تاريخ انتشار: 19 ارديبهشت 1400 ساعت 22:08:58
اشغال ایران و فلسطین

✍️وزیر امور خارجه پس از چهل سال خدمت در حوزه دیپلماسی در چند دقیقه از مصاحبه سه ساعته برای درج در تاریخ به کارشکنی و سنگ اندازی مستمر یکی از اعضای شورای امنیت در مسیر مداکره بسیار دشوار ، پیچیده ، بی سابقه و بسیار نابرابر کشوری متهم به تهدید صلح و امنیت جهان با پنج عضو دائمی شورای امنیت و نماینده ۲۷ کشور اروپایی در توافق برای لغو هفت قطعنامه و خروج پرونده ایران از شورای امنیت اشاره کرد.
✍️اشاره وزیر خارجه کشور را به شدت ملتهب کرد بخشی از جامعه علیه کارشکنی کشور مذکور یعنی روسیه معترض بودند اما متقابلا بخشی دیگر بدون اینکه به ماهیت ادعای وزیر خارجه مبنی بر کارشکنی روسیه در روند مذاکره ایران و ۱+۵ یا تحمیل اراده روسیه در سوریه به ایران اشاره کنند معترضین روسیه را به غربزدگی تا مزدور آمریکا متهم کردند.
✍️علی رغم گذشت حدود یکماه از انتشار متن مصاحبه وزیر خارجه و اینکه روسیه ادعای وزیر خارجه ایران را بی اهمیت اعلام و حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی مدعی است پس از انتشار مصاحبه وزیر خارجه روسیه و چین پشت ایران در مذاکره وین را خالی کردند ، هنوز هیچ مقام و دستگاه مسئولی مایل به بررسی و توضیح موارد ادعایی ذیل توسط وزیر خارجه نیست.
*روسیه در کنار آمریکا به تمام قطعنامه تحریمی های ضد ایرانی رای مثبت داده است.
*روسیه به بهانه قطعنامه های تحریم مورد تصویب خود قرارداد، ساخت نیروگاه بوشهر و تحویل سامانه موشکی اس۳۰۰ را به مدت ۲۰ و ۱۰ سال به تاخیر انداخت.
*روسیه در روند دستیابی به توافق تامین کننده منافع ایران در مذاکره با ۱+۵ سنگ اندازی کرد.
*روس ها طی درگیری چهارساله سوریه و معارضین سوری حاضر به حمایت از سوریه و همراهی با ایران نبود و پس از شکل گیری غائله داعش نیز صرفا پس از برجام ملاقات با سردار سلیمانی را پذیرفتند.
*روسیه پوشش محدود هوایی در سوریه را مشروط به مداخله مستقیم نیروی زمینی و تامین تمام هزینه ها توسط ایران کرد.
*روسیه برای چند مورد حمله موشکی و هوایی به مواضع داعش تعمدا استفاده نظامی از حدود آبی ، فضا و خاک ایران را شرط کرد.
*پوتین در سفر یک روزه به ایران بدون طی پروتکل و قبل از مذاکره مقدماتی با رئیس جمهور و وزیر خارجه مستقیما از فرودگاه به دیدار رهبری رفت

*سفر بشار اسد به ایران بدون اطلاع وزارت امور خارجه با استعفا و اعتراض وزیر خارجه همراه بود.
✍️پس از اشاره وزیر خارجه به روسیه یکی از روزنامه نگاران کشورمان با اشاره به بخشی از سخنرانی سردار شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه که به حرمت شکنی های روسیه نسبت به ایشان و شهید تهرانی مقدم اشاره داشت مدعی ترور برخی فرماندهان ویژه ایران مانند شهید تهرانی مقدم ، شهید احمد کاظمی و همکاری در شهادت سردار سلیمانی توسط روسیه شد که هنوز توسط هیچ مقام و دستگاه مسئولی مورد توضیح قرار نگرفته است.
✍️مقام معظم رهبری در سخنرانی روز قدس علی رغم اینکه حتی در توضیح کشورهای حامی جنایات صدام علیه ایران به تامین تمامی تجهیزات و تسلیحات توسط شوروی اشاره نکردند ، برخلاف گذشته با صراحت به نقش بی بدیل روس ها در تشکیل ، تثبیت و تکثیر جمعیت یهودی مهاجر به فلسطین اشاره فرمودند که تا این لحظه از طرف روسیه واکنش رسمی نداشته ، اما قالیباف مدعی است روسیه و چین در این روزها پشت ایران در مذاکره با اروپا و امریکا را خالی کردند.
✍️کاربری در ذیل سخنرانی روز قدس سوال یا تذکر ساده ای را درج کرده است که شاید قابل تامل باشد ، کاربر نوشت: هشتاد سال پیش آژانس جهانی یهود با همکاری و پشتیبانی انگلیس و روسیه و بعدها آمریکا طی فرایندی حدود ۲۰ ساله و با پرداخت پول های کلان به مردم فلسطین ابتدا مالکیت اراضی بسیاری را بدست آورده و با ایجاد زمینه مهاجرت یهودیان روسیه ، اروپای شرقی و برخی کشورهای آسیایی به اشغال بخش اعظمی از فلسطین اقدام کردند که اینک با اعتراض مستمر ایران و با هدف اعلامی نابودی  اشغالگران روبرو می باشند.
✍️روس ها حدود ۱۲۰ سال پیش در دو مرحله به کشورمان حمله و ضمن کشتار مردم و غارت  ایران بخش های بزرگی از کشورمان را به خاک خود ضمیمه و هزینه لشکر به ایران را هم از کشورمان گرفتند . اشغال و جنایتی که تاکنون توسط هیچ مقام و دستگاهی مورد اعتراض قرار نگرفته و جنبشی هم برای بازپس گیری خاکمان راه اندازی نشده است ، اصولا حتی اشاره به جنایت مذکور خلاف منافع و مصالح ملی تا جرم امنیتی تلقی می شود.
✍️سوال کاربر مذکور این بود که تفاوت اشغال بخشی از فلسطین توسط آژانس یهود با همکاری یهودیان فلسطین و حمایت انگلیس ها و روس ها با اشغال ابدی خاک ایران توسط روس ها چیست؟ که معترضین اشغال فلسطین انقلابی ، دردمند و قابل ستایش و معترضین اشغال بخش بزرگی از خاک و حدود آبی ایران به غربزدگی ، وابستگی و مزدور دشمن شناخته می شود. ۱۹اردیبهشت۰۰

  تعداد بازديدها: 2616
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89538
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.