تاريخ انتشار: 13 فروردين 1400 ساعت 23:55:00
تا شهریور ۵ واکسن ایرانی آماده سازی می شود / یکی از این واکسن ها قبل از اتمام فاز ۳ چند میلیون دوز تولید می کند

مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: واکسن‌های رازی و فخرا مربوط به انستیتو رازی و وزارت دفاع هستند که فاز یک را طی می‌کنند و امید می‌رود که تا پایان اردیبهشت دوستان دیگر هم مجوز بالینی را بگیرند لذا تا شهریور ۵ واکسن را خواهیم داشت که این‌ها می‌توانند نیاز‌ها را برآورده کنند.

باشگاه خبرنگاران: قانعی با اشاره به روند تولید واکسن ایرانی گفت: تا شهریور پنج واکسن در دسترس قرار می‌گیرد که نیاز به واکسن را رفع می‌کند.

 مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: واکسن‌های رازی و فخرا مربوط به انستیتو رازی و وزارت دفاع هستند که فاز یک را طی می‌کنند و امید می‌رود که تا پایان اردیبهشت دوستان دیگر هم مجوز بالینی را بگیرند لذا تا شهریور ۵ واکسن را خواهیم داشت که این‌ها می‌توانند نیاز‌ها را برآورده کنند. قانعی با اشاره به اینکه امیدواریم تا اسفند امسال چیزی به نام ویروس کرونا نداشته باشیم، ادامه داد: طبق آنچه که گفته شده است کادر درمان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و پس از آن‌ها سالمندان و بیماران واکسینه می‌شوند.

او گفت: خوشبختانه یکی از واکسن‌هایی که جلوتر بود در حال طی کردن فاز دو و سه است، آن‌ها خطری را به خودشان تحمیل کرده‌اند، به طوری که قبل از اینکه فاز ۳ تمام شود در حد چند میلیون دوز واکسن تولید و ذخیره می‌کنند تا به محض اینکه تاییدیه گرفت زودتر وارد فضای بازار شود.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دنیا تعهد داده بود که واکسن را تامین می‌کند، اما کوتاهی کرد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد که این کوتاهی صورت بگیرد و واکسن به اندازه نیاز نباشد لذا تولید واکسن به اندازه نیاز نیست و تولیدکنندگان واکسن مثلاً برای یک میلیارد جمعیت باید دو میلیارد دوز را تولید کنند.

  تعداد بازديدها: 921
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89147
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.