تاريخ انتشار: 12 شهريور 1400 ساعت 18:52:18
جشن خروج از برجام

✍️مقام معظم رهبری طی سال های گذشته و بعد از بد عهدی آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های یکجانبه علیه ایران بارها فرمودند در برجام چیزهای زیادی دادیم و عملاً دستاوردی نداشتیم فرمودند: نباید در تله مذاکره فرسایشی آمریکا گرفتار شویم که چیزی جز زیان برای ایران نیست از طرفی براساس مصوبه طرح صیانت از حقوق هسته ای و لغو تحریم های مجلس که به تایید شورای نگهبان و مقام معظم رهبری هم رسید دولت موظف است صرفا در برابر رفع تمام تحریم های برجام و غیر برجامی آمریکا علیه ایران به تعهدات خود در برجام بازگردد.
✍️آقای روحانی رئیس جمهور و دکتر ظریف وزیر خارجه قبل معتقد بودند با ابلاغ مصوبه مجلس عملاً امکان اجرای برجام قابل دسترس نیست و دولت آمریکای در حال بازگشت به تعهدات برجام و مواد مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل قطعاً بدون مذاکره و دستبابی به توافق جدید و متفاوت فراگیر مایل نبوده و نمی تواند تحریم های غیر برجامی علیه کشورمان را برای بازگشت ایران به تعهدات برجام لغو کند.
✍️بنابراین به نظر میرسد فرصت بسیار مغتنمی است تا رئیسی با اتکا بر فرمایش مکرر رهبری که تاکید دارند همه چیز دادیم و هیچ نگرفتیم مانند اقدام جسورانه رئیس جمهور ترامپ  نسبت به اعلام خروج ایران از برجام اقدام کند تا به فرمایش رهبری از ادامه تحمل زیان وارده ممانعت گردد. رئیسی می تواند با اتکا بر همراهی سایر قوا و جریان های سیاسی همسو برپایی جشن ملی خروج از برجام را اعلام کند.
✍️همانطور که رییسی بارها در مناظره انتخاباتی تاکید کرد راه حل مشکللت اقتصادی ساده است می تواند پس از اعلام جشن ملی خروج از برجام با تمرکز کامل بر ظرفیت های داخلی و نگاه به همسایگان و شرکای جدید به فکر چاره بوده و همانطور که وزیر جدید صمت در برنامه گفتگوی زنده شب گذشته شبکه دو تلویزیون تاکید کرد صرفاً با صادرات کالا به کشورهای عراق ، افغانستان و سوریه حداقل درآمد ارزی هفتاد میلیارد دلاری حاصل گردد.
✍️علی رغم اینکه براساس آمار رسمی وزارت بهداشت واکسن برکت طی سه ماه گذشته تا ۱۰شهریور حداکثر ۲.۷۵ میلیون دُز یعنی حدود کمتر از ۷٪ واکسن تزریقی کشور تحویل داده است اما تلویزیون با پخش مصاحبه هایی در مراکز تزریق واکسن اصرار دارد تا با دروغ پردازی همه مردم را در حال و البته مشتاق تزریق واکسن برکت نمایش دهند تا شاید سوالات پُر تعداد ناظر بر دروغ پردازی ، سوء استفاده مالی ، اثرگذاری در تعداد بالای مرگ کرونایی و بی کفایتی مدیریت عالی ستاد اجرایی به فراموشی سپرده شود تا شاید مردم به مرور باور کنند که ۲.۷۵ میلیون دُز ادعایی واکسن برکت سهم بزرگتری در واکسیناسیون ملی نسبت به ۲۶میلیون دُز واکسن ورودی تا ۱۰ شهریور دارد.
✍️سازمان زندان ها پس از پذیرش ابتدایی تخلفات مدیران و ماموران زندان در رفتار خشونت آمیز و غیرانسانی با زندانیان با انتشار نامه برکناری مورخه ۲۱دی۹۹ بر مشکلات نظارتی و کنترلی مدیران و ماموران خاطی صحه گذاشت تا شاید بتواند به نوعی حکم برائت خود را هم صادر کند.
✍️سازمان زندان ها که در انکار و تکذیب بد رفتاری علیه زندانیان سابقه طولانی دارد اینبار با انتشار نامه سازمانی مذکور ناخواسته بر واقعیت انکار ناپذیر وجود فساد و تخلفات ساختاری در سازمان زندان ها که به اعمال خشونت و رفتار غیرانسانی با زندانیان می رساند صجه گذاشته است تا شاید قانون گذار در اقدامی اصولی به تفکیک سازمان زندان ها از قوه قضاییه بیاندیشد تا قوه قضائیه هم بتواند بعنوان ناظر زندان ها به وظایف ابتدایی خود در صیانت از حقوق انسانی و رعایت عدالت و اخلاق در برخورد با زندانیان عمل کند. ۱۱شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 3055
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90601
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.