تاريخ انتشار: 01 مهر 1400 ساعت 00:12:17
زنگ خطر پیوستن افراطی‌های طالبان به داعش در افغانستان به صدا در آمد

روزنامه تایمز گزارش داد با افزایش نارضایتی در بین گروه طالبان زنگ خطر ملحق شدن عناصر افراطی به داعش در افغانستان به صدا در آمده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از مقام سابق اطلاعاتی افغانستان نوشت: داعش با جذب شبه نظامیان ناراضی از سراسر آسیا، از آنها برای حضور در افغانستان استفاده می‌کند.رام‌الله نبیل مدیر تشکیلات اطلاعاتی سابق افغانستان در مصاحبه با این روزنامه پیش‌بینی کرد داعش بعد از کشته شدن دستکم هفت نفر از جمله یک کودک و زخمی شدن 30 نفر دیگر در عملیات بمب‌گذاری این گروهک، طغیان گری خود را تقویت کند.
این روزنامه نوشت: کشمکش بین مقامات ارشد طالبان افزایش یافته است که ناشی از اختلاف گروه وفادار به ملا عبدالغنی برادر معاون نخست‌وزیر و هوادارنش و سراج الدین حقانی رئیس شبکه تروریستی حقانی است. عبدالغنی برادر هدایت مذاکرات صلح با آمریکا را برعهده داشته و حقانی اکنون سرپرست وزارت کشور افغانستان است.
نبیل گفت آن دسته ازتروریستهای طالبان که از اصلاحات ادعایی طالبان به سرکردگی برادر راضی نیستند، به داعش ملحق خواهند شد.
به گفته اوهسته اصلی کنونی جنگجویان داعش را افراد‌ی از گروه طالبان افغانستان و پاکستان و شبکه حقانی تشکیل می‌دهند. واشنگتن برآورد کرده که اعضای گروه متشکل از حدود دو هزار نفر است که اکنون افزایش چشمگیری یافته است.
براساس گزارش سازمان ملل داعش عامل 77 حمله تروریستی در چهار ماه نخست سال جاری بوده است اما حملات آنها هم از نظر تکرار و هم از نظر شدت افزایش یافته است.
طالبان تلاش کرده حضور داعش در افغانستان را تکذیب کند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه گفته است داعش تهدید نیست.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 735
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90785
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.