تاريخ انتشار: 30 خرداد 1400 ساعت 23:52:57
معلم سختگیر روزگار

✍️دانش آموزان مقطع ابتدایی دهه ۵۰ به سه دسته قابل تقسیم شده بودند. دسته اول شاگردهای با نمره ۲۰-۱۹ که معمولاً در حال تشویق و دریافت جایزه سر صف صبحگاه هم بودند. دسته دوم گروه بزرگ دانش آموزان با نمره ۱۸-۱۳ که دیده نمی شدند و کسی هم کاری به کارشون نداشت. اما دسته سوم دارندگان نمره زیر ۱۱-۱۰ بودند که غالباً مورد سرزنش و تنبیه قرار می گرفتند و البته در مواقعی مثل جهش از ۵ به ۸-۷ یا کسب نمره قبولی ناپلئونی ۱۱-۱۰ به سبک دانش آموزان خوب و ممتاز با هدایایی که توسط مادرشون تهیه و تحویل معلم می شد با هدف تربیتی سر کلاس تشویق می شدند.
✍️حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که با کسب حدود ۱۶ میلیون رای در انتخابات ۹۶ در برابر حدود ۲۴ میلیون رای حجت الاسلام روحانی متحمل شکست سنگینی شد در انتخابات بی رقیب ۱۴۰۰ با تکرار همان مقدار رای در ۹۶ و در شرایطی که بیش از ۲۰ میلیون رای دهنده ۹۶ به روحانی، صندوق رای ۱۴۰۰ را فاقد مشروعیت دانستند و وارد میدان انتخابات نشدند پیروز شد.
✍️وحید حقانیان از مقامات ارشد دفتر مقام معظم رهبری بر خلاف روال معمول با انتشار یادداشتی آرایش انتخابات ۱۴۰۰ را با تاکید بر اینکه صادقانه و با اطلاع می نویسد به چند نکته کلیدی تاکید کرد.
*اولاً از آقایان رضایی و قاضی زاده که در برابر فشارهای شدید عده‌‌ای با تحلیل و افکار خاص مقاومت کردند و حاضر نشدند بعنوان کاندید پوششی صحنه انتخابات را ترک کنند تشکر کرد.
*ثانیاً آقای همتی را که بدون حمایت و پشتیبانی سیاسی با از خود گذشتگی فضای رقابتی انتخابات را حفظ کرد. مورد تقدیر دانست.
*ثالثاً حضور و صبوری آقایان رضایی ، قاضی زاده و همتی که خود را به گونه‌‌ای دانسته یا ندانسته خرج انقلاب کردند امداد الهی برای رئیسی دانست که با حضورشان به رقابت انتخاباتی معنا دادند.
*رابعاً علی رغم شرایط رد صلاحیت‌ها ، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و حتی احمدی نژاد ، کنار کشیدن نامزدهای پوششی اگر این سه نفر نیز اعلام انصراف کرده بودند یقینا نظام مقدس جمهوری اسلامی با چالشی بزرگ روبرو شده بود.
✍️شاید انتشار یادداشتی غیر متعارف از سوی مقام ارشد دفتر مقام معظم رهبری رمزگشایی بسیاری از ابهامات و پاسخ بسیاری از سوالات بی جواب این روزها باشد. انتخاباتی که در شرف انتصاب قطعی قرار داشت. پروژه خطرناکی که علی الظاهر فعلاً با حضور و استقامت آقای همتی یا به فرموده حقانیان آقایان همتی ، رضایی و قاضی زاده علی الظاهر در این دوره منتفی شد.
✍️فارغ از اینکه به فرمایش آقای حقانیان باید رئیسی و جریان همراهش بفهمند که وجود سه رقیب انتخاباتی ودیعه الهی بود تا انتخابات در ایران خاتمه یافته تلقی نشود، اما هنوز پاسخ یک سوال مهم خالی است اینکه علی رغم تاکید مکرر و اصرار مقام معطم رهبری بر اهمیت برگزاری انتخابات واقعی متکی بر رای مستقیم مردم چه کسانی یا جریانی می تواند ماهیت انتخاب را به انتصاب بکشاند؟
✍️اما رئیسی و جریان حامی در فضای برپایی نمایش جشن پیروزی باید درک کنند که علی رغم ایجاد زمینه خروج بیش از ۲۰ میلیون رای از صحنه انتخابات که روی دیگر سکه اعلام رسمی بی اعتمادی و عدم مشروعیت روند و ماهیت انتخابات هم هست هیچ اتفاق جدیدی برای میزان رای اعطایی به آنها حادث نشده است. باید بفهمند رای پیروزی رئیسی ۱۴۰۰ دقیقا برابر رای شکست رئیسی در ۹۶ بود، یعنی به محض بازگشت رای مردم به انتخابات جریان فکری رئیسی راهی جز تغیر تعبیر پیروزی به شکست نخواهد داشت.
✍️شاید پس از به فرمایش آقای حقانیان، امداد الهی متجلی در ادامه حضور همتی ، رضایی و قاضی زاده که مانع از پوچ انگاری انتخابات ۱۴۰۰ شد باید بیندیشد آیا مسئولیتی مهمتر از زمینه سازی برای بازگشت بیش از ۲۰ میلیون رای پشت کرده به صندوق یا به تعبیر دیگر ۳۳ میلیون رای بی اعتنا یا بی اعتماد به صندوق رای خواهند داشت تا به فرمایش مقام معظم رهبری مشروعیت و مقبولیت نظام احیا گردد.
✍️باید امیدوار بود که رئیسی تفاوت ماهیت بین تشویق دانش آموزان ممتاز و دانش آموزان با نمره ناپلئونی را درک کند که اگر نکند و در خود شیفتگی نمره ۱۰ را با ۲۰ اشتباه گرفته باشد، حتما معلم سختگیر روزگار که اول امتحان گرفته و بعد درس می دهد به سختی و درد به آنها هم تفاوت ۱۰ و ۲۰ را خواهد آموخت. ۳۰خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2661
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89949
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.