تاريخ انتشار: 25 آبان 1400 ساعت 21:28:08
سر به مُهر ندامت

✍️طرح حذف ارز ترجیحی واردات چند قلم کالاهای اساسی توسط مجلس و دولت از دستور خارج و مقرر گردید مبلغ ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی سال ۹۹ باحدود دو میلیارد دلار افزایش برای ۱۴۰۰ و احتمالاً ۱۴۰۱ تکرار گردد. اینکه چرا مجلس و دولت و حتماً تمام ارکان حکومت به لزوم حفظ واردات اقلام ضروری کشور با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی موصوم به ارز جهانگیری رسیدند خیلی مبهم نیست اما اینکه چرا  برای تخصیص همین ارز به دولت قبل توهین کرده و می تاختند حتماً نیازمند توضیحی شرافتمندانه است.
✍️رئیس جمهور ، وزیر خارجه و معاون سیاسی وزارت خارجه که وظیفه میدانی مذاکره با ۱+۴ و آمریکا را عهده دار است با حمایت مجلس ، قوه قضائیه و تمام ارکان نظام بر حفظ برجام و لزوم بازگشت آمریکا به تعهدات برجام تاکید می کنند، حتی عبداللهیان و باقری کنی به صراحت و روشنی تاکید کردند که آمریکا با عمل به تعهدات برجامی می تواند به میز مذاکره در قالب ۱+۵ باز گردد در حالیکه طبق فرمان صریح مقام معظم رهبری به دولت روحانی عمل به تعهدات برجام به معنای ادامه مذاکره با امریکا نبوده و وعده دولت رئیسی به ادامه مذاکره عملاً تحقق برجام ۲، ۳، ۴ است که رهبری هشدار و نهی کردند، مگر اینکه دولت آیت الله رئیسی مانند دولت احمدی نژاد در ۹۲ جهت مذاکره با امریکا مجوز جدیدی دریافت کرده باشد.
✍️اینکه سردار غفاری فرمانده ارشد میدانی سپاه قدس در سوریه با اتمام ماموریت به تهران بازگشت یا بنابر ادعای منابع خارجی به دستور بشار اسد ناچار از ترک دمشق شد یا دستور ممنوعیت واردات محصولات ایران خودرو به سوریه شامل محصولات سایر کشورها هم می شود به سادگی قابل راستی آزمایی نیست اما با توجه به اینکه مقامات کشورمان ایران را منجی بقای حکومت بشار اسد در برابر قیام معارضه سوریه و موجودیت سوریه در برابر داعش می نامند باید اسناد و مدارک اعطای امتیازات فراوان سیاسی و اقتصادی سوریه به ایران را هم ارائه کنند تا مردم ایران بدانند دستاورد هشت سال جنگ در سوریه برای کشورمان چیست؟
✍️اینکه طی روزهای گذشته برای چندمین بار بخشی از سخنان مرحوم آیت الله شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با حجت الاسلام محمد خاتمی و دولتش بر نص کلام امام علی علیه السلام که فقر مردم و ویرانی کشور را از بی کفایتی حاکمان می داند باز تولید می شود تا به این وسیله بر مبانی اظهارات صدیقی امام جمعه موقت تهران تاکید گردد موضوع جدیدی نیست، اما مقامات ذیربط شورای سیاست گذاری نماز جمعه حداقل به حرمت کلام امام علی علیه السلام در فرمان صادره خطاب به مالک اشتر (نامه ۵۳ نهج البلاغه) توضیح دهند چرا به فرمایش آیت الله شهید بهشتی به نام اسلام فقرا را به صبر در فقر دعوت و زمینه را برای غارتگران بیت المال باز می گذارند.
✍️ایکاش حجت الاسلام کاظم صدیقی که فقر، خشکسالی و ... ایران را برخلاف تاکید صریح امام علی علیه السلام به گناه آلودگی مردم نسبت می دهند متوجه اهمیت صنعتی و اقتصادی تا سیاسی و امنیتی این خبر بودند که بوئینگ ۷۷۷ ایکس غول صنعت هوایی جهان اولین پرواز دور خود را با پرواز از فرودگاه سیاتل آمریکا آغاز و اولین سفر بوئینگ ۷۷۷ ایکس را با نشستن در باند فرودگاه دُبی که تا چهار دهه قبل جز بیابان تفتیده و سوخته غرق در فقر و عقب ماندگی بیش نبود به اتمام رساند. ۲۵آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2489
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91343
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.