تاريخ انتشار: 19 فروردين 1400 ساعت 00:44:03
لغو جلسه سرنوشت ساز برای زندگی مردم، هر بار به یک بهانه؛ چرا؟

جلسه امروز 18 فروردین مجمع تشخیص مصلحت نظام لغو شد؛ جلسه ای که قرار بود در آن موضوع لوایح مرتبط با FATF مورد بررسی قرار گیرد. مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص گفته است که ستاد ملّی مبارزه با کرونا مانع از برگزاری جلسه امروز شده.

«انتخاب»: جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام لعو شد؛ جلسه ای که قرار بود در آن موضوع لوایح مرتبط با FATF مورد بررسی قرار گیرد. مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص گفتع است که ستاد ملّی مبارزه با کرونا مانع از برگزاری جلسه امروز شده.

در اینکه وضعیت کرونایی کشور خوب نیست و تبعیت از دستور ستاد کرونا نیز الزامی و عقلا لازم است، تردیدی وجود ندارد اما در این باره ابهامات و سوال هایی نیز مطرح است.

به عنوان نمونه، با وجود آنکه بیش از نیم از کشور از دو روز پیش در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفته و تهران و کلانشهرها نیز همگی قرمز هستند، هنوز بسیاری از مشاغل از جمله مشاعل گروه دو عملا تعطیل نبودند و به تازگی تصمیم به تعطیلی آنها گرفته شده است.

در چنین شرایطی که هنوز بسیاری از مشاغل هم فعال هستند، برگزاری مجمعی چند ده نفره آن هم مرکب از مقام های کشور که طبعا پروتکل های بهداشتی در مورد آنها باید با دقت بیشتری رعایت شود، با کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا چه اشکالی می توانست داشته باشد؟

نکته مهمتر اینکه به نظر می رسد برخی از تعویق این جلسه نه تنها ناراضی نیستند بلکه دنبال هر بهانه ای هم می گردند که ان را به تاخیر بیندازند. لوایح مرتبط با FATF دو سال و نیم است که در مجمع تشخیص معطل مانده و هیچ تکلیفی برای آن تعیین نشده است. این در حالی است که با تغییرات گسترده ای که دنیا در سال های اخیر به ویژه در حوزه اقتصاد به خود دیده، لوایح FATF خواه ناخواه به یکی از اصلی ترین موضوعات مرتبط با اقتصاد کشور و در نتیجه معیشت مردم تبدیل شده است. طبعا تغیین تکلیف چنین لوایح باید در زمره اولویت ها باشد اما براحتی چندیدن و چند بار به تعویق افتاده و حتی قبل از آغاز سال جدید نیز بدون هیچ دلیل مشخصی به بعد از نوروز حواله شد. اکنون نیز برخی به دنبال تعویق دوباره آن و بلاتکلیف ماندن لوایح هستند. آیا بهتر نیست  به جای این همه سرگردان کردن مردم، و دو سال و نیم بالا و پایین کردن این لوایح، یک بار به صورت جدی تکلیف آن را مشخص کنند و برای لغو پیاپی جلسات به دنبال بهانه نگردند؟

  تعداد بازديدها: 931
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89190
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.