تاريخ انتشار: 17 خرداد 1400 ساعت 23:02:53
گزینه نادرست

✍️براساس نظرسنجی گَمان (گروه افکار سنجی ایرانیان) که در کشور هلند به ثبت رسیده است با اخذ نظر جمعیت هدف ۶۸۲۷۱ نفره برای ۱۶خرداد موارد ذیل بدست آمده است که حتما با توجه به نظرسنجی مراکز تخصصی داخلی باید  بررسی شود.
*آیا رای می دهید؟
۱۸.۲٪ حتما رای می دهم
۶.۳٪ تصمیم نگرفتم
۷۵٪ رای نمی دهم
*چرا رای نمی دهید؟
۷۰.۹٪ انتخابات اثرگذار نیست.
۷.۴٪ کاندید مورد نظرم رد شد
۱.۷٪ خطر کرونا
۲۰٪ دلائل دیگر
*در صورت شرکت به کدام گزینه رای خواهید داد؟
۷۴.۷٪ به هیچ کس
۱۵٪ رئیسی
۴.۲٪ تصمیم نگرفتم
۲.۳٪ باطله
۲.۱٪ جلیلی
۰.۷٪ همتی
۰.۶٪ رضایی
۰.۲٪ مهرعلیزاده
۰.۱٪ قاضی زاده
۰.۱٪ زاکانی
✍️مقام معظم رهبری ضمن گلایه یا انتقاد از ظلم و اجحاف در حق برخی یا یکی از نامزدهای انتخابات که با استناد به گزارش دروغ یکی از مراکز رسمی انجام شده است خواستار دلجویی و جبران شدند هرچند شورای نگهبان با صدور بیانیه ظلم و اجحاف را نپذیرفته و در بین حیرت همگانی اعلام عدم احراز صلاحیت را مجددا تایید کردند.
✍️مقام معظم رهبری عمومی مردم را برای دعوت همگانی به شرکت در انتخابات فراخواندند و با انتشار پاسخ به استفتائی حتی رای سفید منجر تضعیف نظام  حرام اعلام و راه رفع ضعف ها و نابسامانی ها را انتخاب درست مردم عنوان کردند. اما تکلیف یکایک ایرانیان که حداقل در حد ادعای متقابل کاندیداها علیه همدیگر به ایشان اعتماد ندارند چیست؟ هفت کاندید طی حدود ۲۰ روز تلاش می کنند بی کفایتی ، ناتوانی ، صداقت گریزی تا فساد و خیانت نفرات دیگر را اثبات کنند ، اگر به ادعایشان باور و ایمان نیافتیم به دروغ پردازی ، عدم صداقت و هوچیگری بودنشان را که می توانیم باور کنیم.
✍️اما شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم چگونه می توان از بین گزینه نامناسب ، ناکارآمد ، غیر صالح و هوچی گر مذکور به انتخاب مناسب رسید؟ چرا باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم؟ چرا در شرایطی که حتی با اعمال نظارت استصوابی در انتخابات به هیچ می رسیم نباید به وجود بی اثر شورای نگهبان بیندیشیم؟ آیا نتیجه نظرسنجی مذکور که توسط یافته های مراکز قابل اتکا داخلی نیز با اختلاف ناچیز تایید می شوند نباید عکس العمل عمومی در برابر تحقیر حق رای مردم توسط مراجع حاکمیتی بدانیم و چاره اندیشی کنیم؟
✍️خبر هک و تغییر نتایج نظرسنجی برخی سایت های خبری داخلی مانند انتخاب ، عصر ایران و ... دیروز منتشر شد . اینکه ستاد سایبری و پلیس فتا در برابر نفوذ و هک نظرسنجی ها چه اقدامی داشته اند حتما دیگر مهم نیست ، اما اگر هک و تغییر نظرسنجی ها به نفع یکی از کاندیدا از مبدا داخلی انجام شده باشد به دلیل اصرار به دیده نشدن خواست و نظر واقعی اکثریت ۷۵درصدی مردم و تاکید علنی بر رسمیت نداشتن رای و خواست اکثریت مردم می تواند بسیار نگران کننده و تبعات به شدت خطرناکی داشته باشد.
✍️شاید بسیاری از مردم با شنیدن وعده کاندیداها در خصوص برخورداری از حداقل معیشت ، مسکن قابل تحمل ، پرداخت جبرانی بیشتر و ... که حتی در این حد نیز از نظر بسیاری از اقتصاددانان قطعا غیر قابل دسترس خواهد بود به نتایج بالا در نظرسنجی رسیده باشند. کاندیداهایی که در توضیح ابتدایی چرایی شکل گیری و ابعاد مشکلات اقتصادی ناتوان بوده و حتی به یک مسئله اقتصادی اشاره نکردند. وضعیت به شدت بغرنج که شاید همانطور که رهبری نیز به نوعی اشاره فرمودند با مراجعه به رای مستقیم مردم در انتخاب افراد اصلح ممکن باشد. ۱۷خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2571
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89811
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.