تاريخ انتشار: 22 آبان 1400 ساعت 22:13:52
عامل کاهش مسلمانی ایرانیان

✍️گویی مردم از خطبه های توهین آمیز و مبتلا به ناسزای برخی امامان جمعه در امان نخواهند بود چنانچه صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه این هفته گرانی لجام گسیخته و مشکلات معیشتی کشور را از نتایج بی تقوایی و کم ایمانی مردم ایران اعلام کرد. مردمی که طی ۴۲سال گذشته با دغدغه حفظ نظام در برابر ناملایمات و بی کفایتی و فساد گسترده مدیران صبوری کردند تا شاید روزی آبادی و شکوفایی ایرانی آزاد و مستقل را شاهد باشند.
✍️روحانیونی از جنس امام جمعه موقت تهران باید بدانند توهین به شعور و شخصیت مردم مسلمان و مومن ایران بی پاسخ نخواهد ماند. اما ایکاش این قبیل امامان جمعه را در مصلایی جمع و فرصت می دادند تا مثلاً با توکل به خدایی که به نامش بر مردم نجیب ایران می تازند به نماز ایستاده و با تضرع متکی بر ایمان و تقوای الهی که دارند ریشه خشکسالی و گرانی در کشورمان را بخشکانند .
✍️اینکه مختاری امام جمعه هشتگرد در خطبه این هفته فرمودند: کسی از بیرون نمی تواند بیاید و آسیبی به این کشور بزند اما باید گرانی ها و قیمت ها را کنترل کرد هر کس هم تخلفی کرده مسئول و غیر مسئول باید داغ کرد و گوشش را گرفتند تا انبار محتکران را باز نمود تا احتکار جمع شود. چیزی جز تکرار ادعای ۴۲سال گذشته بسیاری از سیاست گذاران در برخورد با آشفتگی بنیادین اقتصاد ایران نیست، اما امام جمعه هشتگرد باید توضیح دهد اگر عامل خارجی قادر به کاری نیست چرا باید هر روز شاهد برپایی مانورهای بسیار گسترده و بسیار پر هزینه نظامی و نمایش توانمندی تسلیحاتی در کشورمان باشیم؟
✍️اینکه چرا داستان بازداشت و انتقال نفتکش ویتنامی توسط شناورهای سبک نیروی دریایی سپاه در محدوده آبهای بین المللی دریای عمان با تاخیری ده روزه و در شب ۱۳ آبان مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار اعلام و به خلق یک حماسه ماندگار تعبیر شد بماند، اما آزاد سازی و خروج بی سر و صدای نفتکش مانند بدرقه ملوانان انگلیسی کت شلوار پوشی بود که با حضور رئیس جمهور احمدی نژاد بدرقه شدند.
✍️اما داستان نفتکش با تاکید بر یک هشدار جدی پُر ابهام ماند. اینکه چرا نفتکش ایرانی برای فروش نفت کشورمان باید در دریای عمان لنگر انداخته و نسبت به تحویل نفت به نفتکش های خارجی رادار خاموش اقدام کند؟ یا چرا نفتکش ویتنامی پس از تحویل نفت از نفتکش ایرانی بدون هماهنگی و طی مراحل معمول منطقه را ترک و اگر قصد سرقت نفت را داشت چرا پس از چند ماه به منطقه بازگشت؟ اینکه چرا نیروی دریایی یا پهپادی و موشکی سپاه در زمان دزدی نفتکش و تخلیه نفت ایران عملیات نجات و آزاد سازی نفتکش را نداشتد؟ سوالات و ابهامات بسیار دیگر که بی پاسخ خواهند ماند.
✍️شاید سوال مهم این است که مجوز خروج شناورهای نیروی دریایی سپاه از منطقه عملیاتی خلیج فارس تا آبراه تنگه هرمز و انجام عملیات نظامی در آبهای بین المللی دریای عمان که بعنوان منطقه عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است توسط کدام مرجع ذیصلاح  صادر شده است؟ براساس اعلام رسمی فرمانده کل و فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام عملیات توقیف نفتکش ویتنامی با احتمال درگیری موشکی و ... گسترده با نیروهای آمریکایی انجام شد. درگیری محدود احتمالی که از ظرفیت تبدیل به جنگی ناخواسته برخوردار است.  آیا عملیات تصرف نفتکش ویتنامی در محدوده عملیاتی ارتش با پیش بینی درگیری مستقیم احتمالی با آمریکا با مجوز فرمانده و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است؟
✍️اینکه رئیسی طی سه ماه گذشته به بازدید میدانی از استانها تا مراکز مستقر در خیابانهای تهران مشغول است حتما قابل تقدیر می باشد اما به خاطر داریم در مناظره تلویزیونی و تبلیغات انتخاباتی سردار رضایی معتقد بود اگر دولت اراده کند مشکل بورس در سه روز قابل حل است.  قاضی زاده تاکید کرد رئیس جمهور با ابلاغ سه دستور ساده می تواند مشکل بورس را حل کند و رئیسی اظهار کرد مسئله بورس راه حل ساده ای دارد که نیازمند تصمیم دولت است.
✍️بهرحال علی رغم گذشت صد روز از حضور تمام کاندیداهای مقابل دولت روحانی در دولت سیزدهم شاهدیم که متاسفانه بورس از شرایط بسیار ناپایداری برخوردار و سهامداران خرد و کلان حقیقی و حقوقی هنوز در بلاتکلیفی محض بسر می برند و از وعده سه روزه رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ، دستور سه گانه ساده قاضی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و راه حل ساده به شرط تصمیم دولت مورد اشاره رئیسی برای درمان دردهای لاعلاج بازار سرمایه ایران خبری نیست. ۲۲آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2470
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91303
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.