تاريخ انتشار: 28 آبان 1400 ساعت 23:31:39
سرزدگی و سیاهکاری

✍️بخشی بزرگی از اخبار روایت و روزانه تلویزیون در مورد حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور سیزدهم به بازدیدهای موسوم به سرزده و بدون اطلاع قبلی به مراکز و مکان های مختلف است که با اعتراض رئیسی به سیاه بازی در برنامه بازدید از کارخانه تعطیل روغن نباتی جهان زنجان مورد سوال و در سایه ابهام قرار گرفت. اینکه تاکنون چند برنامه بازدید رئیسی و لشکر همراه سرزده و بدون هماهنگی بوده و چند مورد سیاهکاری عوامل هماهنگ کننده دفتر رئیس جمهور و سایر مقامات وزارتی تا استانی قطعاً نیازمند راستی آزمایی جدی است.
✍️اصولاً اصرار به بازدید میدانی با هدف اعلامی درک حقایق و واقعیات و کشف گزارش سازی ها و غیر واقع نویسی ها باوجود سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی سه قوه ، مراکز امنیتی - اطلاعاتی چیزی جز تاکید رسمی مقامات کشور مبنی بر ناکارآمدی ، عدم اعتماد و گردش اطلاعات غیر واقعی توسط سلسله مراتب تمام قوای حکومتی و دولتی نیست، چنانچه تجربه سیاهکاری دیروز مدیران ستادی و استانی در بازدید به اصطلاح سرزده رئیسی از کارخانه روغن جهان زنجان در گذشته نچندان دور در مورد بازدید جناب ناطق نوری رئیس مجلس وقت در افتتاح یک بیمارستان مسبوق به سابقه و حتماً برای بسیاری از مسئولان بدون درز اخبار در رسانه ها پُر تکرار بوده است.
✍️براساس آمار شاخص های اقتصادی مردم ایران و امارات عربی متحده در هر خرید متضرر می شوند و دچار پشیمانی که چرا زمان خرید کالا و خدمات را درست انتخاب نکرده و مبتلا به تغییر قیمت شدند. ایرانیان روز بعد از هر خریدی افسوس می خورند که اگر خرید بیشتری داشتند با افزایش قیمت روز بعد تنبیه نمی شدند و مردم امارات عربی متحده که عمر تشکیل کشورشان کمتر از بسیاری از درختان پارکهای تهران است هم روز بعد از هر خریدی دچار افسوس می شوند چرا که به دلیل سیر نزولی نرخ تورم طی ۲۵ ماهه گذشته قادر هستند هر کالا و خدماتی را در روزهای بعد با پرداخت مبلغی کمتر دریافت کنند.
✍️ایکاش بسیاری از مقامات و مراکز کشورمان قادر به درک این واقعیت بودند که دهه ها است که توانمندی اقتصادی به تولید کالا علی الخصوص از نوع کشت و کار اطلاق نمی شود و امارات عربی متحده اصولاً مسئله ای به نام تولید کالا ندارد و اقتصاد امارات بر تولید خدمات متمرکز بوده و با خردمندی مقامات به بالاترین سطوح درآمد و رشد اجتماعی پایدار دست یافته است و متاسفانه برخی عناصر موثر در روند تصمیم سازی کشورمان چون سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه همچنان بر این باور تاکید می کنند که دشمن در فرهنگ ، اقتصاد و ... یک یک خانه ایرانیان حضور داشته و موثر است بی آنکه بپذیرد بهترین ، سهل الوصول ترین و تکرار پذیرترین سَرپُل برای اثرگذاری دشمن بر سرنوشت کشور ادامه حضور در لباس مقامات عالی رتبه است.
✍️اینکه حجت الاسلام رئیسی پس از برخورد با سیاهکاری بازتولید کارخانه روغن جهان زنجان که ایکاش با اعلام برکناری وزیر صنعت ، استاندار ، خیل مدیران دَخیل در سیاهکاری همراه بود فرمودند مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت شریک می کنم نه غافلگیر که در سالروز حوادث ۲۶آبان۹۸ به جمله روحانی در مورد زمان اعلام افزایش قیمت بنزین که به کمیته تحت ریاست وزیر کشور محول شده بود  اشاره داشت می تواند گام مثبتی برای کمرنگ کردن سایه بسیار سنگین ایدوئولوژی سیاسی بر فرهنگ و اقتصاد و حتی امنیت باشد، هر چند با صدور ده ها دستور مستقیم و به لحظه روزانه سلسله مراتبی توسط رئیس جمهور به سطوح مدیران سازگار نیست.
✍️انتشار خبر درگذشت همزمان مجتهد شبستری امام جمعه سابق تبریز و اردشیر زاهدی آخرین سفیر پهلوی در سازمان ملل بی هیچ ارتباط معمول بین شبستری و زاهدی اما شاید برای همه ما ایرانیان حاوی یک نکته عبرت آموز باشد اینکه خبر درگذشت داماد و صاحب منصب خاندان پهلوی می تواند به دلیل چند جمله سال های اخیرش در مورد سردار شهید حاج قاسم به مجوزی برای تعریف و تمجید از اردشیر زاهدی فرزند عامل کودتا علیه دولت قانونی و ملی کردن صنعت نفت ایران باشد و مطبوعات می توانند بی هیچ محدودیتی از خوبی های بالقوه داماد پهلوی بنویسند تا جایی که بر حجم اخبار مربوط به درگذشت آیت الله مجتهد شبستری نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان و امام جمعه تبریز غلبه داشته باشد.
✍️اینکه جانسون نخست وزیر انگلستان از بررسی راهکاری برای پرداخت بدهی ایران با هدف آزادی خانم زاغری ایرانی دو تابعیتی متهم به جاسوسی خبر داد نکته جدیدی نیست، اما اگر افرادی در کشورمان همانطور که قبلاً سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه در اظهاراتی به راهکار دستگیری ایرانیان دو تابعیتی یا اتباع خارجی برای دریافت مطالبات ایران یا مطالبه دلار اشاره کرده بود با هدف مطالبه مطالبات به حق کشورمان متهم و بازداشت شوند قطعاً شایسته ایران اسلامی نیست. ۲۸آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2725
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91372
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.