تاريخ انتشار: 23 دي 1400 ساعت 00:18:54
واقعیت‌های دفاع مقدس باید عیناً و بدون تحریف به جامعه ارائه شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: واقعیات دفاع مقدس باید عیناً و بدون تحریف به جامعه مخاطب ارائه شود تا مشخص شود که ابهامی در واقعیات دوران دفاع مقدس وجود ندارد.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بنده به همه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خداقوت عرض می‌کنم؛ عزیزانی که در بخش‌های مختلف با رویکردی جهادی و فعالیتی در شان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشغول انجام مسئولیت‌های سنگین هستند و کشور را از عطر شهدا و تاریخ پر عظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آکنده می‌کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس گفت: طبیعتاً با گذر زمان و شکل‌گیری نسل‌های بعدی می‌تواند بستر فراموشی، غبار گرفتگی و زنگارزدگی نسبت به اتفاق بزرگ دفاع مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه‌ها و دروغ‌پراکنی دشمنان نیز می‌تواند واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد.
سرلشکر باقری افزود: حقیقتاً آنچه که می‌تواند از این خطرات و تهدیدات جلوگیری کند، این است که بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف، اغراق و دروغ با زبان‌های متعدد و متنوع هنری و با جذابیت‌های هنری برای نسل‌های آتی بیان کنیم که این موجب کنار رفتن زنگار‌ها و غبار‌ها و نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت فوق‌العاده سنگینی است، عنوان کرد: درست پرداختن به این موضوع می‌تواند در تربیت نسل‌های آینده، موثر واقع شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه روحیه، فرهنگ و تاریخ قابلیت ملت‌سازی دارند، گفت: اگر بنیان فرهنگی کشوری قوی نباشد، اقتصاد و فناوری به تنهایی عمقی در درون یک ملت ایجاد نمی‌کند و حتی منجر به فساد و تباهی ملت‌ها خواهد شد.
سردار باقری بیان کرد: ملت ما از تاریخ درخشان دفاع مقدس برخوردار است که اگر درست به آن پرداخته شود، می‌تواند در ساختن کشور بزرگ ایران نقش اساسی ایفا کند از این جهت مسئولیتی که کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند، فوق‌العاده سنگین و با اهمیت است و باید این اقدامات در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس از سوی این عزیزان روز به روز از جهت کمّی و کیفی توسعه بیشتری پیدا کند.
وی تاکید کرد: رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که رنگ سازمانی، قومی یا یک بخش خاص و استان خاصی به خود نگیرد؛ این بنیاد باید نماد نگرش‌های فراملی باشد تا بتواند از امکانات و توانمندی‌های کشور در راستای اجرای ماموریت‌های محوله بهره‌برداری کند.
سرلشکر باقری ادامه داد: بنده هم تلاش می‌کنم که در طول سفر‌های کاری، از فعالیت‌ها و اقدامات کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازدید کنم؛ اخیراً هم در استان فارس از اقدامات مطلوب این عزیزان بازدید کردم و حقیقتاً کار زیبایی صورت داده بودند که موجب جذب مخاطب و اشتیاق مراجعان جوان در موزه این استان شده بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ان‌شاالله با تلاش عزیزان، این موزه‌ها به‌عنوان مراکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محل تبادل اندیشه و نظرات جوانان قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم این رویداد عظیم تاریخی دستخوش تحریف و دروغ‌پردازی شود، خاطرنشان کرد: ما در ایام عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ هستیم و همه می‌دانیم که راجع به این دو عملیات حرف‌های گوناگونی زده شد که البته در این زمینه قدری خود ما مقصر بودیم که سخنان نسنجیده و بدون پشتوانه فکری را بر زبان جاری کردیم و بخش زیادی از آن سخنان نیز مطالبی بود که ناآگاهان و مغرضان با دمیدن در اغراق، دروغ و تحریف بر زبان جاری کردند که این موجب ایجاد ابهام در نسل جوان، خانواده‌های معظم شهدا و... می‌شود.

  تعداد بازديدها: 1951
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91942
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.