تاريخ انتشار: 21 دي 1400 ساعت 23:48:22
معمای حذف ارز ترجیحی و معیشت مردم

این روزها موضوع حذف ارز ترجیحی و نگرانی از افزایش قیمت‌ها و تاثیر آن بر معیشت مردم به معمایی میان مجلس و دولت تبدیل شده بطوریکه دولت مصمم است تا ارز ترجیحی را در بودجه سال 1401 حذف کند اما ازسوی دیگرمجلس برای انجام اینکار شرط جدی را مطرح کرده است ومیگوید دولت باید برای مجلس مشخص کند چگونه می‌خواهد از افزایش قیمت کالاها با حذف ارز ترجیحی جلوگیری نماید.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 مجلس با اشاره به بررسی دلایل توضیحی دولت برای حذف ارز 4200 از لایحه بودجه در جلسه دیروز این کمیسیون گفت: با توجه به اینکه دولت دیگر مایل نیست ارز 4200 تومانی را به این شکل ادامه دهد کمیسیون تلفیق در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وزیر بهداشت به بررسی دلایل توجیهی دولت پرداخت.
وی ادامه داد: دولت می‌گوید قادر نیست تخصیص ارز 4200 تومانی را به این روش فعلی ادامه دهد چون به اعتقاد آنها روش کنونی غیرشفاف، ناعادلانه و تورم‌زا بوده و باعث قاچاق شده و کالا هم به آن صورتی که لازم است به دست مردم نمی‌رسد لذا ما در کمیسیون تلفیق به دنبال راهکارهای جایگزین هستیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه اولویت و خط قرمز ما در کمیسیون تلفیق معیشت مردم است، افزود: باید مشخص شود که اگر قرار بر حذف ارز 4200 تومانی باشد، چگونه قرار است کالا به دست مردم برسد و روش‌های جایگزین دولت به صورت نقدی و غیرنقدی چیست. همچنین دولت چه طور می‌خواهد افزایش قیمت کالاها با حذف ارز ترجیحی را جبران کند.
وی ادامه داد: به نظر ما بحث تنها بر سر 6 قلم کالا نیست بلکه حداقل 30 قلم کالایی است که دولت باید نظارت موثر و خوبی داشته باشد تا کالا به صورت آسان و فراوان در جامعه وجود داشته و به دست مردم برسد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 891
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91918
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.