تاريخ انتشار: 27 خرداد 1400 ساعت 21:49:59
نشست سران ایران و ۱+۵

✍️‌عالم کودکی دوران ما در دهه چعل و پنجاه ویژگیهای خاصی داشت که برای کودکان و نوجوانان امروز قابل درک و تکرار نیست مثلاً حسن ، احمد و علی دوست بودیم حسن و احمد به هر دلیلی قهر می کردند اما دوست بودند حسن و احمد حتما با حضور علی بازی کرده یا به اتفاق کوچه گردی می کردند در حالی که در زمان قهر حسن و احمد مستقیماً و چشم در چشم با هم گفتگو نمی کردند بلکه مثلا حسن خطاب به علی می گفت به او بگو برویم نان بخریم احمد هم خطاب به علی پاسخ می داد برویم و این شیوه تا احساس رفع قهر ادامه داشت البته قهر گاه از چند ساعت تا چند روز ادامه داشت.
✍️نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین اظهار کرد: گفتگوهای وین متشکل‌ از دیدارهای مختلف در شکل‌های دوجانبه،وسه جانبه با ایران و بدون آمریکا و با آمریکا و بدون ایران است. امروز ما بار دیگر یادداشت‌های خود را با همتایان ایرانی به اشتراک گذاشتیم. مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است. آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.
✍️انتخابات فردا طی یکی دو روز یا پس از دور دوم رئیس جمهور جدید را با ۱۵-۱۰ یا ۲۰-۱۵ میلیون رای مشخص خواهد کرد اگر همتی رئیس جمهور شد باید همزمان با تلاش شبانه روزی چهار ساله برای اثبات اینکه عامل نفوذی آمریکا نیست همزبان باید به جنگ پنهان دو رقیب خونی مانند قالیباف و رئیسی در شورای سران هم باشد. تا در این شرایط بتواند با کسب حمایت نسبی و متزلزل نظام به کارزار مذاکره با ۱+۴ و بعلاوه آمریکا وارد شود که قطعا دستاوردی نخواهد داشت. اما اگر رئیسی با هر میزان رای رئیس جمهور شد با کسب پشتوانه بالقوه داخلی می تواند راهی مذاکره شود در حالیکه هنوز در فهرست تروریستی آمریکا و اروپا قرار دارد. از طرفی باید در بهترین شرایط ممکن و بعنوان بالاترین سطح پیروزی به اجرای برجام برسدT یعنی جایی که از ۹۲ تا امروز در کنار تمامی همفکرانش به عنوان نماد تحقیر ایران و پیروزی بلامنازع امریکا مورد هجوم قرار می داد.
✍️شاید سوال مناسبی است که مقامات سیاستگذار ایران در عرصه داخلی و خارجی باید پاسخگو باشند که آیا واقعاً نمی دانند مذاکره با واسطه در صحنه رو در روی ایران و امریکا در ژنو چیزی مانند قهربازی کودکانه ادوار گذشته نیست؟ آیا نمی دانند سرنوشت امروز و آینده یک ملت را نمی توان و نباید به مانند بازی های کودکانه مدل سازی کرد؟ آیا تصور می کنند برای اعضای ۱+۴ حاضر در ژنو که باید بین اتاق دو تیم ایران و آمریکا برای انتقال پیام به سبک و زبان خود در تردد باشند سرنوشت مردم ایران پشیزی ارزش دارد؟ آیا درک نمی کنند که با این روش مذاکره با واسطه بین ایران و امریکا در مورد تامین مصالح و منافع مردم ایران عملا شخصیت که هویت یک ملت به مضحکه عام و خاص کشیده شده است؟
✍️اخبار وین حکایت از این دارد که آمریکا و ۱+۴ مایلند برای ادامه مذاکره وین تا مشخص شدن سرنوشت انتخابات ایران تامل کنند لذا شاید جای این سوال خالی است که تکلیف ایران چیست؟ آیا نظام واقعا تصور می کنند هیچ ایرانی شرافت ، شجاعت و شعور درک و دفاع از مصالح و منافع مردم ایران را در برابر نماینده سایر کشورها علی الخصوص آمریکا ندارد؟ گویا وقت آنست که مقام معظم رهبری برای پایان دادن به این ماجرای ۲۰ ساله راساً اقدام فرمایند؟
✍️شاید وقت آنیست تا مقام معظم رهبری مستقیم و بی هیچ واسطه داخلی و خارجی مدیریت مذاکره فوری و کوتاه منتج به نتیجه با رهبران ۱+۵ در تهران را بپذیرند؟ همانطور که پیامبر اسلام صل الله علیه و آل و سلم در مسیر سفر حج پس شکست جنگ احد حتی مذاکره با فرستاده مشرکین قریش را شخصاً پدیرفتند؟ آیا پس از تحمل ۲۰ سال مذاکره ناتمام که داریم و چنانچه مقام معظم رهبری مکرر فرمودند هرگز تامین کننده دیدگاه ها و نقطه نظرات معظم له نبوده است، آیا بهتر نیست که معظم له با هدف اطمینان از تامین مصالح و منافع ایران راساً وارد مذاکره نهایی با رهبران ۱+۵ ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و دبیرکل سازمان ملل متحد در تهران شوند تا در کمترین زمان ممکن و ظرف یکی دو روز کاری سرانجام برجام را به فرجام ایران برسانند؟ ۲۷خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2892
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89917
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.