تاريخ انتشار: 28 آبان 1400 ساعت 23:53:21
آب

✍️بالاخره تجمع چند روزه ده ها هزار نفره مردم و کشاورزان اصفهان در بستر خشکیده زاینده رود خبر ساز شد خشکیدیگی زاینده رود مانند هامون ، گاو خونی و تالاب های جنوب تا شمال کشور و دریاچه ارومیه شاید زنگ خطری بسیار بلند برای شنیدن گوش هایی است که سال ها چیزی نمی شنوند مخبر دزفولی رئیس سابق ابر موسسه ستاد اجرایی  که با پروژه ناکام واکسن برکت شناخته شد حالا در کسوت معاون اول رئیس جمهوری رئیسی برای مدیریت تجمع زاینده رود که می تواند به سایر نقاط کشور گسترش یابد طی دستوری وزرای نیرو و جهاد کشاورزی را مامور انجام اقدامات فوری برای رفع مشکل حق آبه زاینده رود کرد.
✍️معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم در بازدید از برخی مناطق تولید ریزگردهای ورودی به خوزستان از وزارت نیرو در خواست کرد برای تامین حق آبه ورودی به خشکیده هورالهویزه تا هورالعظیم جنوب کشور اقدام کنند تا کشورمان و علی الخصوص استان های جنوبی در سال های پیشرو از امکان زندگی برخوردار و زیر بار ریزگردها مدفون نشوند. احتمالاً همانطور که صدها جلسه و نشست تا کمیته های ملی و استانی با صرف هزاران میلیارد تومان بودجه در نجات و احیای دریاچه رو به نابودی ارومیه موفق شدند.
✍️دکتر رئیسی در دیدار از استان زنجان هم مانند سایر سفرهای استانی با اشاره به مشکل کم آبی بخشی از استان به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی جهت رفع جهادی مشکلات مذکور دستور داند بی آنکه توضیح دهند وزارت نیرو با توسل به چه راهکاری باید مشکل کم آبی و خشکسالی مفرط ایران را مرتفع کند و اصولاً کار جهادی چیست که می تواند بر خشک سالگی ممتد کشورمان فائق آید؟ علی الخصوص که طی دو دهه گذشته وزرای وزارتخانه های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تماماً از سابقه جهاد سازندگی و قرارگاه سازندگی برخوردار بوده اند و نتیجه تمام تلاش پیگیرشان خشکیدیگی ایران امروز است.
✍️مقامات و حتی آحاد مردم کشورمان علی الظاهر به معنای خشکی سال های مستمر ایران واقف نبوده و باور ندارند هنوز درک درستی از نابودی منابع آبی زیر زمینی وجود ندارد. هنوز نمی دانیم ترکیه طی چهار دهه گذشته چگونه منابع آبی ورودی به منطقه را خشکانده و ترکیه را به جایگاه ممتاز دارنده بزرگترین ذخایر آبی رسانده است، علی الظاهر مقامات کشورمان قادر به درک این واقعیت ساده نیستند که مشکلات عدیده بنیادین کشورمان با دستورات پی در پی بی ارزش کاغذی قابل پیگیری نبوده و نیست، هنوز درک نمی کنند که قیام مردم و جنگ آینده کشورها می تواند برای تصاحب منابع آبی مطمئن باشد، شاید هنوز درک نمی کنند که اعتراض زاینده رود در صورت سرایت از بستر رودخانه به خیابان و سایر مناطق خشکیده می تواند له مراتب خشونت آمیزتر از آبان ۹۸ باشد.۲۸آبان۰
۰

  تعداد بازديدها: 2506
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91375
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.