تاريخ انتشار: 23 اسفند 1399 ساعت 23:23:45
مدیریت نظامی اعتراض

✍️سایت خبری انتخاب به نقل از سایت دفتر مقام معظم رهبری نوشت: تیمسار حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد یکی از ماموریت های استنتاجی (داوطلبانه) افتخار آمیز نیروی زمینی ارتش مرتبط با مدیریت ناآرامی شهری در دی ماه ۹۷ بود ما ماموریت خاصی نداشتیم ولی با اعلام اینکه الان بهترین فرصت است تا نیروهای ورزیده و ولایی نیروی زمینی به نیروهای امنیتی کمک کرده و توانستیم در برقراری امنیت شهرها که در دی ۹۷ دچار ناآرامی بودند تاثیر بسزایی داشته باشیم.
✍️اینکه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح براساس کدام مجوز اعطایی فرمانده کل قوا یا مصوبه ابلاغی شورای  عالی امنیت ملی که باید به تایید مقام معظم رهبری رسیده باشد با ورود نیروهای زبده ارتش برای کمک به نیروهای امنیتی در مدیریت ناامنی شهریِ دی ۹۷ موافقت کردند مشخص نیست که حتما با انتشار متن مصوبه شورای عالی امنیت ملی مشخص خواهد شد.
✍️علاوه بر اینکه مکاتبه استنتاجی فرمانده نیروی زمینی ارتش با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اصولا نمی تواند بدون اخذ امریه از سلسله مراتب ارتش شامل رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده کل ارتش انجام شود. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم لزوما برای پاسخگویی به چنین مهمی ملزم از کسب تکلیف و اخذ امریه از فرمانده کل قوا است. بنابراین اعطای مجوز به یگان هایی از نیروی زمینی ارتش برای کمک و همراهی با فرماندهی مدیریت اعتراضات و ناامنی شهری می تواند به معنای فصل جدیدی از اقدامات تلقی گردد.
✍️مدیریت حرکت های اعتراضی تا شورش و اغتشاش شهری به ترتیب به عهده نیروی انتظامی ، یگان ویژه ضد شورش نیروی انتظامی و در تهران فرماندهی قرارگاه ثارالله و سپاه محمد (ص) تهران می باشد، بطوریکه آغاز فرماندهی قرارگاه تمامی نیروها ، مراکز ، نهادها و ... موظف به تبعیت از فرامین صادره از سوی قرارگاه می باشند قرارگاه طی وقوع اعتراضات تا آشوب طلبی و حتی اقدامات خرابکاری همواره حتی بدون نیاز به نیروهای یگان های ویژه سپاه به مدیریت موارد حادث اقدام کرده است، لذا هرگز ضرورتی به استفاده از ظرفیت نیروهای ارتش دیده نشده است.
✍️اینکه فرمانده نیروی زمینی یا فرمانده کل ارتش راسا درخواست حضور نیرو برای کنترل و مدیریت بحران را مطرح و درخواست کرده و ریاست ستاد کل هم بلافاصله موافقت با ورود ارتش به مدیریت ناامنی شهری را اعلام می کند طبیعتا نیازمند توصیح فرماندهان نظامی و شورای عالی امنیت ملی است، اقدامی که بهرحال باید بعنوان فصل جدیدی از مدیریت اعتراضات اجتماعی منجر به بروز حرکتهای اغتشاشی و آشوب لحاظ گردد.
✍️بنابر اصل ۱۴۳ قانون اساسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد. براساس اصل ۱۴۴ نیز نیروهای ارتش باید به اهداف انقلاب اسلامی مومن و در راه تحقق آن فداکار باشند. براساس اصل ۱۵۰ هم سپاه برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. براساس اصل ۱۵۱ نیز دولت موظف است برای همه افراد کشور برنامه و امکانات آموزش نظامی را بر طبق موازین اسلامی فراهم نماید، به طوری که همه افراد همواره توانایی دفاع مسلحانه از کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. سپاه و ارتش به منظور حفظ کشور و نظام و در صورت نیاز موظف به ورود و مدیریت حرکت های اعتراضی تا اغتشاش و از آشوب تا خرابکاری می باشند.
✍️علی رغم فرض قطعی طی سلسله مراتب فرماندهی تا کسب موافقت و امریه فرمانده کل قوا مبنی بر ورود نیروی زمینی ارتش جهت همکاری با قرارگاه های امنیت شهری و برخورد با اعتراضات اجتماعی و حرکت های اغتشاشی دی۹۷ اما شاید سوال مناسبی است که نیروی نظامی که باید برای حفظ و دفاع از مرزها و مقابله با تهاجم نظامی دشمن تربیت و آماده باشد از صلاحیت تخصصی ابتدایی برای کنترل و برخورد با اعتراضات اجتماعی و شهری برخوردار است؟
✍️نیروهای تحت امر ناجا اعم از مجموعه نیروها تا یگان ویژه علی الظاهر به منظور کنترل و مهار اعتراضات و آشوب های شهری تربیت و طی سال با برگزاری انواع مانورهای تخصصی و تجزیه و تحلیل موارد گذشته به ورزیدگی لازم در بکارگیری کم هزینه ترین شیوه های کنترل جمعیت معترض یا گروه های آشوب طلب می رسند. نیروهای ناجا و یگان ویژه معترض و آشوب طلب را دشمن ندیده و باید در نهایت ملاطفت ، احتیاط و البته صلابت مدیریت کنند، اما نگاه نیروی نظامی در تامین مرزهای کشور همواره و لزوما باید براساس دشمن شناسی باشد که با انتقال به اعتراضات شهری دستاوردی جز فاجعه نخواهد داشت.
✍️ناجا و یگانه ویژه در برخورد و مدیریت اغتشاش و حرکت اعتراضی به پلیس و افسران آماده با ملاطفت و صبور تا سوارکاران نمایش دهنده صلابت و نهایتا شلیک گاز اشک آور می اندیشد و نظامی صلابت را در نظم آهنین ، تفنگ ، نفربر زرهی و استقرار تانک تا پرواز هراس انگیز هلیکوپترهای نظامی بر فراز  جمعیت معترضین می بیند.

  تعداد بازديدها: 2816
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88981
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.