تاريخ انتشار: 22 آذر 1400 ساعت 22:41:06
چه زود برای همیشه دیر می شود

✍️امارات عربی متحده که زمانی نچندان دور به حیاط خلوت بچه های بوشهر شناخته می شد و شیوخ امارات آرزوی سفر به بوشهر را داشتند، امروز ایران را مهمترین تهدید امنیت ملی خود می داند. امروز امارات عربی متحده میزبان بنت نخست وزیر اسرائیل بود که با عبور از آسمان عربستان وارد فرودگاه امارات شد. امارات عربی متحده در کنار سایر امرای عرب خلیج فارس معتقدند در فصل جدید حیات سیاسی خود می توانند در کنار همکاری با اسرائیل ضمن حل مسئله غزه و دو دولت یهودی و مسلمان در فلسطین پاسخگوی هر سطحی از تهدید ایران هم باشند.
✍️هنوز برخی مقامات کشورمان مایلند بر طبل پیروزی بکوبند که اگر با هزینه مردم نبود چه باک تا ابد می توانستند چنین کنند، اما وقتی جبهه برخی اعراب علیه اسرائیل به جبهه  در کنار اسرائیل علیه ما تغییر کرده است یعنی سورنا را از دهانه گشادش دمیده اند.
✍️فستیوال فیلم های ایرانی وین ۲۲-۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ با حضور خانم معتمد آریا در ریاست هیات داوران آغاز خواهد شد. فستیوال وین بنابر اعلام تهیه کنندگانش هر سال با استقبال از آثار تولیدی سینماگران ایرانی در سراسر جهان برگزار می شود تا بزرگان عالم سینما چون کیارستمی و مهرجویی تا بیضایی و فرهادی تا جلیلی و رسول اف بی وطن محسوب نشوند. فستیوال وین مانند بسیاری از فستیوال های معتبر جهان و البته برخلاف جشنواره فیلم فجر به داوری فیلم هایی خواهد پرداخت که در اکران عمومی دیده شده باشند. اینکه فستیوال وین با جشنواره فیلم فجر چه خواهد کرد نمی دانم اما قطعاً با تکیه بر کم و کیف استقبال بازیگران و دست اندکاران سینمای ایران از وین احتمالاً باید شاهد فصل جدیدی از کشاکش اهالی سینما با دستگاه های نظارتی کشورمان باشیم.
✍️اینکه چرا طرح رتبه بندی معلمان و تعرفه گذاری کادر درمان و پرستاران پس از سال ها از قابلیت اجرایی برخوردار نیست؟ اینکه چرا معلمان و کادر درمان برای اجرای مصوبه قوانین ابلاغی مذکور باید تجمع اعتراضی داشته و در مواردی مورد برخورد قرار گیرند؟ حتماً پاسخی روشن در حساب خالی از درآمد واقعی کشورمان دارد. بودجه عمومی که به دلیل فقر درآمد واقعی قابلیتی جز توزیع فقر نداشته و در بهترین وضعیت می تواند به پرداخت حقوق ماهیانه اقدام کند. ایکاش مدعیان ۸٪ رشد اقتصادی قادر به درک این نکته ساده باشند که طی سال های بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه کشورمان علی رغم بازی اعداد در لایحه بودجه عملاً پولی برای تامین هزینه تکمیل ده ها هزار طرح عمرانی بلاتکلیف نیمه کاره نیست.
✍️اینکه سردار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه فرمودند: غربی ها در حوزه نظامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند حرف جدیدی نیست اما اینکه چرا تصور می کنند ایران می تواند در مقابل آنها هر اقدامی کند نیازمند توضیح است. شاید حاجی زاده تصور کند ایران تنها دارنده چند مُدل موشک میان بُرد است؟ شاید تصور کند ما تنها دارنده چند مجموعه از سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ هستیم؟ شاید تصور کند جنگنده های چهار تا پنج دهه قبل آمریکایی و روسی در اختیارمان از ویژگی های منحصر به فردی نسبت به هزاران جنگنده مدرن کشورهای سازنده برخوردارند؟ شاید تصور کند دستیابی به چند میلیارد دلار از پول های بلوکه ایران بسیار بیشتر از چند هزار میلیارد بودجه نظامی برخی کشورهاست؟ شاید تصور کند موشک ها و بمب های پرتابی علیه کشورمان مانند دوران دفاع مقدس فقط سهم بخش کوچکی از مردم حاضر در صحنه نبرد خواهد شد؟
✍️مشاهده فیلم سخنان سال ۸۰ و اشک های حسرت این روزهای پروفسور علی اکبر جلالی استاد تمام مهندسی برق کنترل کشورمان بسیار شکننده است. ایکاش بسیاری از مقامات کشورمان قادر به درک عمق فاجعه مورد اشاره در کلمات کوتاه و اشک های حسرت پروفسور جلالی بودند ایکاش می دانستند گاهی چه زود برای همیشه دیر می شود.. ۲۲آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2156
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91636
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.