تاريخ انتشار: 02 بهمن 1400 ساعت 21:21:19
دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش مرگ‌ ومیر ناشی از گرسنگی در افغانستان هشدار داد

انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش مرگ و میر ناشی از گرسنگی در افغانستان هشدار داد.
گوترش به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت شهروندان افغانستان نباید به اعتبار اعمال اشتباه طالبان به گونه دسته جمعی مجازات شوند. وی افزود که مهم است کمک‌های انسان دوستانه با افغانستان بیشتر شود، زیرا به افغانها با خطر مرگ ناشی ازگرسنگی روبه‌رو هستند. افغان‌ها در وضعیت استیصال و در مواجهه با خطرات مرگ ناشی از گرسنگی و همین‌طور خطر بیماری در زمستان سرد و با وجود ویروس کووید-19 قرار دارند.
گوترش گفت بیش ازنیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند همچنین برای احیای اقتصاد این کشور باید کمک شود. وی افزود: موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان به خود کشورها بستگی دارد، اما سازمان ملل به طالبانی که قدرت را در این کشور به دست گرفته فشار می‌آورد تا حقوق بشر به ویژه حقوق زنان شامل حقوق کار و تحصیل دختران، و همچنین فراگیر کردن دولت و بازتاب دادن دیدگاه‌های جمعیت متنوع افغانستان را تضمین کند.
گوترش که دومین دوره فعالیتش را به عنوان دبیرکل سازمان ملل آغاز کرده در مصاحبه‌ با آسوشیتدپرس گفت وضعیت جهان به دلیل همه گیری کووید-19، بحران آب و هوا و تنش‌های ژئوپلیتیکی که جرقه درگیری‌ها را در همه جا برانگیخته، از بسیاری جهات بدتر از پنج سال پیش است اما او گفت همچنین برخلاف رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 641
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92059
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.