تاريخ انتشار: 30 شهريور 1400 ساعت 00:06:27
گروه تروریستی طالبان کمیسیون حقوق بشر افغانستان را منحل کرد

گروه تروریستی طالبان اعلام کرد که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان منحل شده و دیگر مشروعیت ندارد.
برخی رسانه‌های افغانستان از انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر این کشور توسط طالبان خبر دادند.طبق این گزارش، طالبان اعلام کرده است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان منحل شده و دیگر مشروعیت ندارد.
پیشتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشته بود که این کمیسیون از حدود یکماه گذشته به دلیل اینکه طالبان دفاتر این گروه را تصرف کرده، تاکنون ‌نتوانسته است به وظایف خود ادامه دهد.
این کمیسیون از طالبان خواسته بود که زمینه نظارت مستقلانه و بیطرفانه بر وضعیت حقوق بشر‌، به‌ ویژه حقوق بشری زنان و کودکان را فراهم کند.
در گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر آمده است که شهروندان افغانستان به یک نهاد حقوق بشری مستقل نیاز دارند تا بتوانند قضایای نقض حقوق‌شان را به آنجا ارجاع دهند.
شهردار طالبان در کابل: زنان در خانه بمانند
شهرداری کابل اعلام کرد که زنان کارمند در خانه بمانند.شهردار جدید طالبان در کابل به کارمندان زن این اداره گفت که در خانه بمانند مگر اینکه شغل آنها نتواند توسط یک مرد جایگزین شود.
حمدالله نعمان گفت که طالبان لازم دیده که برای مدتی زنان را از کار بازدارد.این تازه‌ترین محدودیتی است که دولت موقت طالبان بر زنان افغانستان وضع کرده است.
پس از تصرف افغانستان در ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای خارجی، طالبان گفته است که حقوق زنان در چارچوب قوانین اسلامی محترم شمرده می‌شود. اما طالبان درصدد اعمال قرائت سختگیرانه از قوانین شریعت است.
در همین حال چندی پیش نیز طالبان تابلوی وزارت امور زنان را تغییر داد و وزارت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر را جایگزین آن کرد.شماری از زنان افغان روز یکشنبه با تجمع مقابل ساختمان این سفارت به این اقدام اعتراض کردند.
سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی به افغانستان
رئیس سازمان جهانی بهداشت برای گفتگو در خصوص حمایت از نهادهای بهداشتی در افغانستان، بامداد دیروز وارد کابل شد.، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت برای گفتگو در خصوص حمایت از نهادهای بهداشتی در افغانستان، وارد کابل شد.
سرپرست وزارت بهداشت افغانستان گفت: این سفر پس از تعلیق کمک‌های مالی بانک جهانی به بخش بهداشت در افغانستان انجام شده و هدف آن گفتگو درباره ادامه این کمک‌ها می‌باشد.
در همین حال، احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، می‌گوید که قرار است رئیس سازمان جهانی بهداشت با نخست‌وزیر موقت طالبان و وزیر خارجه این گروه دیدار و گفت‌و‌گو کند.
ادامه عملیات انتقال از فرودگاه کابل به دوحه
بزرگترین پرواز خروج از افغانستان در دولت طالبان، در فرودگاه دوحه به زمین نشست.
به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، سخنگوی وزارت خارجه قطر در توئیتی نوشت: پروازی با بیش از 230 مسافر افغان، آمریکایی و دیگر اتباع فرودگاه کابل را به مقصد دوحه، قطر ترک کرد و به زمین نشست.
یکی از مقام‌های قطری به رویترز گفت، 236 مسافر در این هواپیمای خطوط هوایی قطر بودند که بزرگترین خروج از زمان تخلیه کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان محسوب می‌شود.این چهارمین برنامه خروج توسط خطوط هوایی قطری از افغانستان در دوران حکمرانی طالبان بر این کشور است.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 780
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90760
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.