تاريخ انتشار: 03 خرداد 1400 ساعت 21:34:56
قطع برق و نقض حقوق بشر

✍️عنوان ستاد حقوق بشر در قامت قوه قضائیه ، شامل فعالیتی که باید در برابر نقض قوانین و تعددی عوامل قضایی اعم از دادستان و دادگستری تا قضات دادگاهها ایستاده و از حقوق آحاد مردم علی الخصوص متهمان و حتی محکومان سیاسی تا امنیتی با حکم مستند ، شفاف  و قانونی تحت عنوان حقوق بشر دفاع کند که بعنوان بخشی از ساختار حکومتی در قوه قضاییه تعبیه و مقاماتش منتخب و منسوب رییس قوه قضاییه می باشند !.
✍️باقری فرزند باقر کنی و برادر زاده مرحوم آیت الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق (ع) که حدود چهار دهه تحت ریاست تام پدر و عمویش قرار داشت تحصیل کرده و مشغول به تدریس شد. باقری بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به ریاست اداره و سپس اداره کل در وزارت خارجه منسوب تا حدود یک سال بعد به اتفاق سعید جلیلی دیگر تحصیلکرده این دانشگاه در موقعیت ممتاز دبیر و معاون شورای عالی امنیت ملی قرار گیرند . باقری در سالهای مذاکره بی حاصل جلیلی با ۱+۵ معاون بین الملل شورا و دستیار ارشد جلیلی بود.
✍️باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه پس از جلسه امروز قوه با تکرار ادعای رئیسی رییس قوه قضاییه در خصوص اهمیت رعایت حقوق شهروندی توسط دولت با اشاره به قطع برق اظهار کرد: با توجه به حقوق شهروندی مردم حق دارند زمان قطع برق را بدانند بی آنکه بداند جدول زمان بندی قطع احتمالی برق مناطق مختلف تهران از شنبه در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده است . بهرحال رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در تکرار فرمایش رئیس قوه قضاییه که قرار بود تا بعد از انتخابات دیگر نباشد و علی الظاهر قطع اعلام نشده برق بعنوان مصداق نقض حقوق بشر خوابشان را آشفته و  اظهار کرد: مردم حق دارند براساس حقوق شهروندی از زمان قطع برق مطلع باشند.
✍️ایکاش باقری کنی می دانست که با قرار گرفتن در جای اردشیر لاریجانی برادر بزرگتر و منسوب صادق لاریجانی در ریاست ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به جای قابل افتخار و احترامی نرسیده است ، چرا که ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با توجه به عملکرد سالهای گذشته علی الظاهر هیچ وظیفه و مسئولیتی جز توجیه اقدامات دادستانی و برخی قضات در برخورد با معترصین و مخالفین سیاسی ندارد ، یعنی ستاد مذکور تنها موظف به صدور بیانیه حمایتی از قوه قضاییه مثلا علیه خانواده داغدار دانشجویان سیاسی مقتول در زندان کهریزک و فشافویه است.
✍️باقری علی رغم مختصر تفاوت ظاهری با اردشیر لاریجانی رئیس سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ماهیتا هیچ تفاوت و تمایز قابل اشاره ندارد و نعل به نعل به مسئول اعلام مواضع و صدور بیانیه در دفاع از برخورد با معترضین اجتماعی تا سیاسی است گویی انتخاب و انتساب در مناصبی از این دست مشروط به ابتلاء فرد انتخابی به خصومت نسبت به تعریف حقوق بشر است.
✍️ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تحت ریاست اردشیر لاریجانی منسوب ریاست قبل قوه قضائیه صادق لاریجانی یا ریاست باقری منسوب ابراهیم رئیسی رئیس فعلی قوه قضائیه در یک نکته دیگر هم اشتراک نظر دارند هر دو معتقدند هیچ فردی در ایران به دلیل اظهار نظر و عقیده بازداشت ، زندانی و مورد برخورد قرار نگرفته است . معتقدند کشته ها و مجروحین با عدد و رقم غیر قابل انتشار اعتراضات آبان ۹۸ اصولا نمی توانند از حداقل حقوق اجتماعی برخوردار باشند ، معتقدند معترضین باید به جرم غیر قابل بخشش اعتراض به تصمیم و رویه های قوه قضائیه محکوم و مجازات گردند.
✍️بهرحال حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز شورای معاونین قوه بر حقوق شهروندی مبنی بر اطلاع از زمان قطع برق تاکید کرد و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هم موظف است تا قطع از پیش اعلام نشده برق را بعنوان مصداق بارز نقض حقوق بشر پیگیری کند . بهرحال متهمان ، محکومان و زندانیان سیاسی هم خدایی دارند خدایی که شاید روزی بتواند از حقوق متهمان و محکومان اهل سیاست در حد متضرر شدن از قطع برق اعلام نشده بعنوان یکی دیگر از مصادیق نقض حقوق بشر پیگیری کند. ۳اردیبهشت۰۰

  تعداد بازديدها: 2907
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89681
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.