مداخله نظامیان و علی الخصوص فرماندهان سپاه بعنوان مصداق بارز تخلف برخورد کرد معتقدند که حتی مقام معظم رهبری هم با تاکید بر فرمایش امام به صراحت و روشنی فعالیت و مداخله سپاه و نظامیان در امور سیاسی و مدیریت را منع فرمودند.
✍️گروهی دیگر در مقابل معتقدند فرمان چند باره  حضرت امام خمینی در منع فعالیت و مداخله نظامیان در امور سیاسی و مدیریتی قابل تعبیر و تاویل است، ضمنا علی رغم اینکه مقام معظم رهبری بر منع مورد تاکید امام خمینی به عنوان میزان صحت عمل به صراحت تاکید کردند اما به عنوان ولی زمان و با گذشت زمان با پذیرش استعفا و موافقت با بازگشت به کار مجدد برخی فرماندهان مانند سرلشکر رضایی ، دریابان شمخانی ، سردار قالیباف ، سردار نجار و سردار دهقان و به تبع بسیاری نظامیان که با پذیرش استعفا وارد دولت ، مجلس ، قوه قضاییه و مسئولیت دیپلماتیک شدند عملا طی مسیر مذکور را برای نظامیان باز کردند.
✍️اما فارغ از اینکه به اعتقاد مشترک دو چهره بسیار شاخص جبهه اصولگرایی و جبهه اصلاح طلبی انتخاب عنصر نظامی به حاکمیت نظامی و پادگان کشور منجر خواهد شد، یا مقام معظم رهبری بعنوان ولی زمان با پذیرش استعفا و بازگشت مجدد به کار نظامیان موافق حضور فرماندهان در منصب ریاست جمهوری باشند، این نکته همچنان حائز اهمیت است که برنامه مشخص فرماندهان عالی نظامی علاقمند به پست ریاست جمهوری هم باید پیش از هر اقدامی به ارائه راهبرد ، برنامه و اقدامات مشخص رفع مشکلات ، حل مسائل و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت کشور را ارائه و در منظر قضاوت مردم قرار دهند.
✍️نظامیان حق ندارند جنگ و دفاع مقدس را با هدف فعالیت تبلیغاتی مصادره به مطلوب کنند. نباید با ویترین سازی تولیدات محدود و غیر قابل راستی آزمایی به تحقیر دیگران و صنعت کشور بپردازند. باید بنابر فرمان فرمانده کل قوا عملکرد واقعی و قابل راستی آزمایی و احیانا تخلفات مدیریتی، مالی، سیاسی، اخلاقی و وضعیت خانواده بدون هیچ محدودیتی جهت مطالعه و قضاوت در اختیار جامعه قرار گیرد. باید فرماندهان و خانواده محترمشان مانند سایر کاندیداها بدون هیچ محدودیت و ملاحظه به خانه شیشه ای منتقل و بی هیچ رتوش و پنهانکاری در معرض دید و نقد تند و بدون وحشت آحاد مردم قرار گیرند. ۲۱اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 2745
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88963
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.