تاريخ انتشار: 02 آبان 1400 ساعت 21:27:33
غرش ابوذر و سیلی ایوب

✍️اینکه برخی تلاش می کنند تا سیلی ایوب پاسدار بر صورت خرم رضوی را با مالک اشتر نخعی همانند سازی کنند چیز جدیدی نیست.
✍️مالک بعد از بی ادبی متکبرانه و تمسخر بازاری متمول به مسجد رفت تا برای توبه و عاقبت بخیری مسلمانی مبتلا به تکبر نماز خوانده و دعا کند، اما ایوب پاسدار با توجه به موقعیت فرماندهی لشکر عاشورا در میانه جمع عهد کرده بود روزی که لباس نظام از تن بیرون کند چنان سیلی به صورتش بزنم که صدایش را همه بشنوند .
✍️اینکه سردار بی لباس خرم رضوی در جایگاه فرمانده لشکر چگونه آدمی بود و به فحاشی خو گرفته بود یا به مهربانی رفتار می کرد بماند تا همرزمان لشکر به حرمت خون قهرمانان مظلومی چون آقا مهدی و آقا حمید باکری بی هیچ حب و بغض و بی هیچ سیاست بازی و مصلحت سنجی در موردش بگویند، اما مالک پس از بی ادبی و هتاکی بازاری به مسجد رفت و ایوب پاسدار  به بازداشتگاه هدایت شد تا سردار خرم رضوی با صورتی سرخ از سیلی ایوب را مورد  اتهام قرار دهد.
✍️اباذر خطاب به معاویه فریاد کرد ؛ ای معاویه اگر این کاخ را از پول خودت می‌سازی اسراف است و اگر از پول مردم می‌سازی خیانت و پیامبر(ص) فرمود ابوذر محبوب پیغمبر است، چشم پیغمبر است، عزیز پیغمبر است، ابوذر در آسمان ها مشهورتر و محبوب‌تر است تا در زمین، ابوذر شرم و پارسایی‌اش همچون عیسی بن مریم است.
✍️ابوذر تنهاست، با شتاب به طرف کاخ عثمان می‌رود، سلاحی ندارد استخوان شتری را در کوچه می‌بیند از خشم برآشفته است، استخوان شتر را برمی دارد وارد کاخ عثمان می‌شود، فریاد می‌زند‌ ای عثمان تو کعب الاخبار را که این همه سرمایه و ثروت مردم را اندوخته و انبار کرده است در حالی که مردم گرسنه هستند می‌گویی خدا او را جزای خیر داده است. آمرزیده است؟ از طرف خدا تکلیف تعیین می‌کنی؟
✍️ابوذر خشمگین می‌شود، استخوان شتر را برمی‌دارد، به طرف کعب حمله می‌کند: ‌ای یهودی زاده تو می‌خواهی دین ما را به ما بیاموزی؟ کعب الاحبار پشت سر عثمان پنهان می‌شود به او حمله می‌کند چنان استخوان شتر را بر فرق کعب می‌زند که خون سرازیر می‌شود. عثمان می‌گوید ابوذر چقدر آزار تو بر ما زیاد شد از پیش ما دور شو ابوذر می‌گوید ... به کجا بروم به شام به حجاز، به... ؟ عثمان می‌گوید به ربذه برو مروان بن حکم کسی که تبعیدی پیغمبر است اکنون در وزارت عثمان مأمور تبعید ابوذر است.
✍️داستان ایوب پاسدار فرزند شهید علیزاده دلاور گردان تخریب لشکر عاشورا، بازاری متمول دوران حکومت عثمان نیست که به مالک اشتر علی در گذری تنها بی حرمتی کرده باشد. ۲آبان ۰۰

  تعداد بازديدها: 2385
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91104
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.