تاريخ انتشار: 21 آذر 1400 ساعت 00:51:23
عِبرَتِ تاریخ

✍️دکتر صالحی وزیر اسبق خارجه در کتاب گذری در تاریخ آورده، هربار تلاش کردم برای بهبود روابط با عربستان کاری کنم توسط عوامل داخلی مانع سازی شد تا اینکه به بهانه مراسم شرکت در مراسم تدفین ولیعهد عربستان به ریاض رفتم. مقامات بیش از صد کشور در مراسم حضور داشتند. پس از مراسم در حال خروج از مسجد بودم که نیروهای تشریفات دنبالم آمدند و گفتند ملک می خواهد مرا ببیند نزدیک ملک عبدالله پادشاه عربستان که روی ویلچر نشسته بود شدم برخلاف دیگر مهمانان دستم را گرفت و بسیار ابراز لطف کرد و خواست با وزیر خارجه عربستان دیدار و زمینه رفع اختلافات دو کشور را فراهم کنم.
✍️برخورد بسیار کوتاه ملک عبدالله با من در مطبوعات عربستان انعکاس گسترده ای داشت و متقابلاً از طرف برخی مطبوعات و از طریق برخی عناصر داخلی بنده را نورد توهین و تهدید قرار دادند. وقتی برای نشست سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان به منزلش جلسه مفصلی داشتیم و نهایتا برای دیدار رسمی وزرای خارجه.، کشور و اطلاعات دو کشور برنامه ریزی کردیم که عوامل داخلی مانع از تحقق همسویی دو کشور شدند.
✍️پادشاه بحرین در نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی که مرداد ۹۱ در مکه برگزار شد درخواست ملاقات کرد که پذیرفتم پادشاه بحرین گفت بنده از شما دعوت می کنم به بحرین بیایید و بین معارضین و دولت واسطه شوید تا این سوء تفاهم رفع شود گفتم ما آمادگی داریم (قبلاً از مقام معظم رهبری سوال و ایشان فرموده بودند هر وقت حکومت بحرین طلب کمک کرد شما اجازه دارید کمک کنید) گفتم شما بطور رسمی دعوت کنید ما هم میاییم که موافقت کرد بعد با حضور وزیر خارجه بحرین در نشست غیر متعهدها در تهران متوجه شدم به دلیل فشار عربستان منصرف شدند.
✍️پادشاه بحرین روز گذشته ۱۸ آذر طی مراسم با شکوهی بزرگترین کلیسای کاتولیک منطقه خلیج فارس به ظرفیت ۲۳۰۰ نفر را در نزدیک منامه افتتاح کرد در حالیکه کاتولیک ها اقلیت کوچک از جمعیت مسیحی ۱۴درصدی فعلی بحرین را تشکیل می دهند اینکه می توانستیم با یک ابتکار عمل در مدیریت بحران بحرین مداخله و در این سال ها در بحرین موثر باشیم بماند اما ساخت بزرگترین کلیسای کاتولیک خلیج فارس در منامه و کشتار چند صد هزار مسلمان از یمن تا سوریه و عراق و ورود رسمی و ماندگار اسراییل به تک تک کشورهای مسلمان قطعاً از نتایج اقدامات عوامل مخرب روابط ایران و عربستان در تهران است.
✍️اینکه علیرغم حضور افراد معتمد و منتسب به دفتر رهبری مانند باقری کنی و مرندی در راس هیات چهل نفره مذاکره کننده چرا در اخذ نتیجه ناتوان بودند، در کوتاه ترین زمان از ادعای خود عقب نشینی و تسلیم خواست تروییکای اروپایی شدند بماند اما ضروری است در بازگشت از چرایی همراهی روسیه و چین در مخالفت با خواست هیات ایرانی توضیح دهند. باید توضیح دهند چرا ملاقات تحقیرآمیز چندباره عبداللهیان و باقری کنی با روس ها نتیجه نداد و روس ها طبق روال معمول پشت ایران را خالی کردند؟ تا کجا به لبخند مقامات روسی و چینی چپاولگر ایران اعتماد خواهند داشت؟ و دست چدنی روسی و چینی فرود آمده بر فرق ایران را خواهند دید؟
✍️اینکه دادگاه استکهلم در حال محاکمه حمید نوری به اتهام مشارکت در اعدام ادعایی زندانیان سیاسی است یا اداره مهاجرت کانادا مدعی ایجاد مقدمات تحویل واعظ زاده عضو ساواک به اتهام شناسایی بیش از هشت هزار مخالف رژیم پهلوی به ایران است تا اعلام تحریم علی رضوی خبرنگار تلویزیون تحت عنوان بازجو خبرنگار که در شکنجه روانی بازداشت شدگان اعتراضات ۹۸ و ۹۶ مشارکت داشته همچون بیژن نوباوه و محمدرحمان، نظام اسلامی که در شکنجه روانی زندانیان اعتراصات ۸۸-۷۸ مشارکت داشتند شاید علی رغم خوشایند برای کشورمان اما حامل پیام ارزشمندی هم باشد اینکه می توان جهان را برای ناقض حقوق مردم بسیار کوچک و ناامن کرد.
✍️اینکه چرا و چه کسی پیگیر اصلی ارتقاء سازمان نیروی انتظامی به فرماندهی در سطح سپاه و ارتش است نمی دانم اما اینکه چرا در صددند سازمان پلیس را که در تمام کشورها تحت امر شهردار یا وزیر کشور قرار دارند به نیروی نظامی که برای مقابله با دشمن متجاوز به کشور سازماندهی می شوند تغییر داد قطعاً نیازمند توصیح جدی به مردم ایران است.
✍️شاید بسیاری ندانند که یک وزیر یک وزارتخانه برای استخدام یا تغییر وضعیت یک عضو شاغل در وزارتخانه نیازمند طی مسیری بسیار دشوار تا ناممکن است در حالیکه با یک فرمان کوتاه خارج از اثرگذاری دولت و مجلس سازمان نیروی انتظامی می تواند برای تحقق فرماندهی انتظامی به ایجاد صددها ساختار جدید و جذب و ارتقاء هزاران تا دهها هز ار نیرو اقدام کند بی آنکه حتی به اندازه چند دقیقه نیازمند توضیح به دولت و مجلس داشته باشد و دولت - مجلس هیچ راهی جز تامین امکانات و بودجه درخواستی سازمان چند وجهی جدید نداشته و نخواهند داشت و حتماً باید به سازمان جدید اطلاعات و امنیت توجه ویژه داشت.۲۰آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2620
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91615
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.