تاريخ انتشار: 18 تير 1400 ساعت 22:00:30
آتش شایعه

✍️شایعه از مهمترین ارکان عملیات روانی تخریبی در عالم سیاست ورزی کشور ما محسوب می شود. هر تلاشی برای خاموش کردن شعله سوزان شایعه تخریبی می تواند به شعله ور ساختن آتش کینه و بدخواهی بیانجامد. شاید هنوز هم سکوت و پاسخ کوتاه غیر مستقیم مبتنی بر واقع نمایی بهترین شیوه رفع ابهام از دل ها و عقول سالم و عامه مردم باشد.
✍️اینکه چرا در روزهای گرفتاری متفاوت صنعت برق کشور و آشفتگی مردم آزرده از گرمای طاقت فرسا به یکباره شاهد شکل گیری جریان خبری مبتنی بر یک شایعه حتی قابل راستی آزمایی مبنی بر اسکان دائم و خوش نشینی وزیر نیرو در یکی از هتل های لوکس تهران و اقامت خانواده وزیر در یکی از کشورها باشیم بماند. اما واقعیت این است که راستی آزمایی و ارائه توضیح مستندات صحت و سقم شایعه مذکور نیز مانند بسیاری از موارد دیگر کار ساز نبوده و نیست.
✍️آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ما شیعیان مدتی پیش مجدداً در برابر موج جدید باز تولید شایعه حاکمیت اقوام ایشان بر واردات شکر کشور ناچار از انتشار بیانیه توسط دفترشان شدند و مجدداً توضیح فرمودند که شایعه ارتباط فردی به عنوان سلطان شکر با خانواده ایشان کذب محض می باشد و اصولاً هیچ یک از نزدیکان سببی و نسبی ایشان ارتباط و فعالیت اقتصادی ندارند و از مومنان خواستند تا با بی توجهی به شایعاتی از این دست که نمی دانند با چه انگیزه و نیتی بطور مستمر و مکرر تکرار می شود از آلودگی به گناه غیبت و تهمت به پرهیزند.
✍️اینکه تیغ شایعه حتی به آلودن دامان مراجع معظم تقلید شیعه که در میان ما هستند و زندگی می کنند بی رحمانه هجوم آورده و به آبروی ایشان را طمع می کند، تکلیف سایر افراد روشن است اما باید به یاد داشته باشیم خیل شایعاتی که در حول شخصیت حضرت امام خمینی (ره) هم می ساختند و شایعاتی که حول خانواده و شخصیت مقام معظم رهبری ساخته و می سازند مگر نه اینکه هنوز شایعه زایمان دختر جناب حداد عادل در لندن خشک نشده، همین چند روز پیش شایعه تزریق واکسن آمریکایی فایزر در لفافه برکت به معظم له جریان یافت. شاید سوال مهمی است که مقام معظم رهبری با ارائه چه سند و مدرکی می توانند صحت و اصالت تزریق واکسن ایرانی برکت را اثبات کنند و مگر اصولاً ماشین و لشکر شایعه ساز تخریبی بدنبال اطلاع یافتن از حقایق و واقعیات است که توضیح و ارائه مدارک در روند استمرار انتشار شایعه موثر باشد؟
✍️مگر بهترین بندگان خدا پس از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه با تمام اصالت و سوابق و نشانه های مسلم و ذکر مقام شریفشان در قرآن می توانستند در برابر موج شایعه افکنی و مکر خناسان در امان باشند؟ مگر اولین مومن به رسول خدا که باید جانشین و ولی پس از رسول مکرم باشد به تیغ شایعه گرفتار نبود؟ مگر حسنین علیه السلام که عزیزترین پیامبر بودند با موج شایعات تخریبی روبرو نشدند؟ مگر خارجی و بی اعتنای به دین و خون مسلمین معرفی نمی شدند؟ مگر مرحوم آیت الله شهید مظلوم دکتر بهشتی بیش از همه و از همه سو آماج شایعاتی رحمانه قرار نگرفت؟
✍️شایعه چون موریانه آرام و بی صدا لانه کرده و ایمان افراد مبتلا و همزمان اشخاص مورد هجوم شایعه را ویران می کند. شایعه به فساد دین و دنیا می انجامد. شایعه ناجوانمردانه و ظالمانه ترین شیوه ترور است. شایعه جامعه را از اخلاق تهی و به پناه گیری در سایه دروغ می کشاند. شایعه شایستگی را هدف گرفته و جز به ناشایسته گان فرصت ظهور و بروز و قدرت گیری نمی دهد. صالحان و مومنان برای نبودن در موضع تهمت از تیر شایعه گریزانند و هر چه ایمان سست تر همراهی با شایعه بیشتر و مستحکم تر خواهد بود. حتما از نشانه ایمان و مومن مسدود ساختن باب شایعه است که شایعه نقطه اتکایی جز دروغ ، تهمت و هتک حرمت ندارد.
✍️اینکه چرا فرهنگ ما در برابر شایعه چنین آسیب پذیر و شکننده است بماند اما اینکه از شنیدن و انتشار شایعات تخریبی علیه افراد علی الخصوص به وجد آمده و با حضور در جریان شایعه از حس غرور و پیروزی برخوردار می شویم علی الظاهر باید به بیماری روانی فراگیری مبتلا باشیم، بیماری فراگیری که راهی جز پناه گرفتن در سایه تکرار فضائل اخلاقی چون دوری از دروغ و غیبت و تهمت گریزی نداشته و ندارد. شایعه آتشی است که جز به اخلاق خاموش نخواهد شد
که حضرت باریتعالی فرمود وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد. ۱۸تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 3232
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90126
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.