تاريخ انتشار: 17 آبان 1400 ساعت 23:56:22
ضرورت ملی محاکمه روحانی

✍️اینکه چرا نمایندگان مجلس یازدهم تا قوه قضائیه ، دولتمردان و بخشی از فرماندهان بر تبلیغ درخواست محاکمه حسن روحانی رئیس جمهور پیشین اصرار دارند مهم نیست، اما حالا که محاکمه روحانی به لقلقه زبان برخی نمایندگان تبدیل شده است ایکاش از اراده و شجاعت محاکمه روحانی هم برخوردار و محاکمه را بعنوان خواست ملی برپا کنند.
شاید روحانی با برخورداری از سابقه چند دوره نمایندگی مجلس ، جانشین فرمانده جنگ طی هشت سال دفاع مقدس ، فرمانده پدافند ملی طی هشت سال دفاع مقدس ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، عضو مجلس خبرگان رهبری ، اولین دبیر شورای عالی امنیت ملی به مدت ۱۶ سال ، اولین مذاکره کننده هسته ای ایران با دولت های بانی قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران ، موسس و رئیس مرکز پژوهش های مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس جمهور و رئیس ده ها شورای عالی و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا هم برای نجات خود از چنگال اتهام سوء مدیریت و خیانت تا جنایت علیه مردم ایران ناچار از بیان رسمی بخشی از مطالبی باشد که به لطف فضای مجازی قابل دسترس کمابیش همه مردم می دانند و خواهند دانست.
✍️شاید محاکمه علنی و خارج از دادگاه های محرمانه و ویژه روحانیت حسن روحانی فرصت ممتازی برای تحقق آرزوی عموم مردم برای محاکمه بسیاری از مقامات عالیرتبه مذهبی ، سیاسی ، کشوری و لشکری را هم فراهم کند، مقاماتی که زمینه ساز ، پذیرا یا همراه تحریم ۴۲ ساله علیه مردم ایران بودند. مقاماتی که طی ۴۲سال سقوط چند هزار باره ارزش پول ملی و شکل گیری جمعیت بالغ بر ۷۵٪ نفوس کشور رقم زدند. مقاماتی که کشور ایستاده بر دریای نفت و گاز را محتاج دریافت یارانه با ارزش خرید ماهانه کمتر از یک شانه تخم مرغ کردند. مقاماتی که ایران بین دو دریا را به خشکسالی محض و نشست مفرط زمین رساندند. مقاماتی که خودروی چند میلیون تومانی را به فروش چند صد میلیون با قرعه کشی رساندند. مقاماتی که مرگ سالانه چند هزار نفر در جاده ها را نمی بینند. مقاماتی که اقتصاد را به اختلاس های هزاران میلیارد تومانی رساندند. مقاماتی که باعث رسیدن فساد اخلاقی و رفتاری تا پشت درِ مراکز زیارتی قم و مشهد رساندند. مقاماتی که سیل نمازگزاران جمعه را به کمتر از ۱۰٪ جامعه تقلیل دادند و صدها و صدها مورد اتهامی که می تواند برای صدها سال وقت هزاران قاضی شرافتمند را در برگزاری دادگاه مقامات بگیرد.
✍️باید روحانی در دادگاه حضور یافته و توضیح دهد  بعنوان جانشین فرمانده جنگ چرا عملیات های بزرگی با تحمل خسارت های انسانی فراوان شکست خوردند. باید توضیح دهد چرا خانواده هایی تا پنج و شش شهید تقدیم دین و میهن کردند و خانواده های بسیاری علی رغم برخورداری از تعداد مشابه فرزندان حتی یک روز حضور در جبهه را تجربه نکرده و همه در مسند قدرت بودند؟ باید توضیح دهد چرا با خائنین دوران دفاع مقدس برخورد نشد؟ چرا برخی خائنین در دوران دفاع مقدس بی هیچ دغدغه و نگرانی به زندگی معمول بازگشتند.؟
✍️محاکمه علنی و خارج از محرمانگی تحت سیطره دادگاه ویژه روحانیت در مورد فردی در جایگاه و سوابق روحانی دقیقاً به معنای تحقق این واقعیت است که دیگر هیچ کس در هیچ جایگاه و پست و مقام و لباسی معصون از خشم مردم نخواهد بود. هیچ کس قادر به فرار از پاسخگویی نخواهد بود. محاکمه علنی روحانی فرصت ممتازی است تا همه مراکز حکومتی و دولتی در محک راستی آزمایی ملت در اجرای عدالت قرار گیرند و مردم را بیش از پیش امیدوار به آینده و حامی نظام برخواسته از انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی قرار دهد.
✍️شاید با محاکمه رسمی و علنی روحانی رئیس جمهور سابق بالاخره روشن شود چه کسانی عامل گسترش کرونا در ایران بودند؟ چه کسانی در راه دستیابی مردم به واکسیناسیون به موقع مانع تراشی کردند؟ چه کسانی از فرصت کرونا برای چپاول منابع ارزی استفاده کردند؟ چه کسانی به دلالی مشغول و چه کسانی وعده دور و دروغ دادند؟ چه کسانی مقصر بوده یا در انجام وظایف قانونی محوله قصور داشتند؟ چه کسانی بیش از دو سال مردم ایران را به سختی و تحمل مشقات فراوان کشاندند؟ و بسیاری دیگر که باید امیدوار باشیم تا در دادگاه محاکمه علنی روحانی مشخص و در معرض دید مردم قرار گیرد مشروط بر اینکه هیچ مقام و فرد موثر در روند واکسناسیون از احضار به دادگاه معصون نماند. ۱۷آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2518
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91256
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.