تاريخ انتشار: 27 دي 1400 ساعت 22:20:51
افزایش 62 درصدی مالیات‌ها در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از آغاز بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده در این کمیسیون خبر داد و گفت: سهم فروش نفت در لایحه بودجه سال 1401، بالغ بر 29 میلیارد و 800 میلیون پیش‌بینی شده است.
رحیم زارع افزود: از این میزان 11.9 درصد سهم صندوق توسعه ملی، 13.6 درصد سهم دولت و 14.3 درصد سهم وزارت نفت است.
وی ادامه داد: وزیر نفت در این نشست گفت که فروش نفت در لایحه بودجه روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه با قیمت 60 دلار و 145 هزار بشکه هم فروش میعانات گازی و پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه نشست کمیسیون تلفیق با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه و جمع بندی‌هایی که در کمیسیون تلفیق انجام گرفت، از کل بودجه عمومی 664 هزار میلیارد تومان از طریق مالیات، گمرک، حقوق ورودی و سود سهام شرکت‌ها، 408 هزار میلیارد تومان از طریق نفت، گاز و میعانات و پتروشیمی و 299 هزار میلیارد تومان آن از طریق اوراق مالی، واگذاری شرکت‌ها و استقراض از صندوق توسعه و واگذاری سهام تامین می‌شود.
زارع از حضور وزیر اقتصاد هم در این جلسه خبر داد و افزود: وزیر اقتصاد عنوان کرد که در لایحه بودجه سال آینده بیش از 520 هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است که البته نمایندگان نسبت به افزایش 62 درصدی مالیات نکاتی را داشتند که وزیر اقتصاد توضیحاتی را ارائه کرد.
* تصمیم کمیسیون تلفیق درباره مازاد درامد نفتی تا سقف 5.5 میلیارد دلار
سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین از اختصاص درآمد مازاد نفتی تا سقف 5.5 میلیارد دلار به تولید مسکن، تنش آبی اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های پیشران خبر داد.
زارع گفت: در این نشست تبصره یک لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت مکلف شد، در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.
وی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق همچنین به دولت و دستگاه‌های اجرایی ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار داده شد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و نفتی را با نرخ ETS بفروش برساند، و به دولت اختیار داده شد تا ارز را حداکثر 2 درصد زیر نرخ سامانه ETS برای کنترل بازار به فروش برساند.
زارع تاکید کرد: همچنین در این جلسه به وزارت نفت مجوز داده شد تا از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان برای طرح‌های توسعه‌ای و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت مکلف شد تا سقف 4.5 میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین پیشرفت آبادانی کشور و محرومیت زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه مالی لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه دولت را مکلف کردند، در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف 5.5 میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ها کند.
زارع با تاکید براینکه از محل پنج و نیم میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شد، گفت: همچنین از محل 5.5 میلیارد یورو برای پرداخت سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی و 14 و نیم درصد سهم شرکت ملی نفت به عنوان نفت خام قابل انتقال به غیر در اختیار آنها قرار گرفت تا بفروش برسانند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 683
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92007
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.