تاريخ انتشار: 20 آبان 1400 ساعت 00:44:03
ویرانه اقتصادی

✍️اینکه برخی از پیشنهاد نفت در برابر برنج ابراز تاسف کردند حرف جدیدی نیست، اما اینکه طی سالهای نچندان دور حتماً تحمل پذیرش پیشنهاد ترکیه مبنی بر آب آشامیدنی در برابر نفت و گاز ایران بسیار تحقیر آمیز خواهد بود. ترکیه ای که در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق در نقش همسایه خوب و در سایه غفلت مقامات ایران و عراق با نادیده گرفتن تمامی قوانین بین المللی حاکم بر حق آبه ی آبهای جاری به ساخت سدهای بزرگ بر دجله و فرات اقدام و حالا در جایگاه یکی از بزرگترین دارنده ذخائر آبی قابل کنترل قرار داشته و خشکی و ریزگردهای ویرانگر سهم ایران و عراق است.
✍️اینکه دادستان کل کشور به میدان آمده و از دستگاههای امنیتی خواسته تا پشت پرده گرانی های انفجاری دو ماه گذشته را کشف کنند یا امام جمعه موقت تهران در خطبه این هفته مشکلات اقتصادی را حتی در حکومت امام علی علیه السلام روند طبیعی اعلام و دولت الهی حجت الاسلام رئیسی را نیازمند حمایت ملت و همه ارکان حکومت می داند با توجه به تجربه دوران احمدی نژاد حرف جدیدی نیست، اما علی الظاهر فراموش کرده اند که چگونه در هشت سال گذشته تحریم را بی اثر و مردم را برای اعلام اعتراض علیه بی کفایتی دولت تهیج و به خیابانها فرا می خواندند که آشوبهای ۹۶ و ۹۸ تنها یکی از پیامدهای فشار به دولت بود.
✍️اینکه شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری حذف شود با توجه به شرایط انفجاری قیمت خودرو تولید داخل خیلی خبر مهمی نیست، اما اینکه در خبر حذف شورای رقابت تاکید کردند پس از تحمیل دهها هزار میلیارد تومان خسارت وارده به خودرو سازها نسبت به حذف شورای رقابت تصمیم گیری شده است باید بسیار نگران بود، چرا که تصمیم گیران جدید علی الظاهر قیمتهای جاری خودرو را به زیان خودرو ساز می دانند و شاید ملت خریدار خودرو را هم بهره مندان از رانت پنهان صنعت بیمار خودروسازی می بینند.
✍️انتشار همزمان خبر مربوط به بازپرس بیژن قاسم زاده قاضی فیلترینگ و یکی از محکومان دادگاه طبری و مهدی حاجتی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ریاضی محض و عضو جوان کمیسیون عمران ، برنامه و بودجه و حقوق شهروندی شورای شهر قبلی شیراز شاید در نوع خود جالب باشد. بازپرس قاسم زاده علی رغم دریافت حکم محرومیت از مشاغل دولتی ، مصادره اموال ، ۱۰ سال زندان ، ۷۵ ضربه شلاق و غیره بیرون از زندان و در میهمانی دیده می شود و حاجتی عضو جوان شورای شهر شیراز که به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و دو سال تبعید محکوم شده با انتشار توئیتی اعلام کرد برای دستیابی به امکان ادامه زندگی ناچار از ترک ایران شده است.
✍️اینکه سردار وحیدی وزیر کشور اعلام کند ایران دومین کشور مهاجر پذیر است علی رغم تردید در صحت آمار اعلامی اما مهم نیست، علی الخصوص که خبر روز گذشته (سه شنبه) امتناع از بازگشت دو قهرمان ورزشی دیگر شود مسئله ی جدیدی بود. اینکه سردار وحیدی مدعی باشد تفاوت معنای سیل آوارگان جنگی و مهاجرت یا فرار نخبگان را نمی داند مهم نیست، اما ایکاش یک بار بتواند به نام ده نخبه علمی تا اقتصادی و حتی ورزشی تا سیاسی که طی ۴۲ سال گذشته با ترک رسمی کشورشان ایران را بعنوان کشور خود انتخاب کرده باشند معرفی کند.
✍️اینکه دادستان دشتستان فاجعه نخل فروشی به کشور قطر را تکذیب کرد با توجه به تایید مسئول جهاد کشاورزی استان و مسئولین انجمن ملی نخل حتماً مهم نیست، اما اینکه کار کشورمان از فروش آب آشامیدنی و خاک کشور به فروش نخلهای استان رسیده است باید باور کنیم که مقامات و دستگاههای ذیربط هرگز قادر به درک عمق فاجعه اقتصادی کشور نبوده و نیستند، چنانچه رئیسی با برگزاری نشست با جمعی اقتصاددان دارای ۴۲ سال سابقه مدیریت عالی در کشور که حتماً از عوامل ویرانی اقتصاد ایران هستند در صدد شناسایی راهکارهای خروج از بحران ویرانه اقتصادی است. ۱۹آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2643
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91273
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.