تاريخ انتشار: 26 تير 1400 ساعت 00:48:36
قیمت شیر و ویرانه قضایی

✍️اینکه رئیسی هم بعنوان رئیس جمهور جدید مانند بسیاری از مقامات عالی قبلی و فعلی با جمعی از نخبگان زمینه های مختلف علمی و اجتماعی تا سیاسی مانند اقتصاد نشست و گفتگو داشته باشد از حیث عمومی قابل قبول اما فی نفسه نفیاً و اثباتاً بیانگر هیچ مسئله خاصی نیست. اما اینکه رئیسی اشتباه دیدار با تتلو را در انتخابات ۹۶ در این روزها و در دیدار با امثال توکلی ، مصباحی مقدم.، نادران ، نیلی ، حسینی ، پور ابراهیمی و ... تکرار کند که تماما از عوامل سیه بختی اقتصاد ایران و سقوط مردم ایران به زیر خط فقر نسبی و مطلق هستند حتما راه بجایی نبرده و خبر از حرکت به سمت ناکجا آباد است. رئیسی با نخبه نامیدن تعدادی در حوزه اقتصاد عملا حامل این پیام است که این رئیس هم  قادر به پذیرش مفهوم نخبگی و شایستگی نبوده و مردم نباید انتظاری داشته باشند.
✍️ویلفر بوکتا روزنامه نگار و نویسنده مقیم برلین در یادداشت اخیرش با ذکر مقدمه و طرح چند نظریه مربوط به قدرت و شایعه انتقال آرام قدرت خانوادگی در ایران را تکرار و تلاش می کرده اثبات کند مجتبی خامنه ای یکی از فرزندان مقام معظم رهبری در روندی آرام در حال پذیرش قدرت قرار دارد. شایعه پُر تکرار مذکور که طی سال های گذشته علی الخصوص پس از نامه مهدی کروبی به رهبری مکرر مطرح و فرضیه سازی شده است. اینکه چرا مدام به شایعه مذکور دامن می زنند بماند اما مجلس خبرگان رهبری می تواند با عمل به وظایف قانونی و ایجاد شفافیت در روند تصمیمات این مجلس در خصوص انتخاب رهبری با کفایت و شایسته نه برای امروز و فردا که ان شاءالله آینده دور مانع از اتهام سازی علیه انتصاب خانوادگی باشد.
✍️پس از عنوان سید خراسانی برای روزهای انتخابات رئیسی حالا به دلیل دیگر جریان حاکم در تیتر سازی کیهان به عنوان سید (رئیس جمهور) و دولت مظلوم پرداخته است، یعنی رئیس جمهور مظلوم وارث خرابی و ویرانی بسیار است، یعنی نباید حتی طی هشت سال از رئیسی انتظار معجزه و کاری داشت، یعنی بعید است این ویرانه ایران شود. البته مرحوم آیت الله شاهرودی شاید اولین مقام عالی ایران بود که پس از انتصاب به ریاست یکی از سه قوه به صراحت اعلام کرد خرابه و ویرانی تحویل گرفته است و دو سال بعد ضمن درخواست خاتمه خدمت به دفتر رهبری فرمود: این ویرانه قابل آبادانی نیست ادعایی که بعدها توسط لاریجانی ، رئیسی و امروز اژه ای در مورد قوه قضائیه تکرار می شود.
✍️رئیسی نسبت به اقتصاد در مناظره انتخاباتی مکرر ادعا کرد دلائل بروز مشکلات اقتصادی مشخص و روشن است. رئیسی مکرر مدعی بود راهکار حل مشکلات اقتصادی ایران بسیار روشن و ساده است. اینکه چرا رئیسی چنین ادعای  بی پشتوانه علمی و تجربی داشت بماند اما حداقل انتظار این بود که در اولین گام و با تشکیل اولین جلسه با جمعی از مقامات سالمندان که از عوامل مدیریتی سیاهی اقتصاد ایران هستند از عنوان نخبه اقتصاد استفاده نکرده و بازار بلاتکلیف را بیش از این نسبت به آینده و مجلس و دولت ناامید نمی ساخت.
✍️رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پی اعتراض دامداران تولید شیر اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تولید و قیمت خرید شیر وجود دارد موجب کشتار دام‌های مولد در دامداری‌‌های کشور شده است لذا ضرورت دارد شیر به قیمت واقعی هر لیتر ۶۴۰۰ تومان افزایش یابد. تایید اینکه منطق کمیسیون کشاورزی مجلس در درخواست افزایش قیمت خرید شیر از دامداران چیست بماند اما ایکاش قائل به پذیرش رفتار اقتصاد بازار بودند که به محض افزایش قیمت مهمترین نهاده تولید خانواده بزرگ لبنیات قیمت تمام محصولات بلافاصله با جهش قیمتی مواجه و همین مجلس بیانیه محکومیت دولت و وزرا را به دلیل افزایش قیمت محصولات لبنی محکوم خواهد کرد و این یعنی تیره گی اقتصاد ایران که مقامات ناآشنا به اقتصاد رقم می زنند. ۲۵تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2837
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90192
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.