تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1400 ساعت 18:38:23
سکه تمام بهار روحانی

✍️پس از اینکه نظر دفتر حقوقی ریاست جمهوری به عنوان تنها مرجع رسمی حقوقی دولت در مورد غیر قانونی بودن قانونگذاری شورای نگهبان اعلام شد رئیس جمهور طی دستوری رسمی وزیر کشور را موظف کرد تا ثبت نام از کاندیداهای داوطلب براساس قوانین موجود مصوب مجلس انجام شود.
اما وزیر کشور ضمن عرض چشم به رئیس جمهور روحانی ، توسط رئیس ستاد انتخابات هم بیعت با دستور ابلاغی غیر قانونی شورای نگهبان را اعلام کرد تا رئیس جمهور و تمامی مردمی که شاید دو به شک شرکت در انتخابات خرداد هستند بدانند رئیس جمهور براساس اصول متعدد مبهم و متعارض قانون اساسی به فردی اطلاق می شود که هر لحظه و به هر عنوان می توان او را نادیده گرفت.
✍️علی رغم اینکه امثال حدادعادل  ،رهبر ائتلاف جبهه انتخاباتی اصولگرایی قبلا نسبت به احتمال اثرگذاری مذاکره وین در کاهش نرخ سکه  و دلار هشدار داده بودند ، سکه به ۹.۵۴ میلیون تومان بازگشت یعنی نسبت به یک ، شش و نه ماه گذشته حدود ۱.۲ ، ۳.۷ و ۶.۵ میلیون تومان کاهش داشته و بازار پس از حدود دو سال شاهد تشکیل صف فروش دلار و سکه است ، هر چند جمعی از همفکران حدادعادل به شدت نگران و با اعلام پول پاشی دولت در بازار به مردم هشدار دادند در فروش سکه و دلار تعجیل نکنند.
✍️دولت احمدی نژاد در سال ۸۴ سکه را با نرخ ۲۳۰هزار تومان تحویل گرفت و در سال ۹۲ با ۱میلیون و۵۰هزار تومان تحویل داد. نرخ سکه با کاهش بی سابقه ۱۰۰هزار تومان بین ۹۶-۹۲ روی ۹۵۰هزار تومان ثابت ماند. ورود ترامپ به کاخ سفید و اعلام خروج از برجام و بازگرداندن ۸۰۰ مورد تحریم و افزایش ۷۰۰ مورد تحریم جدید قیمت سکه را به ۱.۴۵ میلیون تومان در اردیبهشت ۹۷ افزایش داد اما با آغاز اعمال تحریم سکه در تناسب با دلار طی چند ماه به حدود ۳.۸ میلیون تومان رسید، سکه از اواسط خرداد تا آخر مرداد قیمت ۱۶میلیون تومان را تجربه کرد.
✍️قیمت سکه به عنوان یکی از شاخص های ملموس عکس العمل بازار سرمایه ایران نسبت به تصمیمات داخلی و خارجی با آغاز مذاکره وین آرام آرام عقب نشسته و دیروز با ادامه صف فروش دلار شاهد کاهش قیمت ۶.۵ میلیون تومانی سکه نسبت به مرداد ۹۹ هستیم هر چند بخشی از مقامات و مراکز حکومتی غیر دولتی همچنان بر تبلیغ نظر عدم ارتباط تغییرات بازار و تحریم آمریکا علیه ایران اصرار داشته و اقدامی صدر در صد غیر امنیتی مردم را به خروج از صف فروش دلار و سکه با هدف ممانعت از کاهش بیشتر قیمت دلار و سکه ترغیب می کنند.
✍️شورای نگهبان با پذیرش اولین تبصره بر ابلاغیه شرایط ثبت نام کاندیداهای انتخابات تاکید کرد: اگر کسی حائز شرایط بود اما ۳۸ سال داشت حتما با تشخیص اعضای شورای نگهبان ثبت نام انجام می شود. اینکه در نگاه فقهای شورای نگهبان تفاوت ۳۸ و مثلا ۳۶ سال چیست نمی دانیم یا کاندیدای ۶۰ ساله فرتوت و دارای مثلا بیماری ریه ، قلب و کبد یا آنروز معمولی با کدام منطق و عقلانیتی بر فرد ۷۶ ساله فاقد سابقه بیماری ارجحیت دارد هنوز نمی دانیم ، هنوز کسی نمی داند فرد پنجاه ساله دارای سابقه یک دوره نمایندگی مجلس یا چهار سال تجربه مثلا فرمانداری با مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه غیر دولتی فلان شهرستان چه ارجحیت بر دکترای تخصصی حقوق استاد ممتاز دانشگاه تهران با هشت سال سابقه وزارت و پانزده سال سابقه معاونت وزیری دارد نمی دانیم.
✍️شورای نگهبان دیروز با ادبیاتی عجیب اعلام کرد آیا افراد کمتر از چهل و بالاتر از هفتاد و پنج سال می توانند مدیر و مدبر باشند!؟ بی آنکه بیندیشد مقام معظم رهبری در ۸۳ سالگی در راس مرجعیت مذهبی ، راس سیستم حکومتی ، در راس نیروهای مسلح ، در راس تمامی مراکز فرهنگی ، در راس مجموعه بسیار گسترده ابر موسسات اقتصادی ، در راس حوزه های علمیه و بالغ بر ۷۰٪ آموزش عالی ، در راس مجموعه های گسترده فعال در روابط خارجی و ... قرار داشته و حداقل روزانه علاوه بر تدریس خارج باید به دیدارها و تصمیم گیری های راهبردی و کلیدی کشور اقدام کنند ، ضمن اینکه دبیر ۹۶ ساله شورای نگهبان در آستانه کسب رکورد بی نظیر سالمند ترین و پر سابقه ترین عنصر حکومتی تاریخ ایران قرار دارد و قائم مقام دبیر شورای نگهبان نیز از ۲۹ سالگی و قبل از آغاز و اتمام تحصیلات تکمیلی در حدود ۲۸ سال قبل در پست مدیریتی قرار داشت و به شورای نگهبان نزدیک شد.
✍️حجت الاسلام ذوالنور فرمانده سابق سپاه قم و رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطقی پُر حرارت با حمله به دکتر ظریف وزیر امور خارجه به دلیل رنجاندن مقامات دو کشور چین و روسیه به شدت اعتراص و تاکید کرد دو کشور به دلیل مطالب دکتر ظریف پشت ایران را در مذاکره جاری وین خالی کردند.
ایکاش به جای حجت الاسلام سردار ذوالنور نماینده قم ، فرد دیگری مسئولیت حمله به ظریف را به دلیل رنجاندن کشورهای متحد چین و روسیه را عهده دار می شد. ۲۱اردیبهشت۰۰

  تعداد بازديدها: 2671
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89561
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.