تاريخ انتشار: 02 آذر 1400 ساعت 23:37:14
مدیریت نخبه گریز

✍️مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته با جمعی از نخبگان دانش آموزی و دانشجویی بر برتری ضریب هوشی و نخبگی نوجوانان و جوانان ایران نسبت به متوسط جهانی تاکید کردند که حتماً با استناد به گزارش های دریافتی از مراکز رسمی و افراد معتمد بوده است. رهبری همچنین ضریب هوشی و نخبگی بالا را از جمله ویژگی ایرانیان برشمردند که شاید در مطالعه علمی تا اجتماعی هم بطور مصداقی قابل مشاهده باشد.
✍️احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و برادر امیر حسین قاضی زاده معاون رئیس جمهور و پسر عموی حسن قاضی زاده وزیر پیشین بهداشت در اظهار نظری تاکید کرد: طی ۳سال گذشته بالغ بر ۴هزار پزشک و ۳۰۰ هزار نفر از دارندگان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری، مهاجرت کرده اند ایران طی چند دهه غالباً در صدر کشورهای تولید مهاجر با تحصیلات عالی و متخصص به کشورهای غربی بوده است.
✍️براساس آمار موسسات بین المللی در مورد رتبه دانشگاه های جهان که با مطالعه حداقل ۱۲شاخص تولید علم ، پژوهش ، آموزش ، تعداد استاد به دانشجو ، .... انجام می شود دانشگاه تهران در جمع ۸۰۰ دانشگاه در رتبه ۳۶۱ ، شریف ۶۲۰ و امیرکبیر ۶۵۱ و قرار دارند.
✍️معرفی پژوهشگران برتر جهان برای ۲۰۲۱ با انتخاب ۶۶۰۲ دانشمند انجام شد که سهم ایران ۱۵ دانشمند است، قابل توجه اینکه آمریکا با ۱۷۶۲ ، انگلستان ۴۹۲ ، چین ۱۷۰ ، آلمان ۱۶۷ ، ژاپن ۱۰۱ ، فرانسه ۹۳ ، کانادا ۹۱ ، هلند ۸۱ ، استرالیا ۷۸ ، سویس ۶۷ و ... حائز رتبه برترین ها هستند. عقب ماندگی ایران با توجه به نسبت تعداد دانشمندان به تعداد مراکز آموزشی ، دانشجویان و جمعیت قطعاً حکایت از عمق فاجعه دانش پژوهشی در ایران دارد.
✍️شاید سوال درست این باشد که با توجه به تاکیدی که رهبری در مورد ضریب هوشی و نخبگی ایرانیان داشتند و دو واقعیت مربوط به عقب ماندگی پژوهشی و علمی که مورد اشاره قرار گرفت عامل اصلی عقب ماندگی جامعه متعلق یا مملو از نخبگان کدام است؟ هر چند اشاره به اطلاعات آماری مذکور برای درک چرایی سونامی مهاجرت نخبگان و متخصصین از ایران هم کافی است.
✍️اینکه سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوالله تهران با حضور در شورای شهر تهران، زاکانی را بسیجی ترین شهردار بعد از انقلاب اسلامی در ایران نامید و گفت مردم حتماً در مدیریت زاکانی تهران را به شهر مهربانی خواهند شناخت که از شاخص های پیامبر(ص) است با توجه به تعابیری که قبلاً نسبت به احمدی نژاد داشتند دیگر خیلی مهم نیست، اما اینکه بعد از تکفیر احمدی نژاد که نماد ارزش گرایی ، ولایتمدار و بسیجی بود در حال عبور از روی ۱۳سال شهرداری سردار بسیجی قالیباف هم هستند، شاید حکایت از تغییر مواضع یا تغییر سهم جریان ها از کیک قدرت دارد.
✍️ایکاش حسن زاده در تلاش برای نماد سازی از زاکانی می توانست یاد و خاطره شهید والا مقام آقا مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دوران شهرداری شهر ارومیه را هم مورد اشاره قرار دهد. تا لااقل زاکانی در لحظه دریافت مدال بسیجی ترین شهردار ایران بیش از این شرمنده آقا مهدی و دو برادر غیرتمند شهیدش نشده باشد، هر چند شاید سردار حسن زاده هم بر این باور است که در عصر زاکانی دیگر جایی برای نگاه به امثال آقا مهدی و آقا حمید باکری تا حاج احمد متوسلیان و حاج ابراهیم همت نیست.
✍️خبر حضور دکتر زنگنه وزیر سابق نفت در یکی از برنامه های شبکه غیر اصلی تلویزیون باعث حیرت بود. اینکه پس از ۲۰سال تهاجم ، تخریب و ایراد انواع اتهام علیه زنگنه قرار است در فرصتی یکساعته کرسنت را بدون روتوش ، تحریف و جعل برای مردم توضیح دهد فرصتی که حسب پیش بینی بسیاری از کارشناسان در آخرین لحظه با اعلام مجری برنامه منتفی شد، هر چند همزمان برنامه نود اقتصادی شبکه دیگر با خصور بهبهانی معاون جدید دانشگاه صنعت نفت در حال تخریب و توهین علیه زنگنه بود.
✍️شاید لازم بود مردم اطمینان داشته باشند که کمافی السابق زنگنه اولین وزیر جهادی وزارت جهاد و نفت در برابر امواج اتهامات وارده از تمامی تریبون های رسمی تلویزیون تا نماز جمعه و از تریبون مجلس تا قوه قضائیه هرگز فرصت شرح ماوقع را نخواهد داشت تا شاید در دادگاهی به سبک هواپیمای اوکراینی تفهیم اتهام و محکوم شود و کرسنت هم به حاشیه امن ده ها پرونده مشابه بابک زنجانی و دکل های گم شده تا بانک تات و صندوق های اعتباری و ادغام بانک ها در بانک سپه و .... بایگانی شود. ۲آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2427
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91409
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.