تاريخ انتشار: 03 آبان 1400 ساعت 21:26:32
شاخص شکست

✍️مقام معظم رهبری در بیانات دیروز به همگرایی کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین یا به بیان دقیق تر مقابله با اسرائیل بعنوان شاخص عمده کسب توفیق یا شکست در دستیابی به اتحاد و وحدت عملی کشورهای اسلامی نام بردند بنابراین از نگاه معظم له ضریب حمایت از فلسطین یا دشمنی با اسراییل مهمترین و شاید تنها عامل تشخیص وحدت یا واگرایی کشورهای اسلامی است.
✍️جمهوری اسلامی ایران حتی قبل از اعلام پیروزی انقلاب اسلامی بر موضوع حمایت از آرمان فلسطین و دوری تا مقابله عملی با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل اسرائیل تاکید داشت. جهت گیریی که حداقل طی سالهای اول و با محوریت حمایت از تشکیل کشور مستقر فلسطینی با استقبال از سوی کشورهای اسلامی و علی الخصوص عربی همراه بود اما روند حوادث و مواضع طی چهار دهه گذشته به گونه ای رقم خورد که امروز بخش بزرگی از جهان اسلام، ایران را دوست و همراه خود ندانسته و از جمهوری اسلامی ایران بعنوان مهمترین دغدغه و دشمن نام می برند.
✍️امروز بسیاری از کشورهای عربی به راه سایر کشورهای اسلامی رفته و آشکارا از ایجاد و گسترش روابط راهبردی با اسراییل، حتی برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی ایران می گویند. عربستان ، امارات عربی متحده ، بحرین و حتی عمان با تاکید بر روابط حداقلی با ایران یکی پس از دیگری و البته مدتها بعد از قطر در مسیر تبادل سفیر ، ایجاد خطوط پروازی مستقیم و .... با اسراییل قرار دارند تا جایی که مقامات کشورمان بارها از تبدیل خاک کشورهای عربی و همسایه به پایگاههای ضد ایرانی اسراییل ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است.
✍️بنابر فرض اعلامی مقام معظم رهبری حول محور حمایت از فلسطین و به تعبیر درست مقابله با اسراییل بعنوان تشخیص اتحاد کشورهای اسلامی باید اذعان کنیم که چهار دهه تلاش برای دستیابی به وحدت کشورهای اسلامی با دستاوردی نداشته و با با شکست مواجه شده است، اینکه چرا در ایجاد زمینه وحدت مسلمانان دستاورد قابل اعتنایی نداشته و پذیرای شکست شدیم شاید ریشه در این واقعیت داشته باشد که برخلاف تاکید رهبری مبنی بر راهبردی بودن موضوع همگرایی کشورهای اسلامی برخی از مراکز و مقامات تصمیم گیر و موثر کشورمان وحدت مسلمین را نه بعنوان تبعیت از فرمان صریح قرآن که به وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تصریح کرده را فراموش کرده و صرفا در چارچوب مقابله با دشمن می اندیشند.
✍️شاید همه ما مکرر به یاد بیاوریم که مقامات کشورمان در دیدار با میهمانان و مقامات سایر کشورها و کشورهای اسلامی بر لزوم مقابله با دشمن می گویند، دشمنی که در هیچ مقطع تاریخی و علی الخصوص چهار دهه گذشته با معنا و مفهومی مشترک برای کشورهای اسلامی همراه نبوده است و دشمن مورد نظر ایران در زُمره بهترین دوستان کشورهای مذکور تعریف می شوند، از طرفی برخی مقامات و جریانات سیاسی و فکری کشورمان طی تمام چهار دهه گذشته و بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری در سخنانی که دیروز فرمودند همواره سران کشورهای اسلامی را دشمن ترین دشمنان برای ایران اعلام کردند.
✍️اگر امروز روابط ایران و کشورهای همسایه علی الخصوص کشورهای عربی را مراودات حداقلی بدانیم و متقابلاً انعقاد پیمان پذیرش کشور اسرائیل از سوی بخشی از مردم و گروههای فلسطینی و دولتهای مسلمان علی الخصوص کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را رو به رشد و حداکثری که با میزبانی از سفارت و خطوط پروازی مستقیم و .... اسرائیل بعنوان روابط حداکثری بپدیریم و ادعای مقامات عالی رتبه کشورمان مبنی بر اعطای پایگاههای ضد ایرانی برای استقرار نیروهای جاسوسی و نظامی اسرائیل را باور کنیم باید تاکید کرد که با شاخص اعلامی مقام معظم رهبری ایران در وحدت کشورهای اسلامی چیزی جز شکست قطعی نداشته است شکستی که باید با تامل جدی به تغییر راهبردهای سیاسی و اجرایی کشورمان منجر گردد ۳آبان۰۰

 

  تعداد بازديدها: 2376
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91110
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.