تاريخ انتشار: 29 خرداد 1400 ساعت 19:30:14
غیبت یک ملت ۲۰ میلیونی

✍️یازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴خرداد ۹۳ با کسب ۱۸۶۱۳۳۲۹رای توسط روحانی در برابر قالیباف با ۶۰۷۷۲۹۲ ، جلیلی با ۴۱۶۸۹۴۶ ، رضایی با ۳۸۸۴۴۱۳ ، ولایتی با ۲۳۶۸۷۵۳ و غرضی با ۴۴۶۰۱۵ به نفع روحانی خاتمه یافت. دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۶ علی رغم تهاجم گسترده علیه سیاستهای داخلی و برجام با ۲۳۵۴۹۶۱۶رای برای روحانی ، ۱۵۷۸۶۴۴۹ برای رئیسی ، ۴۷۸۲۱۵ برای میرسلیم و ۲۱۵۴۵۰ برای هاشمی طبا با پیروزی مجدد روحانی خاتمه یافت.
✍️بنابراین جریان مقابل روحانی که در انتخابات ۹۲ با حدود ۱۶۴۰۰۰۰۰ مفابل ۱۸۶۱۳۳۲۹رای انتخابات را واگذار کرده بود در انتخابات ۹۶ با کسر حدود ۶۰۰۰۰۰رای یعنی با روندی نزولی با کسب ۱۵۸۷۶۴۴۹ رای در برابر ۲۳۵۴۹۶۱۶ رای روحانی که از رشد ۴۹۳۶۲۸۷ رای برخوردار بود شکست خورد که به معنای افزایش مقبولیت دولت روحانی در افکار عمومی بود.
✍️سیزدهمین انتخابات با ۱۷۸۰۰۰۰۰ رای رئیسی و حدود ۷ میلیون رای سایر کاندیداها خاتمه یافت تا رئیسی با حدود یک میلیون رای بیشتر نسبت به انتخابات ۹۶ و در غیبت حدود ۲۰ میلیون رای دهنده ۹۲ و ۹۶ که رقبای روحانی را متحمل شکست کردند پیروز انتخابات شود. اینکه انتخاب ۱۷ میلیونی یعنی رای تقریبا سنتی و ثابت ۹۲ و ۹۶ را حماسه حضور و پیروزی بزرگ ملت بنامند و بخوانند مهم نیست تا زمانی که حقیقت بی اعتنایی بیش از ۳۳ میلیون دارنده حق رای به صندوق انتخابات را بعنوان واقعیتی هشدار دهنده درک کنند.
✍️امید که نویسندگان پیامهای پیروزی به رئیس جمهور سیزدهم و شادباش گویان به مناسبت حضور و مشارکت حماسی مردم در انتخابات سیزدهم که شامل همان ۱۷ میلیون رای دهنده ۹۲ و ۹۶ به جریان سیاسی - فکری رئیسی است خدای ناکرده ایجاد شرایط منجر به غیبت حدود ۲۰ میلیون رای دهنده به روحانی در ۹۲ و ۹۶ را پیروزی خود ندانند راهی که قطعاً به سرانجام روشن و امیدبخش منجر نخواهد شد.
✍️مقام معظم رهبری هم در سخنرانی ۱۴ خرداد بر مشارکت بالای مردم بعنوان پشتوانه و نشان مشروعیت و مقبولیت نظام تاکید کردند ، لذا است که کارگزاران نظام باید درک کنند ایجاد یاس ، ناامید ، سرخوردگی و بی اعتمادی در بیش از ۲۰میلیون رای دهنده پای کار ۹۲ و ۹۶ نسبت به اصلاح کشور از طریق صندوق رای نظام برای هیچ کس پیروزی نیست ، بلکه بزرگترین گام برای مشروعیت و مقبولیت زدایی از نظام اسلامی کشورمان محسوب می گردد نظامی که باید به مثابه خون بهای چند صد هزار شهید مورد مراقبت قرار گیرد.
✍️انتخابات سیزدهم زمانی می توانست غرور انگیز و حماسه حضور و مشارکت مردمی خوانده شود که حداقل با حدود نزدیک به ۵۰ میلیون رای برگزار و رئیسی نیز حداقل با ۲۳ میلیون رای در برابر بیش از بیست میلیون رای سایر کاندیداها پیروز رقابت بود که نیست ، لذا باید در کنار رفع گرانی ، تورم ، بیکاری و ... که در مناظره تاکید کردند راه حلهای ساده ای دارد باید بتوانند اعتماد عمومی به صندوق رای و بازگشت بیش از ۲۰ میلیون رای دهنده غایب این دوره را به سمت مشارکت در انتخابات باز گردانند. ۲۹خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2875
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89938
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.