تاريخ انتشار: 14 دي 1400 ساعت 22:45:48
با یک میلیون تومان می توان شغل ایجاد کرد!

✍️اینکه عبدالملکی دانش آموخته دانشگاه امام صادق در پل مدیریت مدعی است با یک میلیون تومان یا هزینه آن می توان شغل ایجاد کرد یعنی یا در تمام عمر برای کسب درآمد کاری نکرده یا هرگز معنای شغل را نمی داند هر چند اگر در حد سه واحد کلیات اقتصاد را هم در کارنامه مطالعاتی داشت قطعاً بسیار بیشتر از امروز قادر به درک روابط عوامل و نهادهای اقتصاد و تولید بود . عوامل و نهادهای ضروری ایجاد شغلی که حتی در سطح دستفروشی کودکان کار سر چهار راهی و بزرگراهی هم بسیار بیش از مبلغ سرمایه لازم مورد اشاره وزیر کار است.
✍️اینکه وزارتخانه تنظیم کننده روابط کار و سازمان متولی سیاست گذاری رفاه عمومی کشور و تامین اجتماعی بیش از چهل میلیون نیروی کارگری و ابر سازمان اقتصادی شستا را به کسی می سپارند که حتی درک درستی از قیمت تمام شده و سرمایه مورد نیاز ابتدایی و حداقلی کالا و خدمات ندارد شاید سوال درستی است که با چنین مدیران نشسته بر وزارتی چگونه و چرا باید به آینده امید داشت . اینکه سرمایه کمپانی اَپِل از مرز ۳تریلیون دلار یعنی هزار هزار میلیارد دلار عبور کرد باید به چرایی تعطیلی صنایع الکترونیک ایران که با صاایران مانند سوپا و بسیاری دیگر قرار بود کوچکترین در ایران و بزرگترین در جهان باشند تامل کرد باید به این جمله طلایی حاجی بابائی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس توجه کرد که با افتخار می گوید با تحصیلات الهیات هم به راحتی می توان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مملکت شد و تاکید می کند که در فلان دوره مجلس هم من رئیس کمیسیون تنظیم برنامه پنج ساله ششم کشور بودم جالب اینکه اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق این مجلس که باید بودجه ۱۴۰۱ کشور را ببندد دارای تحصیلات الهیات ، پزشک عمومی ، حقوق خصوصی ، تاریخ ، زیست فناوری و مدیریت هستند .
✍️اینکه هنوز برخی علما تا مقامات و حتی نمایندگان زن مجلس علی رغم نشستن در مجلس هنوز تصور می کنند هیچ مسئولیتی جز فرزندآوری ندارند و زنان باید برای حضور در عرصه های معمول اجتماعی تا سیاسی سلامت و توانمندی حداقلی عقلی خود را اثبات کنند باید با افتخار در کنار مطالعه اخبار مربوط به فعالیت اعجاب انگیز تلسکوب جیمزوب که قرار است صدای ابتدای کیهان در ۱۶ میلیارد سال نوری قبل را بشنود بخوانیم که خانم آیرین شیوایی متولد ۱۳۶۷ کارشناس فیزیک دانشگاه تهران و فوق دکترای فیزیک گرایش اختر شناسی دانشگاه آریزونا در طراحی تلسکوب جیمزوب نقش مهمی داشته است.
✍️اینکه وزیر بهداشت طی روزهای گذشته در مورد آمار واکسیناسیون  چه اعداد و ارقامی اعلام کرد دیگر مهم نیست اما اینکه در حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در گفتگوی مقابل دوربین تلویزیون مدعی شد برای واکسیناسیون واکسن برکت دریافت کرده و اگر واکسن نورا سپاه بود حتماً از واکسن نورا استفاده می کرد یعنی بر اظهارات  برخی مقامات ایران هیچ حد و مرزی را نمی توان متصور بود . بهرحال آقای وزیر بهداشت براساس اطلاعات مندرج در کارت واکسیناسیون در ۲۶اسفند۹۹ و ۲۵فروردین۱۴۰۰ واکسن اسپوتینگ روسی دریافت کرده است اینکه کسی برای هیچ چنین  ساده حقیقت را نگوید با سلامت مردم چه خواهد کرد .
✍️اینکه آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان در اظهاراتی تکان دهنده می فرمود طی ۴۰سال گذشته حداقل به ۱۰۰ کشور دنیا رفت و آمد داشته‌ و ... یعنی حداقل سالانه بالغ بر ۶-۵ سفر خارجی داشته است شاید در مقایسه حجم سفر برخی دیگر از علماء هیچ نباشد اما شاید سوال درست این است که هزینه این حجم از سفر خارجی که قطعاً بیش از مجموعه سفر کاری وزرای خارجه کشورمان در چهل سال گذشته است از چه ردیف بودجه عمومی کشور تامین و پرداخت شده است؟ آیا امثال اعرافی با انجام ۳۰۰-۲۰۰ سفر خارجی طی چهار دهه گذشته یک دستاورد قابل اشاره دارند؟ آیا امثال اعرافی که دائم السفر محسوب می شوند فرصت حضور در ایران را هم داشته اند؟ ۱۴دی۰۰

  تعداد بازديدها: 2292
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91838
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.