تاريخ انتشار: 17 خرداد 1400 ساعت 23:41:31
حال بد انتخابات

✍️متاسفانه شورای نگهبان در هیچ دوره و مقطع زمانی جز دوره اول با اقبال عمومی روبرو نبودند. شاید به همین دلیل عتاب اخیر مقام معظم رهبری به شورای نگهبان هرچند با تمکین اعضای این شورا همراه نبود اما به همین اندازه که به ظلم و اجحاف به یک کاندید ایا برخی کاندیداها اشاره شد با استقبال آحاد مردم همراه بود ، هر چند بخشی از جامعه هم ترجیحاً با رفتاری توام با تناقض تلاش کردند نشنیده و نبینند.
✍️شورای نگهبان در سه دهه گذشته هرگز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و حتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی موفق به کسب رای اکثریتی نبودند و حتی در مقاطعی با رای اکثریت قاطع مردم کنار گذاشته شدند ، هرچند مسند قدرتمند فقیه منصوب احراز یا رد صلاحیت شورای نگهبان ماندند . بهرحال اکثریت مردم هرگز اعضای شورای نگهبان را منتخب یا از خود نداشته و نمی دانند.
✍️موحدی کرمانی رئیس فعلی مجلس خبرگان رهبری ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه موقت تهران که علی الظاهر باید این روزها در حال عتاب و خطاب به شورای نگهبان باشد بی اعتنا به فرمان ولی فقیه مبنی بر لزوم جبران ظلم و اجحاف به یک یا برخی کاندیداهای ریاست جمهوری مانند تمامی همفکرانش به سادگی و بی هیچ حرف و حدیثی ناظر ساکت است پا در میدان انتخابات گذاشته و بی هیچ پرده پوشی رسما رقبای انتخاباتی رئیسی را در صورت هرگونه تعرض و اسائه ادب به ساحت ایشان به مواجه با تیغ نظارت استصوابی شورای نگهبان هشدار می دهد.
✍️پناهیان در منبر روز گذشته با اشاره به مناظره انتخاباتی اظهار کرد: دیشب حالم بد شد ، گفتم رجال سیاسی و مذهبی ما اینها هستند!؟ یعنی اینقدر نظارت استصوابی حذف رجال در شورای نگهبان بالا است که منتخبین شورا حال امثال پناهیان را هم بد می کند؟ اما واقعیت این است که اینقدر عرصه برای حضور بزرگان و پاکان تنگ شده است که دیگر هیچ بزرگی حاضر و مایل به حضور در نمایش انتخابات نیست ، باید امیدوار بود شاید روزی امثال پناهیان قبل از رسیدن به پیر سنی موحدی کرمانی به درک درستی از تحقیر آمیزترین مفهوم دنیای سیاسی - اجتماعی یعنی فرار و مهاجرت مغزها برسند.
✍️کمیته تبلیغات انتخابات صدا و سیما از موافقت با واگذاری ۵ دقیقه جهت پاسخگویی به اتهامات مهرعلیزاده و همتی برای رئیسی خبر داد در حالیکه همتی هم طی درخواستی با اشاره به موارد اتهامی سایر کاندیداها وقت پاسخگویی خواسته است ، سخنگوی دولت هم از ارسال نامه وقت پاسخگویی به اتهامات وارده توسط کاندیداها خبر داد که هنوز توسط کمیته نظارت بررسی و پاسخگویی نشده است. گفتنی است رئیسی روز گذشته بطور اتفاقی در دو مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام تهران و اسلامشهر حاضر و سخنرانی کرد. ۱۷خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2561
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89814
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.