تاريخ انتشار: 12 دي 1400 ساعت 23:59:51
چند روایت ناتمام

✍️اینکه برخی نمایش قدرت موشکی یا پرتاب راکت حامل ماهواره همزمان با مذاکره را به اهرم فشار بر پنج عضو دائم شورای امنیت و اروپا (۱+۵) تعبیر می کنند که با مطالعه روند اقدامات مشابه ۲۰ سال گذشته قابل راستی آزمایی است اما نباید فراموش کرد علی رغم بکارگیری مکرر و ترکیبی موارد متعدد به فرمایش مقام معظم رهبری همه چیز صنعت هسته ای را داده و هیچ نگرفتیم ، بهرحال این بار هم در حرکتی ترکیبی همراه با مانور سنگین موشک های بالستیک پرتاب چندمین سیمرغ را تحت عنوان ورود ایران به باشگاه چند عضوی صاحبان فضا اعلام کردیم که دیروز متاسفانه خبر بی صدای شکست ماموریت پروژه سیمرغ هم منتشر شد.
✍️اینکه هدف از رسیدن به توانمندی ارسال ماهواره چیست و چه دستاوردی برای زندگی ما ایرانیان خواهد داشت نمی دانم اما با هزینه چند ده میلیون دلاری آماده سازی و پرتاب هر راکت شاید بتوان بخش بزرگی از فقر مطلق حاکم بر زندگی مردممان را رفع کرد که گرسنگی و فقر مطلق حتماً شایسته ملتی که مقاماتش مدعی تسخیر فضا و نابودی موشکی سرزمین های دوردست در چند دقیقه هستند نیست.
✍️اینکه علی رغم گذشت بیش از ۲۰سال از علنی سازی فعالیت اتمی ایران و هزار گرفتاری بین المللی که نمی دانیم تا کی ادامه خواهد داشت در صدد تحقق هدف اعلامی ساخت نیروگاه اتمی به ظرفیت ۲۰هزار مگاوات هستیم که در خوشبینانه ترین باورهای ممکن در کمتر از ۳۰-۲۰ سال آینده ناممکن است که اگر چنین رویایی با پیمانکار روس ها هم محقق شود با خاتمه ساخت آخرین نیروگاه به کابوس زمان جمع آوری و ایجاد نیروگاه جایگزین نیروگاه اول خواهیم رسید . بهرحال هنوز هیچ پاسخ روشن و منطقی در مورد لزوم هزینه سازی سیاسی - امنیتی غیر قابل محاسبه تولید برق اتمی ارائه نشده است در حالیکه علی رغم برخورداری از انرژی های تجدید پذیر باد ، خورشید ، گرما و دریا هنوز از ظرفیت برق با منابع تجدید پذیر پاک از حدود ۵ -۳درصد برق تولیدی کشور عبور نکرده ایم که چیزی در حد ضغف مفرط مدیریت تولید نیروی برق است.
✍️اینکه آلمان براساس زمان بندی اعلامی طی هفته گذشته پس از ۳۵سال فعالیت ، خاتمه فعالیت سه نیروگاه دیگر اتمی بروگدورف ، گرونده و گروندرمینگن را اعلام کرد و خاموشی شش نیروگاه باقی مانده هم طبق زمانبندی انجام خواهد شد شاید برای ما ایرانیان هم قابل تامل باشد ، اما شاید نکته قابل تامل سهم ۴۱درصدی نیروگاه های مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر در برق مورد نیاز کشور بزرگ ، پُر جمعیت و فراصنعتی آلمان است ، سهمی که در ایران حدود ۳٪ اعلام می شود.
✍️اینکه نور نیوز یادداشتی تایید کرد که ایران پس از اخذ مشورت از روسیه و چین عقب نشینی از خواسته های حداکثری در مذاکره را پذیرفت حرف جدیدی نبوده و بسیاری از کارشناسان نسبت به تمکین در برابر اراده روسی و چینی بارها هشدار داده بودند ، اما با توجه به شرایط قطار تیم مذاکره کننده اعزامی علی الظاهر باید منتظر انتقام گیری بیشتر روسی - چینی از تحقیر انجام شده توسط دکتر ظریف در رویارویی با جبهه هماهنگ و یکدست ۱+۵ بوده و یادگار نوشته های روسی - چینی بیشتری را روی دیواره قطار تیم ایران بخوانیم.
✍️اینکه خبرگزاری فارس به نقل از وزیر بهداشت نوشته تا شهریور تنها ۵میلیون واکسن تامین شد تا مردم تحت فشار قرار گرفته تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است خبرسازی جدیدی نیست ، اما براساس آمار رسمی تلویزیون واکسن تزریقی تا ۲۶مرداد۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰/۴۸۱/۲۵۶ دُز اعلام شد. اینکه وزیر بهداشت برای خوشایند چه کسی چنین می گوید مهم نیست ، اما ایکاش بداند که چین و روسیه بودند که در تامین واکسن خریداری شده مورد نیاز ایران هم بازی کردند؟ ۱۲دی۰۰

  تعداد بازديدها: 2219
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91821
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.