تاريخ انتشار: 24 دي 1400 ساعت 21:16:57
قبلَ اَن تُحاسَبُوا

✍️اینکه سرتیپ حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه مدعی است اگر امروز عراق به ایران حمله می کرد جنگ به جای هشت سال در هشت روز تمام می شد شاید برای امثال ایشان غیر عادی نباشد ، اما اینکه حتی امثال حاجی زاده توجه نکنند که عراق هم بدون حماقت های مکرر صدام حسین در اشغال کویت ، و استقبال از جنگ با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و مهمتر از آن درگیر با مردم عراق نشده بود شاید مانند دوران هشت ساله جنگ از قدرت بالای تسلیحاتی برخوردار و دهها طرح سرّی مانند مراکز شیمیایی و میکروبی در سامرا یا سلاحهای هسته ای و دهها طرح نظامی دیگر را به اتمام رسانده و ما هم امروز با شرایط متفاوتی روبرو بودیم ، هر چند صدام آنروزها هم با مالیخولیای و توهم تصرف ۲۴ ساعته ایران جنگ را آغاز کرد.
✍️اینکه برخی در شناخت شرایط منطقه و جهان با توجه به اصرار مستمر به مقایسه ایران امروز و چهل سال پیش شوند چیز عجیبی نیست چنانکه بسیاری مواردی در ایران امروز را برشمرده و با شرایط ایستای چهل و دو سال گذشته مقایسه و خود را موفق و برتر از گذشتگان می بینند در حالیکه مقایسه باید با تعریف معیار و شاخص های مشخص بین شرایط گذشته و حال دو بازیگر انجام شود تا در کسب موفقیت یا عقب ماندگی سیاسی ، اقتصادی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی ، بین المللی و ... قابل مقایسه بوده و ما را از خودستایی بازدارد.
✍️اینکه سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه مدعی است که انتقام خون شهید سلیمانی یک استراتژی و آرمان است حتماً با نگاه متفاوت از معنای علمی و مرسوم دو مفهوم استراتژی و آرمان است. انتقام ، تلافی یا مجازات هرگز و در هیچ فرهنگ سیاسی و حتی باورهای مذهبی به استراتژی یا آرمان و حتی هدف والا تعریف نشده و به تنبیه ، مجازات یا سطحی از بازدارندگی تعبیر می شود ضمن اینکه باید توضیح داد متقابلاً مردم و کشور برای چنین انتقامی متحمل چه هزینه و خسارت احتمالی خواهند شد؟ ضمناً سیره عملی کدام امام معصوم به چنین شیوه و اقدامی توصیه کرده است؟
✍️رئیسی در سفر به استان هرمزگان به چند نکته مانند لزوم رعایت عدالت در پرداخت حقوق ، تفویض هزینه سازی طرحهای استان از طریق ایجاد صندوقهای سرمایه به استان و تبدیل خام فروشی به صادرات محصولات فرآوری شده تاکید کردند که در هر سه مورد نیازمند ارائه توضیح جدی و جامع است ، چرا که طبق نگاه مذکور با تفویض اختیار به استان معنایی جز عبور از آمایش سرزمین ندارد و ایران را بیش از امروز به هزار پارستان تبدیل خواهد کرد.
✍️تبدیل شرایط خام فروشی به صادرات محصول نهایی با ارزش افزوده از جمله شعارهای ۴۲سال گذشته است که هرگز محقق نشده است و حتی در خام فروشی هم زمین گیرمان کردند ، اما رئیسی هم باید بپذیرد که صادرات بسیار بیش از آغاز صادرات نیازمند دریافت تقاضای بازاری است که نمی دانیم کجاست ، بازاری که بی هیچ منع و محدودیتی توسط صدها صادر کننده بالفعل با شرایط مقبول و با ثبات تامین می شود . رئیسی باید بداند ورود به چنین بازاری نیازمند وجود شرایط بسیاری است که در اصول اولیه مانند ثبات در تصمیم گیری در ناکجا آباد گرفتاریم.
✍️آیا امثال رئیسی پس از ۴۲ سال حکومت در سطوح مختلف هنوز نمی توانند تعریف روشن ، ملموس و عملی از عدالت اجتماعی به طور عام و عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد بطور خاص ارائه کنند ، لذا هرگاه بر یکسان سازی حقوق و دستمزد تاکید یا تبلیغ می شود با فجایع افزایش تفاوت درآمد در مراکز عمومی و خصوصی روبرو هستیم که پیامدی جز افزایش فساد سازمانی و ساختاری تا گسترش فقر و فاصله طبقاتی نداشته و ندارد ، لذا ایکاش رئیسی می توانست مدتی از تکرار شعار یکسان سازی حقوق حداقل نسبت به نبیین مبانی عقلی و شرعی چنین ادعایی اشاره کند.
✍️اشاره به موارد مذکور شاید حاسبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا و زنُواها قبلَ اَنْ تُوزَنُوا و تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الاَْکْبَر که از پیامبر اسلام (،ص) روایت فرمودند بیش از هر زمان مناسب امروز مقامات کشورمان باشد که متوجه باشنید روزها چون ابرهای بهاری در حال گذار و نابودی هستند. ۲۴دی۰۰

  تعداد بازديدها: 2289
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91961
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.