تاريخ انتشار: 21 آذر 1400 ساعت 22:16:56
توافق خوب با شیطان

✍️پس از اینکه عبداللهیان وزیر خارجه اظهار کرد: از توافق ۱۳۹۴ (بخوانیم برجام) کوتاه نخواهیم آمد حالا حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور سیزدهم فرمودند: اگر آمریکا تحریم های علیه ایران را لغو کند (یعنی به تعهدات مندرج در برجام پایبند باشد) توافق خوبی انجام خواهد شد، قطعاً نیازمند توضیح و تایید مقام معظم رهبری بالاترین مقام سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران می باشد.
✍️مقام معظم رهبری در دوره قبل مذاکره با ۱+۵ و سپس مذاکره بازگشت با ۱+۴ به صراحت و روشنی در چند نوبت خطاب به رئیس جمهور  روحانی و ظریف وزیر خارجه سابق هر کم و کیفی از مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با آمریکا خارج از چارچوب ۱+۵ را منع فرمودند، فرمان حکومتی که هنوز به قوت خود باقی است، لذا هیچ مذاکره جدید فراتر از بازگشت همزمان و قابل راستی آزمایی ایران و آمریکا به تعهدات برجام نمی تواند در دستور کار تیم مذاکره کننده باشد.
✍️رئیسی و عبداللهیان باید توضیح دهند چرا علی رغم اطلاع از فرمان صریح رهبری مبنی بر منع مذاکره خارج از برجام با آمریکا بر آمادگی مذاکره جدی ایران برای دستیابی به توافق خوب با آمریکا اصرار دارند؟ آیا رئیسی برای ورود به فصل جدید مذاکره و دستیابی به توافق خوب با آمریکا از مقام معظم رهبری مجوز جدیدی دریافت کرده است؟ اگر رئیسی برای انجام مذاکره جامع و فراگیر با هدف دستیابی به توافق خوب با آمریکا مجوز لازم را دریافت کرده است باید توضیح دهد مختصات توافق خوب با آمریکای متعهد به لغو تحریم های مندرج  در برجام  چیست؟
✍️امام خمینی (ره) براین باور بودند که آمریکا شیطان بزرگ است و مذاکره با شیطان چیزی جز رابطه گرگ و میش نیست، چنانکه مقام معظم رهبری هم طی بیش از سه دهه رهبری ضمن تاکید دائمی بر باور امام خمینی حتی بحث در مورد مذاکره دوجانبه با آمریکا را حامل ضرر و زیان غیر قابل جبران اعلام فرمودند، لذا با فرض احتمال بازگشت قابل راستی آزمایی آمریکا به تعهدات برجام حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور فصل جدید مذاکره ایران - آمریکا باید توضیح دهد در مذاکره مستقیم دوجانبه با شیطان بزرگ شاخص های تشخیص و تببین توافق خوب کدام است؟ ایران با اخذ چه مواردی می تواند از بدعهدی مجدد آمریکا در پایبندی به توافق خوب اطمینان حاصل کند؟
✍️اینکه کسینجر، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق ایران را دشمن قابل احترام نامید در فرهنگ سیاسی جهان مفهوم غریبی نیست. اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: اولین بار که سخنرانی ظریف را در تلویزیون دیدم گفتم کری در مذاکره با این مرد هیچ شانسی برای پیروزی ندارد و همه دیدند برجام با پذیرش لغو تمام محدودیت های اعمالی علیه ایران در ممانعت از تکمیل چرخه اتمی ایران عملاً هیچ دستاوردی نداشت که همین طور شد اظهاراتی که برای بسیاری از عناصر جریان داخلی همسو با آمریکا و اسراییل قابل تحمل نبود و با تمام توان حتی در صحن مجلس ظریف و تیمش را به مرگ در استخر تهدید کردند.
✍️روحانی و ظریف با اشاره به مذاکره برد - برد به هزار جرم متهم شدند که کمترینش عاملیت شیطان بزرگ در ایران بود، اما امروز تاکید رئیسی و عبداللهیان بر بازی برد - برد در مذاکره غیر مستقیم با آمریکا که می تواند مقدمه دستیابی به توافق خوب با آمریکا باشد علاوه بر اینکه همه صُم بُکم ساکتند و کسی معترض نیست بلکه برخی امامان جمعه حتی در سطح آیت الله سعیدی قم که همواره مذاکره با آمریکا را عاملیت شیطان می دانست خود را موظف و مکلف می دانند که در خطبه های نماز جمعه بر مذاکره مبتنی بر بازی برد - برد بعنوان شیوه عقلانی و مشروع در مذاکره تاکید کنند.
✍️اینکه امثال رئیسی به پشتوانه امثال سعیدی به توافق خوب با آمریکا هم برسند قطعاً قادر به رفع و رجوع کردن مشکلات هزارتوی اقتصاد مضمحل ایران نخواهد بود، اقتصادی بی نهایت آلوده به فساد ، رانت خواری و داماد پروری که دیگر راهی جز مفسده سازی و نخبه گریزی نمی شناسد، که شاید برای هر اقدامی دیر شده باشد. ایجاد امید به معجزه بیشتر بماند و بهرحال با ایجاد پلیسی در قامت ارتش حتماً راه بجایی نخواهیم بُرد.۲۱آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2916
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91624
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.