تاريخ انتشار: 28 اسفند 1399 ساعت 00:02:16
امسال هم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ ، یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ ، یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ ، حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

✍️کرونا با آمدنش روزهای سخت تحت تحریم اقتصادی مردم ایران را برای ۹۹-۹۸ بسیار دشوارتر کرد تا یکایک خانواده های ایرانی بدانیم که سختی تحمیلی به زندگی ما می تواند بسیار فراتر از حد تصورمان باشد و بعد از هر مصیبت و بلائی علی الظاهر جز وقوع بلا و مصیبتی بزرگتر را نباید انتظار داشته باشیم.
✍️کرونا شاید فرصت ارزشمندی بود که برخی مقامات کشورمان هر چند دیر و با تاخیر و مختصر  درک کنند که توجه به حقایق و واقعیات هم می تواند در عبور کم هزینه کشور از مسائل و مشکلات تحمیلی یا خود ساخته موثر باشد. چنانچه اگر انکار کرونا در روزهای نخست ورود ویروس به کشور نبود بلکه امروز از مشکلات کمتری برخوردار بودیم شاید اگر برخی به سرعت از توهم توطئه ویروس آزمایشگاهی کرونا برای آسیب رساندن جهان به ایران خارج نمی شدند طبیعتا باید امروز در ناکجا آبادی خود ساخته دست و پا میزدیم.
✍️شاید اگر از توهم ما هوشمند و بهترین هستیم و با پیشگامی در دستیابی به واکسن کرونا می توانیم شرایط دیگر کشورها را مدیریت کنیم زودتر خارج شده بودند امروز با تکیه به هنگام بر تجربه جهانی به اتمام واکسیناسیون ایران رسیده بودیم و مردم گرفتار در سختی بی پایان حداقل صف های طویل گرانی و نداشتن را بدون دل مشغولی کرونا طی می کردند.
✍️اما شاید با کرونا غرور برخی تا حدودی خاک مال شده باشد. شاید به مرور و آرام آرام بیاموزند که بهترین یافته و دستاورد علمی ما در مناسب ترین شرایط می تواند تکرار یافته و تجربه گذشته دیگران باشد. شاید برخی را به درک این واقعیت نزدیک کند که دانش و تجربه بشری از یک حقیقت نشاَت گرفته و به درک یک واقعیت می رساند.
✍️شاید در آخرین روزهای سال و قرن خودمان بیاموزند که تجربه بشری می تواند بزرگترین و ارزشمندترین دستاورد هر انسانی با هر تفکر و باوری باشد. شاید برخی باید بفهمند که تجربه بشری یا علم که به کشف روابط هستی می پردازد را نمی توان و نباید مورد ارزش گذاری اخلاقی و فکری قرار داد.
✍️برخی شاید به عادت علی رغم اعلام رسمی اِعمال آشکار سخت گیرانه ترین تحریم اقتصادی تاریخ توسط آمریکا علیه کشورمان هنوز اصرار دارند که تحریم بی اثر و مشکلات ناشی از باور سست و ناتوانی مدیران دولتی است ، متقابلاً علی رغم اینکه هیچ ادعای رسمی خارجی مبنی بر تلاش برای اثرگذاری بر حوزه اخلاق ، باور و فرهنگ ما وجود ندارد ، برخی ضمن اینکه نزدیک به تمام سازمان ها ، نهادها و ظرفیت های فرهنگی کشور را در اختیار دارند مصرند هیچ حفظ و گسترش ارزش های اخلاقی ، فکری و فرهنگی جامعه کوتاهی نداشته و تمام مشکلات از آمریکا است.
✍️اما ایران ۱۴۰۰ علی رغم همه مسائل و مشکلات تلمبار شده و به رغم همه تلخی های مزمن و شاید ماندگار با جشن نیمه شعبان که برای ما و در باورمان امید به فردایی بهتر و قابل اعتماد است آغاز و خاتمه خواهد یافت. سالروز برپایی جشن امید و باور به اینکه روزهای بسیار سخت و تلخ به همت مردم که بنابر آیات روشن و نورانی قرآن لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ و لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ باشند.
✍️مردمی که به تاکید قرآن باید با قیام به رفتار عالمانه و مبتنی بر عقلانیت در انتخاب اصول و قواعد زندگی فردی و اجتماعی تا توجه به دلمشغولیها و انتخاب تصمیم سازان و حاکمان و ... می توانند راساً زمینه رهایی از مصائب و مشکلات و ایجاد شرایط زندگی شریف و البته ظهور و قیام منجی بشریت را به لطف و عنایت الهی فراهم سازند. ۲۷اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 3182
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89011
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.