تاريخ انتشار: 24 آذر 1400 ساعت 23:56:55
عقب نشینی از مواضع تند ابتدایی هیات ایرانی

✍️اینکه براساس یک گردش کار درون سازمانی با ارتقاء سازمان نیروی انتظامی به فرماندهی کل با ظرفیت مشابه ارتش و سپاه موافقت و دستور آغاز تغییر صادر می شود اما وزیر یک وزارتخانه طی هشت سال ریاست راساً قادر به استخدام یک نفر نیست یا برای هر تغییر ساختاری و سازمانی نیازمند اخذ ده ها مجوز درون و برون سازمانی است اینکه رئیس جمهور و دولتش راساً قادر به حذف و اضافه یک سازمان یا ادغام دو سازمان دولت نیستند یعنی ساز و کار مدیریت کشور معیوب و نیازمند تغییرات اساسی است.
✍️شاید بسیاری از مقامات هم ندانند که تغییر سازمان نیروی انتظامی از نیرو به فرماندهی کل از حیث تعداد سازمان و ادارات زیر مجموعه و ارتقاء سطح سازمانی درجات و افزایش غیر قابل تصور بودجه مورد نیاز چه وضعیتی خواهد داشت و دولت و مجلس بدون حق اظهار نظر در مورد درستی و غلطی اصل تصمیم یا کم و کیف تغییر صرفاً موظف به تامین عدد و رقم و امکانات و تجهیزات اعلامی فرماندهی کل جدید انتظامی که به تایید شکلی ستاد کل نیروهای مسلح رسانده می شود خواهند بود در حالیکه همین دولت و مجلس برای افزایش یک ریال در بودجه سالانه خود باید سیکل بسیار طولانی مراکز برنامه بودجه سازمانی تا کمیته ، کمیسیون و صحن مجلس را طی کنند.
✍️اینکه حوادث ۹۶ ، ۹۸ ، زاینده رود و معلمان در روزهای گذشته به کوتاه ساختن روند بررسی و تصمیم گیری در مورد ارتقاء سازمان نیروی انتظامی به فرماندهی کل موثر بودند حتماً با مراجعه به مطالعه اسناد مکتوب مراحل طی شده قابل توضیح است اما تعجیل مجلس و حتماً مراجع بالادستی در تصویب فوری تمام مواد لایحه ارتقاء شغلی معلمین بیانگر قدرت حضور میدانی جماعت است هر چند شاید سازمان گسترده جدید التاسیس فرماندهی کل در مدیریت میدانی تجمعاتی از جنس زاینده رود تا معلمان و ۹۶ یا ۹۸ بی تاثیر نباشند.
✍️سردار قالیباف تصویب کامل لایحه رتبه بندی معلمان را بعنوان اقدام برجسته مجلس اعلام کرد. بنابر ادعای عضو هیات رئیسه حقوق معلمان بطور متوسط تا دو برابر افزایش و به ۱۶ - ۸.۵ میلیون تومان می رسد. اما توضیح ندادند اولاً بار مالی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی اجرای لایحه توسط کدام منبع درآمد تامین خواهد شد؟ ثانیاً برای کادر غیر آموزشی آموزش و پروش جهت برخورداری از مزایای طرح مشابه چه خوهند کرد؟ ثالثاً چرا بدون تجمع سراسری معلمان لایحه تصویب نشد؟ تا معلمان به همه نسل های بعد یادآور کنند که حق گرفتنی است .
✍️پس از اعلام ضمنی تروئیکای اروپایی ، دبیرکل سازمان ملل و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر نقض گسترده برجام توسط ایران و اعلام تیم آمریکا مبنی بر آمادگی ترک وین که به منزله شکست قطعی مذاکره غیر مستقیم ایران و آمریکا برای تبین مکانیسم بازگشت همزمان دو کشور به تعهدات برجام بود. عبداللهیان امروز پذیرش داوطلبانه یکجانبه بخشی از خواسته های اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی هیات ایرانی را که چیزی جز عقب نشینی از مواضع تند ابتدایی هیات ایرانی نیست تحت عنوان توافق خوب اعلام کرد تا کمی با مفهوم توافق خوب در دولت جدید آشنا شویم هر چند تنها راه معقول ممانعت از بازگردان فاجعه بار پرونده هسته ای ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل به شورای امنیت باشد.
✍️اینکه با شکل گیری جریان خبری جامعه هنرمندان و اندیشمندان تا مقامات علیه اظهارات غیر معقول و سخیف حجت الاسلام موسوی نماینده مجلس که از موضع اربابی و شاهی مردم ایران را به رانده شدن از کشورشان تهدید کرد موسوی را به تحریف سخنش وادار کرد، اقدامی ارزشمند بود اما امروز با فاجعه خبری دیگری همراه بودیم خبر آمادگی بیش از ۳۰٪ جوانان ایران برای مهاجرت به کشوری دیگر که ایکاش روزی امثال حجت الاسلام موسوی نماینده مجلس قادر به درک عمق این فاجعه اجتماعی - مدیریتی باشند. ۲۴آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2872
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91660
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.